Volvo prodalo milion vozů s bezpečnostním systémem City Safety

Automobilka Volvo je nyní jediným výrobcem, který tuto soustavu dodává standardně do všech svých modelů.

Systém automatického brzdění v případě kolizní situace není dnes ničím výjimečným a ve své nabídce jej má již řada výrobců. Jen Volvo jej však montuje standardně do všech svých nových vozů včetně nejmenšího typu Volvo V40. Do dnešních dnů již prodalo rovný milion aut opatřených touto soustavou. Vůbec poprvé se City Safety objevilo před pěti lety v modelu Volvo XC60.

Bezpečnost | Volvo

Volvo zvyšuje bezpečnost provozu ve městech

Systém City Safety dnes Volvo montuje do svých vozů v jeho již druhé generaci, která je „chytřejší“ a pracuje až do rychlosti 50 km/h (v generaci první to bylo 30 km/h). Soustava City Safety je ale jen součástí souboru zařízení sloužících samočinnému brzdění v případě kolizní situace. Celý systém v případě, že před vozem zaznamená pomaleji jedoucí či stojící auto, ale také chodce či cyklistu, řidiče na hrozící nebezpečí nejprve upozorní odrazem LED v jeho zorném poli, a pokud adekvátně nereaguje, začne brzdit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Součástmi systému automatického brzdění Volvo jsou soustava senzorů na předním skle a LED v horní části palubní desky, jež upozorňují řidiče na nebezpečí

Tato soustava pracuje i ve vyšších rychlostech a jejím posláním je zabránit hrozícímu střetu, nebo alespoň omezit jeho následky. Ovšem jde opět „jen“ o systém senzorů, jejichž signály zpracovává počítač a podle programu pak zasahuje do řízení. Jak jsme ale zaznamenali například během testu Volva V60 R-Design, občas se i City Safety „ztratí“ a brzdí zbytečně. Při nájezdu na kruhový objezd se nám City Safety „leklo“ auta, za které jsme se na objezdu připojovali, a prudce zastavilo. Jeli jsme sice krokem, ale řidič za námi z neočekávaného manévru rozhodně nadšen nebyl.

Zajímavosti | Bezpečnost

Bezpečnostní pás slaví padesát let

To ale nic nemění na skutečnosti, že automobilka Volvo dlouhodobě patří k největším novátorům a protagonistům zvyšování bezpečnosti silničního provozu. Připomeňme patent a zavedení tříbodového pásu v roce 1959, přičemž z novější doby si vzpomeneme na dnes již takřka legendární airbag pro chodce.

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 239 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 300 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků