Linie jsou hladké a čisté, jediným výrazným zásahem do karosérie je hluboký prolis v obou bočních dveřích.

Linie jsou hladké a čisté, jediným výrazným zásahem do karosérie je hluboký prolis v obou bočních dveřích.

Ve světlometech se opakuje motiv Thorových kladiv.

Ve světlometech se opakuje motiv Thorových kladiv.

Světelný podpis vzadu je evolucí minulé generace.

Světelný podpis vzadu je evolucí minulé generace.

Zezadu vypadá XC60 až překvapivě štíhle.

Zezadu vypadá XC60 až překvapivě štíhle.

Totéž platí o bočním profilu.

Totéž platí o bočním profilu.

Na trhu není určitě moc hezčích SUV než je toto nové Volvo.

Na trhu není určitě moc hezčích SUV než je toto nové Volvo.

Kufr nemá rekordní objem, ale má pravidelné tvary, tudíž by měl být dobře skladný.

Kufr nemá rekordní objem, ale má pravidelné tvary, tudíž by měl být dobře skladný.

Baterie našla místo pod podlahou kufru, rezervní kolo sem tedy nedáte.

Baterie našla místo pod podlahou kufru, rezervní kolo sem tedy nedáte.

Interiér je přehledný a logický

Interiér je přehledný a logický

Opět sklo začleněné do voliče automatické převodovky.

Opět sklo začleněné do voliče automatické převodovky.

Tablet uprostřed palubní desky je skutečným centrálním mozkem vozu.

Tablet uprostřed palubní desky je skutečným centrálním mozkem vozu.

Jeden z reproduktorů prémiové audiosoustavy ční také z palubní desky.

Jeden z reproduktorů prémiové audiosoustavy ční také z palubní desky.

Na startovacím tlačítku si designéři Volva tradičně dali záležet.

Na startovacím tlačítku si designéři Volva tradičně dali záležet.

Sedačky ve výbavě R-Line vypadají poměrně složitě. Sedí se v nich ale dobře.

Sedačky ve výbavě R-Line vypadají poměrně složitě. Sedí se v nich ale dobře.

Verze T8 bude opět hybridem.

Verze T8 bude opět hybridem.

Volvo XC60 určitě čínským majitelům značky zajistí slušné zisky.

Volvo XC60 určitě čínským majitelům značky zajistí slušné zisky.

Volvo XC60

Volvo XC60

Volvo XC60

Volvo XC60

Volvo XC60

Volvo XC60

Volvo XC60

Volvo XC60

Volvo XC60

Volvo XC60

Volvo XC60

Volvo XC60

Volvo XC60

Volvo XC60

Volvo XC60

Volvo XC60

Volvo XC60

Volvo XC60

Volvo XC60

Volvo XC60

Volvo XC60

Volvo XC60

Volvo XC60

Volvo XC60

Ve světlometech se opakuje motiv Thorových kladiv.
Světelný podpis vzadu je evolucí minulé generace.
Zezadu vypadá XC60 až překvapivě štíhle.
Totéž platí o bočním profilu.
50
Fotogalerie

Volvo odhalilo české ceny modelu XC60. Pod milion korun se zájemci nevejdou

Volvo na autosalonu v Ženevě oficiálně odhalilo nový model XC60. Ten nyní konečně dostal také český ceník, který startuje lehce nad jedním milionem korun.

Volvo odhalilo tuzemský ceník XC60, nejnovějšího přírůstku do rodiny švédského výrobce. Startuje na 1 047 900 českých korunách, za které dostanete dvoulitrový turbodiesel D3 spárovaný se šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol. To vše v základní výbavě Kinetic. V případě volby motorizace D4 je k mání i automat a to za příplatek 60 tisíc Kč.

Volvo podrobnosti o košatosti základní výbavy zatím neprozradilo. Více tak víme až o vyšším stupni Momentum, který nabízí automatickou klimatizaci, 9" displej infotainmentu, elektricky ovládaná okénka, multifunkční kožený volant či systém brzdění s detekcí chodců i zvířat.

Volvo XC60: Naše fotogalerie z premiéry v Ženevě

a DSC_0226.JPGb DSC_0227.JPGc DSC_0228.JPG

​Na výběr jsou pochopitelně také zážehové jednotky, které se označují písmenem T. Startují na 1 329 900 korunách (za čtyřválec s výkonem 254 koní). Vyšplhat se ale můžete až na 1 607 200 Kč za silnější variantu s 320 koňskými silami ve výbavě Inscription. Ta navíc nabízí větší obrazovku a kola, kvalitnější zpracování interiéru či volbu jízdních režimů.

V nabídce je také hybridní pohon, jehož cena začíná na 1 847 700 korunách, za nejdražší výbavu Inscription pak zaplatíte 1 957 700 Kč. První kusy druhé generace modelu dorazí na český trh v září tohoto roku.

Volvo XC60: Oficiální fotogalerie

01.jpg02.jpg03.jpg

Technická data a ceny výbav

Motorizace T5 T6 T8 (Twin-Engine) D3 D4 D5
Pohon 4x4 4x4 4x4 4x2 4x4 4x4
Zdvihový objem (cm3) 1969 1969 1969 1969 1969 1969
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Max. výkon (kW) 187 235 235+65 110 140 173
Točivý moment (Nm) 350 400 400+240 320 400 480
Převodovka 8A 8A 8A 6M 6M/8A 8A
Výbava Kinetic (Kč) - - - 1 047 900 1 169 900 -
Výbava Momentum (Kč) 1 329 900 1 484 900 1 847 700 1 133 900 1 255 900 1 420 900
Výbava Inscription (Kč) 1 452 200 1 607 200 1 957 700 1 256 200 1 378 200 1 543 200
Výbava R-Design (Kč) 1 409 300 1 564 300 1 915 600 1 213 300 1 335 300 1 500 300

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Doporučujeme

Články odjinud