Volvo Concept Estate: zaměřeno na interiér, tradice a mytologii

Nejnovější z řady konceptů Volvo se svými tvary vrací do sedmdesátých let k modelu 1800ES. Ale hlavně hledí do blízké budoucnosti…

Jak jsme už psali dříve, nová studie Volvo Concept Estate odkazuje na historii Volva, ale především navazuje na dvě předchozí studie. Na rozdíl od nich ale představuje důkladně propracovaný interiér, který si i bez přehnané dávky fantazie jistě dokážete představit v sériovém autě. Co je ovšem v tomto případě důležité, to je multimediální systém, jenž se na novém konceptu ukazuje vůbec poprvé a který velmi pravděpodobně najdeme také později v nové XC90.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo Concept Estate čerpá inspiraci ze sedmdesátých let, ale také z nedávných studií Volvo

Jak je v dnešní době zvykem, inspirace při přípravě palubní desky se brala u tabletů, takže velkým displejem jsou nahrazena klasická tlačítka a na středovém panelu zůstaly prakticky jen základní ovladače audiosoustavy. Volvo navrhlo systém jakýchsi základních dlaždic, po kliknutí na některou z nich se objeví nabídka týkající se konkrétní funkce. Interiér má připomínat tradice švédského životního stylu ve formě kombinace kvalitní kůže, pravého dřeva nebo mědi.

Video | Autosalony | Frankfurt 2013 | Design | Volvo

Volvo Concept Coupé na autosalonovém videu: Ještě hezčí než na fotkách

Třídveřové Volvo Concept Estate stojí na pomezí konvenčního kombi, sportovního vozu a kategorie shooting brake, čímž přímo odkazuje do sedmdesátých let k modelu Volvo 1800 ES. Tímto vozem se tvůrci novinky nechali inspirovat také v interiéru, zejména při tvarování přístrojového štítu a volantu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér působí velmi hodnotným dojmem a představuje nový multimediální systém Volvo

Přední část karoserie už známe z dřívějšího kupé nebo nedávného crossoveru, stejně jako nejsou novinkou diody denního svícení uspořádané do tvaru písmene T. Mimochodem tohle „T“ má symbolizovat thorovo kladivo a celé vnější osvětlení pro tento koncept dodala společnost Valeo. Za zmínku stojí také 21" ráfky od společnosti Uniwheels obuté do pneumatik Pirelli.

Po zhlédnutí našeho videa z Ženevy vás čekají hned dvě rozsáhlé fotogalerie. V první najdete naše živé snímky z premiéry, v té druhé pak oficiální snímky Volvo.

Předchozí KAPITOLY Následující
Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků