Volvo prodalo milion vozů s bezpečnostním systémem City Safety

Automobilka Volvo je nyní jediným výrobcem, který tuto soustavu dodává standardně do všech svých modelů.

Systém automatického brzdění v případě kolizní situace není dnes ničím výjimečným a ve své nabídce jej má již řada výrobců. Jen Volvo jej však montuje standardně do všech svých nových vozů včetně nejmenšího typu Volvo V40. Do dnešních dnů již prodalo rovný milion aut opatřených touto soustavou. Vůbec poprvé se City Safety objevilo před pěti lety v modelu Volvo XC60.

Bezpečnost | Volvo

Volvo zvyšuje bezpečnost provozu ve městech

Systém City Safety dnes Volvo montuje do svých vozů v jeho již druhé generaci, která je „chytřejší“ a pracuje až do rychlosti 50 km/h (v generaci první to bylo 30 km/h). Soustava City Safety je ale jen součástí souboru zařízení sloužících samočinnému brzdění v případě kolizní situace. Celý systém v případě, že před vozem zaznamená pomaleji jedoucí či stojící auto, ale také chodce či cyklistu, řidiče na hrozící nebezpečí nejprve upozorní odrazem LED v jeho zorném poli, a pokud adekvátně nereaguje, začne brzdit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Součástmi systému automatického brzdění Volvo jsou soustava senzorů na předním skle a LED v horní části palubní desky, jež upozorňují řidiče na nebezpečí

Tato soustava pracuje i ve vyšších rychlostech a jejím posláním je zabránit hrozícímu střetu, nebo alespoň omezit jeho následky. Ovšem jde opět „jen“ o systém senzorů, jejichž signály zpracovává počítač a podle programu pak zasahuje do řízení. Jak jsme ale zaznamenali například během testu Volva V60 R-Design, občas se i City Safety „ztratí“ a brzdí zbytečně. Při nájezdu na kruhový objezd se nám City Safety „leklo“ auta, za které jsme se na objezdu připojovali, a prudce zastavilo. Jeli jsme sice krokem, ale řidič za námi z neočekávaného manévru rozhodně nadšen nebyl.

Zajímavosti | Bezpečnost

Bezpečnostní pás slaví padesát let

To ale nic nemění na skutečnosti, že automobilka Volvo dlouhodobě patří k největším novátorům a protagonistům zvyšování bezpečnosti silničního provozu. Připomeňme patent a zavedení tříbodového pásu v roce 1959, přičemž z novější doby si vzpomeneme na dnes již takřka legendární airbag pro chodce.

Volvo V70 2.401
Rok výroby: 2005
Stav: 208 000 km
Cena: 100 000 Kč
Volvo V70 2.4
Rok výroby: 2008
Stav: 209 064 km
Cena: 205 000 Kč
Volvo V60 2.4
Rok výroby: 2011
Stav: 114 904 km
Cena: 305 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků