Volvo přemýšlí o soupeři Mini. Zvažuje menší model s menším motorem

Volvo vážně přemýšlí o tom, že by do svého portfolia přidalo ještě jeden vůz. Byl by menší než nový V40 (na snímku), který začal být prodávaný v Evropě teprve minulý měsíc a který soupeří s Audi A3 a BMW řady 1.

Volvo zvažuje vyzvat na souboj podle svého šéfa Jacobyho Mini a Audi A1. Nejvyšší představitel automobilky to řekl v rozhovoru pro Automotive News Europe. Pokud by k tomu ale došlo, tak by švédský výrobce potřeboval partnera, který by s ním sdílel nemalé náklady na vývoj nového vozu a nového malého motoru.

Šéf Volva vysvětlil, proč si s touto myšlenkou pohrávají. „Zákazníci, kteří si dnes kupují prémiové vozy, jsou ochotni utratit slušné peníze i za menší vozy. Už nedefinují luxus pouze podle velikosti vozu nebo počtu válců. Jsou i jiné atributy, které se dostávají do hry.“

Prémiový segment, o kterém v interview hovořil, zažívá v Evropě rozkvět. Prodeje letos stouply ve srovnání s loňským rokem o 19 procent na 332 262 vozů. Největší zájem byl zatím podle JATO Dynamics o Audi A1 a novou generaci Lancie Ypsilon.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků