Volvo představuje motory pro novou XC90. Bude i verze T8

Volvo zveřejnilo první informace o pohonných jednotkách pro nové SUV XC90, které se představí v srpnu. Samozřejmě bude k dispozici i hybridní verze a něco, co se jmenuje T8 TwinEngine. Vždyť přece samo Volvo tvrdilo, že osmiválec už nikdy nebude.

Švédská (nebo bychom měli napsat čínská?) automobilka označuje nové XC90 za nejčistčí a nejvýkonnější SUV na světě. Ehm, nemyslíme si ale, že by se muselo BMW X6 M nebo Porsche Cayenne Turbo S obávat o své neotřesitelné postavení.

Design | Premiéry | Hybridy | Volvo

Volvo V60 plug-in hybrid s paketem R-Line: Jak to jde dohromady?

Na pravou míru ale uveďme označení T8. Bohužel se nejedná o osmiválec, nýbrž o propracované hybridní ústrojí s možností domácího dobíjení (tzv. plug-in hybrid). Přední kola pohání turbem a kompresorem přeplňovaný benzínový čtyřválec 2,0 l, zadní kola pak roztáčí elektromotor o výkonu 60 kW (82 k).

Celkový výkon plug-in hybridu Volvo XC90 T8 je hezkých 298 kW (400 k) a točivý moment 640 Nm. Při tom všem může jen na elektřinu ujet až 40 km a vy jako řidič si zvolíte, jestli si chcete elektrický pohon schovat na později, nebo ho použít rovnou. Emise verze T8 dosahují jen 60 g/km CO2.

Elektromobily | Názory

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Benzín budou spalovat i verze T5 a T6, rovněž s turbem a kompresorem. T5 nabídne 189 kW (257 k) a 350 Nm, silnější T6 pak 239 kW (325 k) a 400 Nm.

Největší zájem ale určitě bude o naftové verze. Prozatím jsou potvrzené modely D4 a D5 TwinTurbo. Víme jenom, že verze D4 nabídne 400 Nm a 142 kW (193 k), verze D5 se dvěma turby pak 470 Nm a 168 kW (228 k). Spotřeba naftových verzí bude 5, respektive 6 litrů na 100 km.

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 239 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 300 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků