Volvo rozšiřuje portfolio úsporných modelů DRIVe

Letošní ženevský autosalon se Volvo rozhodlo využít k prezentaci všech svých úsporných modelů, které spojuje označení DRIVe.

Jakousi nevyhlášenou válku se spotřebou a emisemi bere každá automobilka jinak, ovšem v různých taktikách můžeme najít mnoho společních znaků a bohužel o nějaké invenci můžeme mluvit pouze zřídkakdy. Nicméně vlnu ekologičnosti a úspornosti máme zde a nic nenasvědčuje tomu, že by tato módní bublina měla brzy splasknout. Jak konkrétně se k ní staví Volvo? Odpověď je prostá, severská automobilka se rozhodla zabojovat a dát svým úsporným modelům společný název DRIVe a ucelený přehlad o tomto portfoliu budeme moci získat právě na letošním ženevském autosalonu, kde se představí „kompletní rodina“. Co nás tedy čeká?

Náš pozorný čtenář si jistě pamatuje vznik této řady a taktéž to, že doposud byly se znakem DRIVe nabízeny pouze tři modely: C30, S40 a V50, které oproti svým běžným verzím dosahovaly podstatně nižší spotřeby. S blížícím se autosalonem se ale rodinka úsporných rozrostla o další modely, a to sice XC60, V70, XC70 a S80, což je velice dobrý předpoklad k tomu, aby tyto verze oslovily širokou skupinu zákazníků. Pojďme se ale blíže podívat na optimistická čísla, jimiž nás automobilka chce oslovit.
V případu modelů V70 a S80 vsadil výrobce na úsporný 1,6 litrový čtyřválec disponující výkonem 109 koní, který si při kombinovaném provozu vystačí s pouhými 4,9 litry nafty na 100 km, což je u modelů této kategorie opravdu velmi lichotivá hodnota. Pseudoekologické zaslepence bude jistě  zajímat i to, že oba modely vyprodukují na kilometr zhruba 129 gramů emisí CO2. Druhá dvojice nových přírůstků, modely XC60 a XC70, je poháněna novým dieselovým pětiválcem 2,4D, který se po úpravách může pochlubit kombinovanou spotřebou 6l/100 km.
„Čarování“ s čísly tedy automobilce jde poměrně dobře, uvidíme ovšem, jaká bude praxe. Z poměrně strohé tizkové zprávy můžeme ještě vyčíst, že pro snížení spotřeby Volvo sáhlo po pneumatikách s nižším valivým odporem, upravené manuální převodovce a doplňcích zlepšující obtékání vzduchu kolem karoserie.  Zkrátka, dobře osvědčené prvky, jaké už dnes používá téměř každý.
Nové přírůstky v rodině DRIVe se do prodejů dostanou v průběhu letních měsíců a po jejich oficiálním debutu bychom se měli dočkat i prvních cenových nabídek.
Klepněte pro větší obrázek 
Volvo DRIVe: kompletní portfolio
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 9 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků