Volvo má nový čtyřválec, ze dvou litrů objemu dává 450 koní

53 komentářů

ixoc
8. října • 21:27

Tyhle debaty je sranda cist, jak se tu predhanite se zaverama nad uzasnou statistickou mnozinou v radu 3 auta v rodine nebo rekneme 20 firemnich plecek. Stacilo by mi 5 trid zakladni skoly, abych vedel ze kecate picoviny jeden jak druhej. Malo dat panove, na vynaseni zarucenych soudu 😉

jenda
7. října • 23:41

čtyři válce stačí když turbo tlačí.

jirka
7. října • 20:45

Prosim nelzete. Kazde turbo ci kompresor nahrazuje pul litru atmosfery po prevodu jako kdyby 3.5 litr mel 450 koni. Tzn po prepoctu cca 129 koni i tak slusny vysledek.

Sakull
7. října • 14:11

Ten, kdo má s Volvem zkušenosti - staré motory - D5 a jiné, tak na takový čtyřválec či do budoucna tříválec asi těžko slyší....
Prostě to bude jenom složitější a náchylnější - říká se tomu "kurvítko". Volvo už nemá šanci vydržet 700 tis, nebo 500 tis., prostě se to bude sypat po 250 tis. jako každá jiná plechovka. A vedení automobilky to přiznává, kalkuluje životnost aut jenom na 250 tis. a víc je jenom bonus....

Jakub
8. října • 8:35

300 tisíc km je zcela standardní, běžný a obvyklý teoretický nájezd pro většinu běžných osobních aut pro pokud jde o jeho dimenzování a výpočty s ohledem na životnost. Prostě každá automobilka počítá auto na 300 tisíc. Neni to 400000km, 325337km, půl milionu nebo milion. Je to 300 tisíc km. A neni to ani tak, že by auto dokázalo jezdit celých 300 tisíc km na plný výkon. Automobilka má vyzkoušeno a stanoveno, jak s daným autem běžný uživatel jezdí a podle toho auto navrhuje. Proto je celkem logické, že kdo auto hodně nakládá a tahá těžký přívěs, nemůže očekávat, že bude mít motor po 300 tisících ve špičkové kondici jako někdo, kdo jezdí denně 20km do práce nebo se plouží po ucpané dálnici.

LOL
8. října • 15:38

"ploužáci" zase budou měnit DPF ;-)

Vana666
8. října • 9:21

Pár fatálních závad motoru u vlastních aut i v blízkém okolí jsem zažil a bylo to při mnohem menším nájezdu než těch vysněných 300 tisíc. A co mě překvapilo nejvíc, jednalo se vždy o motory v sériovém provedení, zatímco čipované kupodivu jedou vesměs bez poruch. Takže ani ta teorie o přetěžování motoru se moc neshoduje s praxí. A sám nevím proč

Fantomas
8. října • 11:41

Třeba v tom vážně hraje největší roli majitel a jeho přístup k autu.

Vana666
8. října • 12:13

Taky jsem na to myslel ale ani v mém případě ani u ostatních co vím není v přístupu k jednotlivým autům žádný rozdíl. Kdyby to fakt platilo, nemělo by se mi pokazit žádné, anebo naopak všechny.

Had
7. října • 20:47

Nemám problém 2,5t 162Kw pětiválec Volvo!!!:-D

Fantomas
7. října • 19:13

Sakull: Je to promyšlená strategie. Výrobci dobře vědí, že dnes si lidé kupují auta jen na pár let, kdy najedou právě těch zhruba 200 tisíc, pak je pro ně auto staré a ojeté a jdou si koupit zase nové. Z pohledu výrobce je tedy životnost naprosto dostatečná. O delší životnost nemají výrobci žádný zájem, nechtějí aby jejich autem jezdili ještě další čtyři majitelé, těm by rádi prodali čtyři nová auta nižších tříd.

Nikdo
7. října • 17:50

Jen reci. Stara auta vydrzela hodne km, protoze se o ne majitele hodne starali. A dale, najezd 500000 km by pro me, bezneho rodinneho ridice znamenalo 30 let. Po te dobe bude auto uz davno stary rezavy vrak.

Vana666
7. října • 18:10

Aha, takže když se ve stopadesáti tisících rozsype motor tak je to vlastně v pořádku

Nikdo
7. října • 18:11

Proc by se rozsypal. Dnes da tento najezd kazdy a meni se jen olej.

Vana666
7. října • 18:22
Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Nikdo
7. října • 18:46

Ano četl jsem. Opravdu tady všichni věříte tomu, že každý inkriminovaný motor se podělá? V rodině máme ze tří aut tři motory, které už měly podle internetových diskuzí 3x umřít a pořád nic. Například "nešťastné" HTP dnes 230000 km a zatím jen olej. Podobně je na tom 1,2 TSI.Je to jen paranoa. Ale chápu, že sběratelé kuriozit v autobazarech to znervozňuje, protože kupují zajíce v pytli bez známé minulosti. Ale když budeš mít špatnou ruku, tak vybereš zaručený držák a vlivem původního majitele prasete stejně zapláčeš.

Tom
7. října • 20:40

Jste dost divná rodina mate 3 auta se shitovymi motory? Většina rodin ma sotva na jedno auto nebo naopak ma 3 auta s motory nad 2 L. Mozna jsi z WV rodiny a jenom tady delas trapnou reklamu ;-) nebo jen blbe kecas

Nikdo
7. října • 21:00

Ty jsi trdlo. Rodina jsou rodice, sourozenci, tchan... mam pokracovat?

Vana666
7. října • 18:57

Ne, úplně každý se nepodělá. Ale je tam vysoká pravděpodobnost poruchy, kvůli konstrukčním chybám a šlendriánu výrobců.

Nikdo
7. října • 19:05

No, šlendrián je silné slovo, ale budiž. Na druhou stranu, když vidím jak se chová většina lidi k autům například v mrazu po ránu cestou do práce, tak se ani nedivím, že jejich motory trpí. Ale to je daň za spotřební způsob života.

Svetak
8. října • 17:55

Souhlas.

Antiautomat
8. října • 9:52

...skusme to obratit takto, ked sme pri tych koncernovych motoroch: vysypanu staru dobru jednasestku 1.6 55kW, pripadne dvojliter 85kW som este nevidel a jedno ci maju nabehanych 30 alebo 300.000km. Zato tychto modernych ultraeko hyperdokonalych ''zazrakov'' za tu kratku dobu az az. Ono staci to vidiet rozobrate, tie suciastky si ohmatat, potazkat (presne ako na trhu melon) a vec je jasna. Skombinujte to s dalsim marketingovym vymyslom na ''upravu'' ocakavanej zivotnosti (rozumej longlajf olej) a vysledok je snad uz jasny. No a take ''bonusy'' naviac ako ultramoderna hyper eko dokonala olejova vana z bakelitu dalsi koment nepotrebuju. Uz som tu uviedol priklad, preco trebars taky jednoliter ecoboost ma viac vykonu ako o dvesto kubikov vacsi TSi a navyse netrpi nijakymi zavaznymi problemami? Odpoved: pozrite si z coho je postaveny jeden a druhy. A budete mat jasno.

Vana666
8. října • 7:12

Naopak, šlendrián je ještě slabé slovo. Konstrukční chybu může udělat každý (i když některé tak bijou do očí, že se musí jednat o schválnost), ale gauneřina je s jakou laxností přistupují výrobci k jejich odstanění. Mažou med kolem huby kolikže statisíců testovacích kilometrů s těmi auty najeli, co všechno vydržely motory na zkušebnách ... a pak stejně vypustí do prodeje takové pasti.

Fantomas
8. října • 13:52

Taková je tvář dnešního světa. Výrobcům jde jen o to kolik oveček se nachytá na medové řeči a zaplatí. Všechno ostatní je jim u zadele, protože dobře vědí, že zákazník příště přiběhne zas a zas koupí. Nesmíme podléhat sebeklamu o tom, že výrobce je tu pro zákazníky, když je to přesně naopak.

Vana666
8. října • 14:07

Nebyl bych takový optimista. Já třeba si velmi dobře pamatuju který výrobce mi kdy zkomplikoval život a automaticky ho z dalších nákupů vynechávám.

Fantomas
8. října • 14:22

V případě aut tohle moc nepomůže.

kolemjdoucí
7. října • 15:14

A je vlastně takový nájezd vůbec potřeba? Podívejte se na nájezd aut, do kterých se většinou tyto motory dávají. Málokdo má dnes nájezd větší než 20-30 tis. km ročně, u malých aut to bývá běžně do 15 tis. km. Když to vydrží nájezd do těch 250 tisíc bez opravy, pouze s výměnou běžného spotřebáku, tak je to úplně v pohodě. A to tyhle motory klidně vydrží, pokud se u nich neobjeví významná konstrukční chyba (jako u TSI či HTP od VW, či u toho tenkostěnného od BMW). Proč zvyšovat cenu výroby na nájezd, který ten výrobek vůbec nepotřebuje?Navíc je iluze si myslet, že to bylo dřív lepší. Nebylo. Naprostá většina motorů byla konstruována a vyráběna tak, že se počítalo s tím, že po nějakých 150 tis. km dostanou GO. Těch držáků od začátku plánovaných na velký nájezd bylo stejně málo jako dnes. A taky byly patřičně drahé (ono koneckonců v přepočtu na kupní sílu byly tehdy mnohem dražší i ty "levné" šmejdy).

Dano
7. října • 14:26

Budem velmi rad ked mi posles link ohladom vyjadrenia samotnej automobilky... dakujem
Alebo iba zavadzas?

Dano
7. října • 14:06

Zeby usetrenych 100 kil oproti 8 valcu a znizenie spotreby, zlepsenie jazdnych vlastnosti, vacsie deformacne zony atđ atď?? Nebudte skeptici len kvoli drumcaniu z vyfuku...

Svetak
7. října • 14:43

Drzkujou na downsizing a pravadepodobne jezdi 1.6 bezin, nebo 2.0.TDi tvl.... deti.

Vana666
7. října • 17:25

Svetak: a 2,0 TDI je podle tebe nějaký downsizing ? Z jakého motoru původně ?

Svetak
8. října • 17:54

Ne a nikdy jsem to nerekl.

jehoVista
7. října • 16:09

2.4 benzin. Muzu drzkovat?

Svetak
8. října • 17:54

Co to je za prehistoricky motor???

jehoVista
13. října • 12:28

B5244S4

Had
7. října • 20:45

2,5 benzin. Tak tak!

Lovap
7. října • 17:23

Nie. Pokiaľ nemáš aspoň trojliter :-D

jirka
7. října • 20:50

Ja drzkovat muzu ja trilitr atmosferu mam 4 stupnovy hdmi automat 200 koni at jedu 90 nebo 160 prumer 10.5 na sto takze o proti oturbenym autum klidnemohu na to slapat. Dacia sandero 1,2 tsi pri 120 rychlosti bere pres 9.5 nekde v testu psali fakt eko.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Svetak
8. října • 17:53

Ja ma V8 a presto mi tyhle naturbene moturky prijdou skvele....

JJ
5. listopadu • 9:52

Ale jistě, do malých aut na městské ježdění jsou ty malé motůrky fajn. Problém je v tom, že pokud do auta řekněme velikosti Fabie (dle marketingu mj. vhodné auto pro malé rodiny s dětmi) s 1.2 TSI naložíte 4 lidi s taškami a vyjedete mimo město, nedej Bože do trochu kopcovitého terénu, nebude se spotřeba Fabie diametrálně lišit od spotřeby třílitrového Jaguaru se stejným nákladem. (Ve městě bude ten Jaguar samozřejmě žrát třeba i třikrát tolik, to je bez diskuse.)Jde tedy o klasický problém „right tool for the job“.

jehoVista
7. října • 18:03

Na ten muj najezd 2.4 staci.

Vana666
7. října • 13:33

A v čem teda spočívají ty výhody downsizingu ?

jehoVista
7. října • 13:57

Ze se ti do motoroveho prostoru vlezou ctyri turba.

tito
7. října • 14:54

Já bych to tak černě neviděl. Dnešní šestiválce jsou pocitově i technickými para,etry lepší, než o třetinu objemnější osmiválce včpřed 15 lety a taky se nikdo nepozastavuje. Vyrobit dostatečně dimenzovaný čtyřválec s výkonovými parametry včerejších šestiválců není až zas takový problém a ukazuje se, že dvouturbové 1,4 a 1,6 evropských výrobců to zvládají v pohodě s dostatečnou životností. Ano, jsou větší tlaky na píst, dnešní technologie a maziva ale vytvářejí dostatečný prostor pro eliminaci vlivů vysokých tlaků ve válci. A o diselech to platí rovněž, kdo by před 15 lety tušil, že půjde dosahovat v sériové výrobě 120-130HP/litr a motory to v pohodě vydrží?

Vana666
7. října • 15:26

tito: jistě, není problém vytáhnout ze čtyřválce výkon včerejšího šestiválce. Problém je jeho spotřeba při větší zátěži, kterou současné eurotesty zcela ignorují

Nikdo
7. října • 17:45

Blbost. Staci kouknout na Spritmonitor a je hned jasne, ze teorie sporiveho 6ti valce je milna. Kdyby tato teorie fungovala, tak by v osobnim aute pri zatezi 12ti valec vracel do nadrze palivo.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
8. října • 7:05

A co má z toho vyplývat ? Auta s výkonnějšími motory berou víc než ty slabší, máme se tomu snad divit ?
Nějak nerozumím :-(

Jakub
8. října • 8:25

A co takhle:
snažil jsem se vycucat audi a6 s 2.0tfsi
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/3-Audi/22-A... ...
a audi a6 s většíma atmosférickejma motorama 2.8 a 3.0
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/3-Audi/22-A... ...
výkon cca podobnej a spotřeba vyšší

Vana666
8. října • 8:40

No myslím si, že nepřesnost spritmonitoru vzhledem k obrovskému rozptylu hodnot (třeba u druhého odkazu přes 90% !!) taky asi nebude k našemu tématu bůhvíjak vypovídající. Dá se možná vysledovat že velká atmosféra je ve městě výrazně užranější než odpovídající downsizing - což je asi logické) ale jinak bych to bral s velkou rezervou.

tito
8. října • 9:51

Spritmonitor - jako každé vox populi - má vypovídací hodnotu nula. Fanatici tam posílají smyšlená data, verifikace reálných hodnot neexistuje.
Zkusil jsem vyhledat hodnoty aut, provozovaná v našem autoparku za posledních 8 let, a protože se u všech aut do monitoringu GPS posílají data z průtokoměrů a ještě se to verifikuje podle skutečných dat z tankování, jsou moje data relativně přesná, samozřejmě na konkrétního řidiče, což může údaje ovlivnit. první údaj je z evidence provozu vozidla v proběhu delším než 40000km, druhý údaj je spritmonitor, poslední údaj je proběh km monitorovaného vozidla, pokud je statistika více vozidel (Golf man., kia), pak průměr proběhu km. Rozdíly jsou značné s výjimkou Q5 a Golfu, kde je to v relaci..
Touareg V10 TDI230kW: 10,944/12,77/ 336000
Audi Q7Q 4,2TDI250kW: 10,005/13,00/ 195000
Audi Q5Q 2,0TDI125kW: 8,449/8,54/ 132000
Audi A7Q 3,0biTDI230kW: 7,727/10,10/ 69000
BMW GT535dX230kW: 10,296/8,62/ 94000
BMW 640d230kW: 9,916/8,77/ 41000
VWGolfVariant1,6TDIDSG77kW: 5,194/5,72/146000
VWGolfVariant1,6TDI77kW: 5,092/5,63/174000
KiaCeedSW1,6CRDI85kW: 6,558/5,86/137000Jinak řečeno, spritmonitor je soubor blábolů.

Lovap
7. října • 17:22

No, to je síce pravda, ale takisto je pravda, že väčšina vodičov žiadne bláznoviny s autom nevyvádza a vysoká rýchlosť je legálna iba na časti nemeckých diaľnic ... Takže tá spotreba im ostane nízka.

Doporučujeme

Články odjinud