Volvo rozšiřuje portfolio úsporných modelů DRIVe

Letošní ženevský autosalon se Volvo rozhodlo využít k prezentaci všech svých úsporných modelů, které spojuje označení DRIVe.

Jakousi nevyhlášenou válku se spotřebou a emisemi bere každá automobilka jinak, ovšem v různých taktikách můžeme najít mnoho společních znaků a bohužel o nějaké invenci můžeme mluvit pouze zřídkakdy. Nicméně vlnu ekologičnosti a úspornosti máme zde a nic nenasvědčuje tomu, že by tato módní bublina měla brzy splasknout. Jak konkrétně se k ní staví Volvo? Odpověď je prostá, severská automobilka se rozhodla zabojovat a dát svým úsporným modelům společný název DRIVe a ucelený přehlad o tomto portfoliu budeme moci získat právě na letošním ženevském autosalonu, kde se představí „kompletní rodina“. Co nás tedy čeká?

Náš pozorný čtenář si jistě pamatuje vznik této řady a taktéž to, že doposud byly se znakem DRIVe nabízeny pouze tři modely: C30, S40 a V50, které oproti svým běžným verzím dosahovaly podstatně nižší spotřeby. S blížícím se autosalonem se ale rodinka úsporných rozrostla o další modely, a to sice XC60, V70, XC70 a S80, což je velice dobrý předpoklad k tomu, aby tyto verze oslovily širokou skupinu zákazníků. Pojďme se ale blíže podívat na optimistická čísla, jimiž nás automobilka chce oslovit.
V případu modelů V70 a S80 vsadil výrobce na úsporný 1,6 litrový čtyřválec disponující výkonem 109 koní, který si při kombinovaném provozu vystačí s pouhými 4,9 litry nafty na 100 km, což je u modelů této kategorie opravdu velmi lichotivá hodnota. Pseudoekologické zaslepence bude jistě  zajímat i to, že oba modely vyprodukují na kilometr zhruba 129 gramů emisí CO2. Druhá dvojice nových přírůstků, modely XC60 a XC70, je poháněna novým dieselovým pětiválcem 2,4D, který se po úpravách může pochlubit kombinovanou spotřebou 6l/100 km.
„Čarování“ s čísly tedy automobilce jde poměrně dobře, uvidíme ovšem, jaká bude praxe. Z poměrně strohé tizkové zprávy můžeme ještě vyčíst, že pro snížení spotřeby Volvo sáhlo po pneumatikách s nižším valivým odporem, upravené manuální převodovce a doplňcích zlepšující obtékání vzduchu kolem karoserie.  Zkrátka, dobře osvědčené prvky, jaké už dnes používá téměř každý.
Nové přírůstky v rodině DRIVe se do prodejů dostanou v průběhu letních měsíců a po jejich oficiálním debutu bychom se měli dočkat i prvních cenových nabídek.
Klepněte pro větší obrázek 
Volvo DRIVe: kompletní portfolio
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2009
Stav: 168 890 km
Cena: 289 000 Kč
Volvo V50 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 180 115 km
Cena: 155 000 Kč
Volvo S60 1.984
Rok výroby: 2012
Stav: 181 310 km
Cena: 249 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků