Volvo má nový čtyřválec, ze dvou litrů objemu dává 450 koní

Zpráva, že nové Volvo XC90 bude k dostání výhradně se čtyřválcovými motory, se u části veřejnosti nesetkala s úplně nadšeným přijetím. Nejde (jen) o parametry, ty jsou v nejsilnější verzi úctyhodné, ale spíš o pocit, že velké luxusní SUV a navíc vlajková loď značky potřebuje víceválcový motor. 

Volvo však nyní škarohlídům předložilo další pádný argument na obhajobu své čtyřválcové strategie: Nový motor High Performance Drive-E s nezvyklou konfigurací přeplňovací soustavy. Tvoří ji dvojice paralelních turbodmychadel a elektricky poháněný kompresor, který pomáhá ona dvě turba roztáčet.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zatím nejvýkonnější motor řady Drive-E je osazen hned trojicí dmychadel, z nichž ale pouze dvě slouží přímo k plnění válců; elektrický kompresor roztáčí obě turba

Výsledkem je podle automobilky absence jakékoliv prodlevy na sešlápnutí plynu a úctyhodný výkon 450 koní. 

Motor bohužel zatím není určen k sériové aplikaci. Jedná se o koncept, který má demonstrovat výhody „downsizingu“. Na jeho vývoji se podílely také firmy AVL, Denso a Volvo Polestar Racing.

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 239 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 300 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 38 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků