Volvo DRIVe: severská cesta k úspornosti

V Paříži letos jen stěží najdeme automobilku bez svého vlastního „ekologického programu”. Ani Volvo nechce být výjimkou.

Švédská automobilka Volvo se po vzoru ostatních konkurentů rozhodla zavést svůj vlastní název pro úsporné a ekologické vozy, které potěší každého, komu není spotřeba a osud naší planety lhostejný. V „zeleném kabátku“ a se společným přívlastkem DRIVe v Paříži představí skupina tří modelů – počínajíc nejmenším C30, přes sedan S40 až po kombi V50. A jaké změny nás v jejich případě čekají? V porovnání s koncernovými Econetic, Greenline nebo BlueMotion nic neobvyklého, pojďme ale pěkně po pořádku.

Pod kapotami všech výše zmiňovaných modelů nalezneme tu samou úspornou verzi 1,6 litrového turbodieselu, s nímž dosahují vskutku zajímavé spotřeby. Zatímco S40 a V50 si na 100 km v kombinovaném provozu poptá o 4,5 litrů, menší C30 bude stačit už 4,4 litrů. S touto spotřebou vyprodukují 120-125 gramů emisí CO2 na kilometr, což sice není nejnižší hodnota, ale i tak je velmi slušná. Změny potřebné pro dosáhnutí těchto údajů jsou viditelné hned na první pohled, nelze totiž přehlédnou poněkud zvláštní puklice, přední spoiler, boční deflektory a mírně upravený nárazník.
K těm méně viditelným úpravám patří třeba snížení světlé výšky o zhruba 10 mm, nebo použití pneumatik s nižším valivým odporem z dílny výrobce Michelin, použití oleje v převodovce s upravenými vlastnostmi nebo úsporného posilovače řízení. Další nezbytnou součástí cesty k úspornosti byla úprava řídicí jednotky a třetího až pátého převodového stupně, což se v konečném důsledku podepsalo pod snížení spotřeby o zhruba 1,5 procenta.
Nová řada automobilů Volvo DRIVe se přidává k početné a velmi rychle se rozrůstající skupině úsporných vozidel. Zda je tato cesta správná, nebo jde pouze o násilný marketing a ohlupování zákazníků, necháme už na zvážení každého jednoho z vás…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo DRIVe
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 268 000 Kč
Volvo V70 2.4
Rok výroby: 2008
Stav: 209 064 km
Cena: 205 000 Kč
Volvo V60 2.4
Rok výroby: 2011
Stav: 114 904 km
Cena: 305 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků