Volvo Concept Estate: zaměřeno na interiér, tradice a mytologii

Nejnovější z řady konceptů Volvo se svými tvary vrací do sedmdesátých let k modelu 1800ES. Ale hlavně hledí do blízké budoucnosti…

Jak jsme už psali dříve, nová studie Volvo Concept Estate odkazuje na historii Volva, ale především navazuje na dvě předchozí studie. Na rozdíl od nich ale představuje důkladně propracovaný interiér, který si i bez přehnané dávky fantazie jistě dokážete představit v sériovém autě. Co je ovšem v tomto případě důležité, to je multimediální systém, jenž se na novém konceptu ukazuje vůbec poprvé a který velmi pravděpodobně najdeme také později v nové XC90.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo Concept Estate čerpá inspiraci ze sedmdesátých let, ale také z nedávných studií Volvo

Jak je v dnešní době zvykem, inspirace při přípravě palubní desky se brala u tabletů, takže velkým displejem jsou nahrazena klasická tlačítka a na středovém panelu zůstaly prakticky jen základní ovladače audiosoustavy. Volvo navrhlo systém jakýchsi základních dlaždic, po kliknutí na některou z nich se objeví nabídka týkající se konkrétní funkce. Interiér má připomínat tradice švédského životního stylu ve formě kombinace kvalitní kůže, pravého dřeva nebo mědi.

Design | Video | Volvo | Autosalony | Frankfurt 2013

Volvo Concept Coupé na autosalonovém videu: Ještě hezčí než na fotkách

Třídveřové Volvo Concept Estate stojí na pomezí konvenčního kombi, sportovního vozu a kategorie shooting brake, čímž přímo odkazuje do sedmdesátých let k modelu Volvo 1800 ES. Tímto vozem se tvůrci novinky nechali inspirovat také v interiéru, zejména při tvarování přístrojového štítu a volantu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér působí velmi hodnotným dojmem a představuje nový multimediální systém Volvo

Přední část karoserie už známe z dřívějšího kupé nebo nedávného crossoveru, stejně jako nejsou novinkou diody denního svícení uspořádané do tvaru písmene T. Mimochodem tohle „T“ má symbolizovat thorovo kladivo a celé vnější osvětlení pro tento koncept dodala společnost Valeo. Za zmínku stojí také 21" ráfky od společnosti Uniwheels obuté do pneumatik Pirelli.

Po zhlédnutí našeho videa z Ženevy vás čekají hned dvě rozsáhlé fotogalerie. V první najdete naše živé snímky z premiéry, v té druhé pak oficiální snímky Volvo.

Předchozí KAPITOLY Následující
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2009
Stav: 168 890 km
Cena: 289 000 Kč
Volvo V50 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 180 115 km
Cena: 155 000 Kč
Volvo S60 1.984
Rok výroby: 2012
Stav: 181 310 km
Cena: 249 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 39 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků