Volvo má nový čtyřválec, ze dvou litrů objemu dává 450 koní

Zpráva, že nové Volvo XC90 bude k dostání výhradně se čtyřválcovými motory, se u části veřejnosti nesetkala s úplně nadšeným přijetím. Nejde (jen) o parametry, ty jsou v nejsilnější verzi úctyhodné, ale spíš o pocit, že velké luxusní SUV a navíc vlajková loď značky potřebuje víceválcový motor. 

Volvo však nyní škarohlídům předložilo další pádný argument na obhajobu své čtyřválcové strategie: Nový motor High Performance Drive-E s nezvyklou konfigurací přeplňovací soustavy. Tvoří ji dvojice paralelních turbodmychadel a elektricky poháněný kompresor, který pomáhá ona dvě turba roztáčet.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zatím nejvýkonnější motor řady Drive-E je osazen hned trojicí dmychadel, z nichž ale pouze dvě slouží přímo k plnění válců; elektrický kompresor roztáčí obě turba

Výsledkem je podle automobilky absence jakékoliv prodlevy na sešlápnutí plynu a úctyhodný výkon 450 koní. 

Motor bohužel zatím není určen k sériové aplikaci. Jedná se o koncept, který má demonstrovat výhody „downsizingu“. Na jeho vývoji se podílely také firmy AVL, Denso a Volvo Polestar Racing.

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků