Volvo má nový dieselový pětiválec 2,0 a vylepšené šestiválce

V modelovém roce 2011 se pod kapotami vozů Volvo napříč celou modelovou škálou objeví nový vznětový pětiválec s přeplňováním. Ve svém principu se jedná o starší motor s objemem 2,4 l zredukovaným na rovné dva litry, dodávat by se měl ve třech výkonových odladěních. Základní nastavení D3 s výkonem 163 koní (119 kW) a točivým momentem 400 Nm bude možno objednávat v typech S80, V70, XC60 a XC70. Pro menší řady C30, S40, V50 a C70 jsou určeny verze D3 a D4. První má výkon snížený na 150 koní (110 kW) a točivý moment na 350 Nm, ta silnější však dává 177 koní (130 kW) a 400 Nm. Ve všech případech bude na tento pětiválec navazovat šestistupňová převodovka, a to buď s manuálním, nebo automatickým řazením.

Kromě toho byly modifikovány i zážehové šestiválce. Přeplňovaný „třílitr“ T6 nyní dává 304 koní (223 kW) a jeho točivý moment vrcholí hodnotou 440 Nm. Atmosféricky plněná jednotka s objemem 3,2 l dostala nový klikový hřídel a nyní dosahuje výkonu 243 koní (178 kW) a točivého momentu 320 Nm. Pro plnění požadavků americké emisní normy PZEV (Partial Zero Emission Vehicle) se bude posledně jmenovaný motor dodávat i ve verzi s výkonem sníženým na 231 koní (169 kW) a točivým momentem 300 Nm. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo C30 / Volvo S60 / Volvo S80
Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků