Volvo DRIVe: severská cesta k úspornosti

V Paříži letos jen stěží najdeme automobilku bez svého vlastního „ekologického programu”. Ani Volvo nechce být výjimkou.

Švédská automobilka Volvo se po vzoru ostatních konkurentů rozhodla zavést svůj vlastní název pro úsporné a ekologické vozy, které potěší každého, komu není spotřeba a osud naší planety lhostejný. V „zeleném kabátku“ a se společným přívlastkem DRIVe v Paříži představí skupina tří modelů – počínajíc nejmenším C30, přes sedan S40 až po kombi V50. A jaké změny nás v jejich případě čekají? V porovnání s koncernovými Econetic, Greenline nebo BlueMotion nic neobvyklého, pojďme ale pěkně po pořádku.

Pod kapotami všech výše zmiňovaných modelů nalezneme tu samou úspornou verzi 1,6 litrového turbodieselu, s nímž dosahují vskutku zajímavé spotřeby. Zatímco S40 a V50 si na 100 km v kombinovaném provozu poptá o 4,5 litrů, menší C30 bude stačit už 4,4 litrů. S touto spotřebou vyprodukují 120-125 gramů emisí CO2 na kilometr, což sice není nejnižší hodnota, ale i tak je velmi slušná. Změny potřebné pro dosáhnutí těchto údajů jsou viditelné hned na první pohled, nelze totiž přehlédnou poněkud zvláštní puklice, přední spoiler, boční deflektory a mírně upravený nárazník.
K těm méně viditelným úpravám patří třeba snížení světlé výšky o zhruba 10 mm, nebo použití pneumatik s nižším valivým odporem z dílny výrobce Michelin, použití oleje v převodovce s upravenými vlastnostmi nebo úsporného posilovače řízení. Další nezbytnou součástí cesty k úspornosti byla úprava řídicí jednotky a třetího až pátého převodového stupně, což se v konečném důsledku podepsalo pod snížení spotřeby o zhruba 1,5 procenta.
Nová řada automobilů Volvo DRIVe se přidává k početné a velmi rychle se rozrůstající skupině úsporných vozidel. Zda je tato cesta správná, nebo jde pouze o násilný marketing a ohlupování zákazníků, necháme už na zvážení každého jednoho z vás…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo DRIVe
Volvo V50 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 180 115 km
Cena: 149 000 Kč
Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 70 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 239 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků