Volvo přejelo při předváděcí akci dva muže. Ale čí je to vina?

Na internetu se objevilo video zachycující zkoušku samočinného brzdění s Volvem XC60. K překvapení všech přihlížejících auto před figuranty nezastavilo a vše skončilo nečekanou nehodou. Otázka se nabízí: Kdo za to může? 

Nejjednodušší odpověď je jasná. Může za to Volvo, které se prezentuje jako na bezpečnost zaměřená automobilka, ale její produkty nejsou tím, za co se vydávají. Ostatně si v tomto kontextu určitě vzpomenete na slavné video, kdy si automobilka pozvala na prezentaci systému automatického brzdění novináře a testovací automobil skončil v návěsu. Video najdete níže pod článkem.

Technika | SUV | Bezpečnost | Volvo

Nové Volvo XC90 bude samo dávat přednost při odbočování vlevo

Při shlédnutí aktuálního videa snadno dojdete k závěru, že tohle asi nebude ten případ. Za prvé se informace o tom, co se vlastně stalo, rozcházejí. Podle některých došlo k nehodě při testu samočinného parkování, podle jiných nemělo auto aktivovaný systém City Safety. Důvod této nehody ale nakonec bude někde trochu jinde.

Volvo XC60 sice má ve standardu systém City Safety coby samočinné brzdění před překážkou, ale standardem pro všechny verze není systém detekce chodců a cyklistů. Platí to i pro český trh, kde se za tuto věc připlácí zhruba 55 tisíc korun. Auto na videu vypadá, že tento systém opravdu nemá, ale kvůli horší kvalitě obrazu to nelze říci stoprocentně. 

Technika | Tuning | Volvo

Polestar se podívá na motory T6, T5, D4 a D5 řady Drive-E

Ve hře je podle Volva ještě jedna možnost. Pokud totiž řidič přímo proti chodcům (nebo překážce obecně) akceleruje, systém samočinného brzdění se deaktivuje bez ohledu na přítomnost detekce chodců, protože je pokyn řidiče nadřazen automatickém systému.

Podle našeho názoru je pravděpodobná první možnost. Podle toho, jak jsou ti dva nešťastníci klidní, byli přesvědčeni, že auto opravdu zastaví, což svědčí o tom, že stejný test byl zkoušen těsně před tím na nějaké klasické překážce (něco takového se válí na konci videa na zemi). Tedy auto bylo opravdu schopné zastavit, ale chodce nepoznalo.

Celkově ale spíše než to, jak je švédská automobilka zlá a špatná, je tato aktuální událost důkazem toho, že Volvo čeká na cestě k ambicióznímu úkolu nulových smrtelných zranění ještě hodně práce. Lidská hloupost totiž nezná mezí.

Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2009
Stav: 168 890 km
Cena: 289 000 Kč
Volvo V50 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 180 115 km
Cena: 155 000 Kč
Volvo S60 1.984
Rok výroby: 2012
Stav: 181 310 km
Cena: 249 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků