Volvo řady 900 (1990-1998): Poslední švédský klasik

14 komentářů

Jiří Hanuš
13. srpna • 21:37

Já jsem koupil 940-tku za 18tis.víceméně náhodou a protože se mi vždycky líbila.Minimální náklady na ůdržbu,zlatej bezporuchovej motor jako v Golfu 2,pouze prodloužený na 6-ti válec,prostě pohádka,kam se hrabe Octávia 1 a 2.Jezdit s rozvahou a pohodlně,dokonce i ůsporně je zážitek,když je potřeba zvládne táhnout i hodně velkej přívěs...Za mě naprostá spokojenost,udržím ho v provozu co to jen půjde,nic lepšího už asi nikdy nebude..

Antiautomat
30. listopadu • 15:30

Koniec rady 8/9 znamenal aj koniec mojho zaujmu o tuto znacku.
960 bol kus krasnej masiny, svojrazny, solidny a vysokoelegantny dizajn.Ten gulaty hnus, ktory prisiel potom, to uz je ekobakelitovy des bes.

cvcc
29. listopadu • 21:00

tohle a Saaby 9000 a 900 posledni dobry auta

Aladin
29. listopadu • 15:52

Volva z první poloviny 90. let se mi velmi líbí. Kdysi jsem měl to potěšení si více zajezdit s málo jetou 740 gl. Stále ještě pohon zadní nápravy. Úžasné pohodlí kabin řad 7,8,9, které mělo konkurenci snad jen v Mercedesu. Z dnešního hlediska jsou tyto vozy dávno xkrát překonané. Tady člověk může vnímat, jak jde technika znatelně stále vpřed. Tvary této generace byly v době vzniku přijaty velmi vlažně. A Volvo v Evropě zrovna neprodávalo, tak jak by si představovalo. Tvarově se vozy hodně podbízely US trhu. Byl to vlastně takový umírněný Američan. I když ho všichni považují za ryzího seveřana.Když vidím, jak tu propuká nostalgie po dokonalém vozu, musím to pár poznámkami vrátit do reality. Volva měla i své neduhy. Ve srovnání s Bmw a Mercedesy byla těžká a měla vysokou spotřebu. Při rozjezdech na jedničku se muselo dávat hodně plynu, aby se to hnulo. Pak už se to valilo samo. A obecně pohon zadní nápravy jim činil v ZIMĚ potíže a byl považován za slabinu vozu. Vzhledem k velkorysým rozměrům vozu, hmotnosti a těžišti to bylo docela neštěstí. Že byla bezporuchová, s tím bych také nesouhlasil. Byl to průměr. Například u nových vozů jeden čas odcházely lambda sondy, katalyzátory a nebyly to jediné problémy. ND se vozily přímo ze Švédska a byly neskutečně drahé. Na druhou stranu, byla bezpečná. Srazit se s Volvem znamenalo vyměnit Volvu nárazník a druhé auto poslat pomalu na vrakoviště. Například první výfuk vydržel i 300k km. Díky mohutným dveřím měly reproduktory kvalitní zvuk. Jejich 4 válcové motory měly abnormálně hladký, příjemně šumivý zvuk. A taková blbost. Volva měla super fukary na chladičích. Před maskou vozu, to byl vítr. Ve Švédsku si je uměli upravit po svém. Mohli jste na nich mít malé mlhovky, střední mlhovky, úplně největší mlhovky. Bílé mlhovky, žluté mlhovky. Málo mlhovek, hodně mlhovek. A co byl v 90. vrchol výbavy, který každý viděl? Správně, mlhovky. :-) A volvo dnes? Zatím paráda. Řady S80 si stále drží svůj minimalistický styl a pohodlí. Z novějších S60/V60 jsou nádherné stroje. A motory z řad Polestar jsou stále něco. Tak tu nefňukejte :-)

Prejtojed
1. prosince • 10:38

Aladin:"...Úžasné pohodlí kabin řad 7,8,9, které mělo konkurenci snad jen v Mercedesu..."
No, nebyl bych tak striktní v otázce komfortu - na řadu amerických aut tehdejší doby se Evropa nemůže chytat! Jízdní vlastnosti a náklony jsou věc jiná, ale bavíme se o pohodlí, ne?;-)

Aladin
1. prosince • 14:35

Věřím, slyšel jsem od více lidí. Ale nemám s US kárama té doby žádné zkušenosti.

Driver
29. listopadu • 22:39

Nejhorší je, že se ukázalo, že o ty nerozbitné tanky nikdo nestojí.
Navíc dneska diky emisím musí být auta co nejlehčí, za chvíli budou ty nejmenší z bakelitu, tříválce už v nich jsou. A jelikož u nás nejsou hřeby povoleny, musíte si koupit pneu Vraník s křemíkem a pytle cementu do kufru, jinak se v zimě nedá rozjet ani na rovince. Ale jezdilo se mi skvěle (760) s elektronicky řazenou pětkou. To byl vynález... A ty velké sedačky... Ach jo. Dneska v autě za 2 miliony jsou sedačky jak pro děcka.

aa
29. listopadu • 14:29

2922 cm3 = 3L ?
No, pěkné zaokrouhlování :-D
Ten můj křáp má 3518cm3, tak to vlastně není 3.5L, nýbrž 3.6L :-D

Sephiroth
29. listopadu • 21:05

Chrysler?

Ludek_II
29. listopadu • 16:24

Pro kamose "petilitr" a pro povinne ruceni "dvoulitr"

Kvicala
29. listopadu • 9:26

Taky se mi líbí, čím dál víc - nostalgie 80. a 90. let!
Jen k těm kombi - papírový objem kufru ovšem nebyl nic moc, zavazadelníky jsou strašně mělké, byť jinak rozlehlé...

mpolan
29. listopadu • 14:45

V té době to bylo normální. Dnes jsou zavazadelníky hluboké, ale zase členité a pod podlahou není ani to náhradní kolo...

Ales Beseda
29. listopadu • 7:52

Nádherný vůz. Vždycky jsem po něm toužil. Takhle má vypadat auto. Kdyby tak volvo vypadalo i dnes, možná bych ho měl. Jenže současné modely už mě neoslovují. Můžou za to jejich tvary. :-(

ello.
29. listopadu • 9:00

Suhlasim.Na Autoscout24 sa obcas ukaze pekna 940 alebo 960.Bohuzial doba relativne jednoduchých, spoľahlivých aut v tejto triede je nenavratne prec.

Doporučujeme

Články odjinud