Volvo připravuje řadu kompaktních modelů včetně soupeře Golfu

Ve švédském Göteborgu bylo právě otevřeno vývojové centrum společnosti China Euro Vehicle Technology. Ta patří čínské automobilce Geely, která vlastní i Volvo. Šéfem nové technologické společnosti je Mats Fagerhag, který byl ještě u Saabu odpovědný za vývoj nikdy nepoužité modulární platformy Phoenix.

Společnost CEVT bude schopná připravit kompletní auto včetně platformy, motoru, převodovky a karoserie. Prvním produktem bude modulární platforma pro kompaktní modely včetně nástupce Volva V40 a z něj vycházející crossover XC40.

SUV | Video | Premiéry | Volvo

Nové Volvo XC90 konečně představeno. Jak se vám líbí?

Vedle modelů značky Volvo vzniknou na společném základu i vozy značky Geely určené nejen pro čínský, ale také pro evropský trh. První vozy Volvo a Geely na nové platformě by se měly na trhu objevit zhruba za dva a půl roku.

Nová technologická společnost počítá i s masovým nasazením hybridního pohonu, což ostatně plánoval Mats Fagerhag už u Saabu. Součástí architektury nových aut má být například elektromotorem poháněná zadní náprava.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků