Volvo pozdrží facelifty modelů S60 a XC90

Automobilka Volvo oznámila, že byla nucena odložit uvedení svých faceliftovaných modelů - sedanu S60 a oblíbeného SUV XC90.

Důvod je ale jiný, než byl třeba ten, díky němuž se představení faceliftované Octavie II zdrželo o řadu měsíců. Facelift Octavie totiž byl již připraven a vedoucí pracovníci Škoda Auto jej nechtěli představit proto, že stávající provedení se stále dobře prodávalo. Volvo se však potýká s finančními prostředky a většinu z těch dostupných vynakládá na zcela nové modely a především nové technologie. Facelifty zmíněných dvou modelů se tak odkládají o jeden až dva roky, což je v životě každého modelu poměrně dlouhá doba. Omlazeného typu XC90 se tak dočkáme zřejmě až někdy v roce 2012 a sedan S60 bude modernizován pravděpodobně až na sklonku roku 2010.
 
Místo toho ale společnost plánuje zcela novou generaci sedanu S40. Bující trhy v Rusku a Číně totiž skýtají velké možnosti pro menší a dobře vybavená auta prestižních značek, což Volvu hraje do karet a naznačuje mu snad veselejší budoucnost. Hovoří se také o expanzi současné modelové palety Volva směrem dolů a o nové karosářské verzi pro nový S40.

Finanční situace Volva však vzhledem k váznoucím prodejům není zatím nijak příznivá. Dle dostupných informací utratila vývojová oddělení Volva peníze určené k faceliftům stávajících řad za pokrokové technologie včetně zavedení systému City Safety, pro automobilku významnou částku znamenalo také představení nové řady XC60. Viceperzident Lex Kerssemakers k tomu uvádí: „Je to všechno o prioritách. Abyste všechno zvládli, máte určitou sumu určenou na vývoj. Ta se však tenčí v případě, kdy vám klesají tržby, a vy musíte přehodnotit, jak s ní naložit.“

Velké peníze stály Volvo také tlaky na snižování spotřeby paliva a emisí. V Paříži se letos například představila řada vozů DRIVe a pro rok 2012 Volvo ohlásilo zavedení dieselového hybridu. Za první pololetí letošního roku vykázalo Volvo ztrátu 271 milionů dolarů, k níž přispěly také dobíhající cykly většiny modelových řad a s nimi spojené zhoršení jejich tržní atraktivity. Takřka jisté ale je, že tyto cykly zatím zůstanou skutečně delší než je ve třídě luxusních značek zvykem. 

I když se před časem hovořilo o tom, že by koncern Ford chtěl Volvo prodat, švédští představitelé nyní ujišťují, že to zatím není na pořadu dne a že mají při vývoji nových produktů stále plnou podporu FMC.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo S40/S60/XC90
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo S40, V50 a C30 DRIVe
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pět modelů Volvo s rozpětím výkonu od 125 do 200 koní jezdí na E85 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo ReCharge Concept

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo YCC Concept
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2009
Stav: 168 890 km
Cena: 275 000 Kč
Volvo V50 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 180 115 km
Cena: 149 000 Kč
Volvo S60 1.999
Rok výroby: 2010
Stav: 82 667 km
Cena: 310 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků