Volvo rozšiřuje portfolio úsporných modelů DRIVe

Letošní ženevský autosalon se Volvo rozhodlo využít k prezentaci všech svých úsporných modelů, které spojuje označení DRIVe.

Jakousi nevyhlášenou válku se spotřebou a emisemi bere každá automobilka jinak, ovšem v různých taktikách můžeme najít mnoho společních znaků a bohužel o nějaké invenci můžeme mluvit pouze zřídkakdy. Nicméně vlnu ekologičnosti a úspornosti máme zde a nic nenasvědčuje tomu, že by tato módní bublina měla brzy splasknout. Jak konkrétně se k ní staví Volvo? Odpověď je prostá, severská automobilka se rozhodla zabojovat a dát svým úsporným modelům společný název DRIVe a ucelený přehlad o tomto portfoliu budeme moci získat právě na letošním ženevském autosalonu, kde se představí „kompletní rodina“. Co nás tedy čeká?

Náš pozorný čtenář si jistě pamatuje vznik této řady a taktéž to, že doposud byly se znakem DRIVe nabízeny pouze tři modely: C30, S40 a V50, které oproti svým běžným verzím dosahovaly podstatně nižší spotřeby. S blížícím se autosalonem se ale rodinka úsporných rozrostla o další modely, a to sice XC60, V70, XC70 a S80, což je velice dobrý předpoklad k tomu, aby tyto verze oslovily širokou skupinu zákazníků. Pojďme se ale blíže podívat na optimistická čísla, jimiž nás automobilka chce oslovit.
V případu modelů V70 a S80 vsadil výrobce na úsporný 1,6 litrový čtyřválec disponující výkonem 109 koní, který si při kombinovaném provozu vystačí s pouhými 4,9 litry nafty na 100 km, což je u modelů této kategorie opravdu velmi lichotivá hodnota. Pseudoekologické zaslepence bude jistě  zajímat i to, že oba modely vyprodukují na kilometr zhruba 129 gramů emisí CO2. Druhá dvojice nových přírůstků, modely XC60 a XC70, je poháněna novým dieselovým pětiválcem 2,4D, který se po úpravách může pochlubit kombinovanou spotřebou 6l/100 km.
„Čarování“ s čísly tedy automobilce jde poměrně dobře, uvidíme ovšem, jaká bude praxe. Z poměrně strohé tizkové zprávy můžeme ještě vyčíst, že pro snížení spotřeby Volvo sáhlo po pneumatikách s nižším valivým odporem, upravené manuální převodovce a doplňcích zlepšující obtékání vzduchu kolem karoserie.  Zkrátka, dobře osvědčené prvky, jaké už dnes používá téměř každý.
Nové přírůstky v rodině DRIVe se do prodejů dostanou v průběhu letních měsíců a po jejich oficiálním debutu bychom se měli dočkat i prvních cenových nabídek.
Klepněte pro větší obrázek 
Volvo DRIVe: kompletní portfolio
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2009
Stav: 168 890 km
Cena: 275 000 Kč
Volvo V50 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 180 115 km
Cena: 149 000 Kč
Volvo S60 1.999
Rok výroby: 2010
Stav: 82 667 km
Cena: 310 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek