Na CMA vyroste pro začátek řada 40, která přinese také klasické malé SUV

Na CMA vyroste pro začátek řada 40, která přinese také klasické malé SUV

Koncept 40.1 ukazuje velmi přesně, jak by takové auto mělo vypadat

Koncept 40.1 ukazuje velmi přesně, jak by takové auto mělo vypadat

Na délku tato studie přesahuje 4,3 m

Na délku tato studie přesahuje 4,3 m

Druhý koncept označený jako 40.2 prezentuje vůz, který má blízko karoserii sedan. Fakticky se ale jedná o liftback

Druhý koncept označený jako 40.2 prezentuje vůz, který má blízko karoserii sedan. Fakticky se ale jedná o liftback

Také tento automobil dostal velmi vysoký podvozek

Také tento automobil dostal velmi vysoký podvozek

Boční profil s protaženou střechou se hodně povedl

Boční profil s protaženou střechou se hodně povedl

Na zádi těžko přehlédneme inspiraci novou S90

Na zádi těžko přehlédneme inspiraci novou S90

Příchod CMA znamená také příchod nového tříválce o objemu 1,5 litru

Příchod CMA znamená také příchod nového tříválce o objemu 1,5 litru

Platforma CMA pracuje vzadu se zavěšením typu Integral Link

Platforma CMA pracuje vzadu se zavěšením typu Integral Link

Stejné zavěšení používá třeba také Jaguar

Stejné zavěšení používá třeba také Jaguar

Takto vysvětloval Thomas Ingenlath rozdíly mezi řadou 90, 60 a 40

Takto vysvětloval Thomas Ingenlath rozdíly mezi řadou 90, 60 a 40

Toto je řada 60

Toto je řada 60

Toto je řada 40. Volvo cílí na mladé zákazníky

Toto je řada 40. Volvo cílí na mladé zákazníky

Kolik modelů nakonec na CMA vznikne, to nikdo neví. Bude jich ale mnoho

Kolik modelů nakonec na CMA vznikne, to nikdo neví. Bude jich ale mnoho

Pro začátek počítá Volvo s modely V40, V40 CC a XC40

Pro začátek počítá Volvo s modely V40, V40 CC a XC40

Modularita CMA ale dává podstatně širší možnosti

Modularita CMA ale dává podstatně širší možnosti

Na CMA vznikne také čistě elektrická verze

Na CMA vznikne také čistě elektrická verze

Ta dostane pohon přední nápravy, možný je ale také elektromotor umístěný vzadu

Ta dostane pohon přední nápravy, možný je ale také elektromotor umístěný vzadu

Lithium-iontové baterie najdeme pod podlahou

Lithium-iontové baterie najdeme pod podlahou

Dojezd elektromobilu bude 350 km

Dojezd elektromobilu bude 350 km

Další ekologickou alternativou je T5 Twin Engine, který kombinuje nový zážehový tříválec a elektromotor

Další ekologickou alternativou je T5 Twin Engine, který kombinuje nový zážehový tříválec a elektromotor

Tato verze bude velmi rychlá (tříválec dostane 250 koní), v čistě elektrickém režimu ujede přes 50 km

Tato verze bude velmi rychlá (tříválec dostane 250 koní), v čistě elektrickém režimu ujede přes 50 km

Na stejné technice vyrostou také modely od Geely, které na vývoji přímo spolupracovalo

Na stejné technice vyrostou také modely od Geely, které na vývoji přímo spolupracovalo

Základ evropských a čínských modelů bude stejný

Základ evropských a čínských modelů bude stejný

Každá automobilka ovšem použije navíc vlastní skupinu dílů

Každá automobilka ovšem použije navíc vlastní skupinu dílů

Thomas Ingenlath na prezentaci konceptů budoucí řady 40...

Thomas Ingenlath na prezentaci konceptů budoucí řady 40...

Thomas rozhodně nechce, abychom se ho ptali, který z těchto konceptů se mu líbí více

Thomas rozhodně nechce, abychom se ho ptali, který z těchto konceptů se mu líbí více

Výsledek práce celého týmu designérů je hodně povedený

Výsledek práce celého týmu designérů je hodně povedený

S trochou nadsázky lze říci, že na CMA vznikne něco jako švédská Octavia

S trochou nadsázky lze říci, že na CMA vznikne něco jako švédská Octavia

První hotové auto se představí příští rok, bude to XC40

První hotové auto se představí příští rok, bude to XC40

XC40 chce zaujmout matnou střechou

XC40 chce zaujmout matnou střechou

Koncepty stojí na dvacetipalcových kolech

Koncepty stojí na dvacetipalcových kolech

Thórovo kladivo samozřejmě nesmí chybět

Thórovo kladivo samozřejmě nesmí chybět

40.2 ho má protažené mimo světlomety až k masce

40.2 ho má protažené mimo světlomety až k masce

Volvo 40.1

Volvo 40.1

Volvo 40.1

Volvo 40.1

Volvo 40.1

Volvo 40.1

Volvo 40.1

Volvo 40.1

Volvo 40.1

Volvo 40.1

Volvo 40.1

Volvo 40.1

Volvo 40.1

Volvo 40.1

Volvo 40.2

Volvo 40.2

Volvo 40.2

Volvo 40.2

Volvo 40.2

Volvo 40.2

Volvo 40.2

Volvo 40.2

Volvo 40.1

Volvo 40.1

Volvo 40.1

Volvo 40.1

Volvo 40.2

Volvo 40.2

Thomas Ingenlath na prezentaci konceptů řady 40

Thomas Ingenlath na prezentaci konceptů řady 40

Thomas Ingenlath na prezentaci konceptů řady 40

Thomas Ingenlath na prezentaci konceptů řady 40

Demonstrace rozdílů mezi jednotlivými řadami automobilky Volvo

Demonstrace rozdílů mezi jednotlivými řadami automobilky Volvo

Koncept 40.1 ukazuje velmi přesně, jak by takové auto mělo vypadat
Na délku tato studie přesahuje 4,3 m
Druhý koncept označený jako 40.2 prezentuje vůz, který má blízko karoserii sedan. Fakticky se ale jedná o liftback
Také tento automobil dostal velmi vysoký podvozek
51
Fotogalerie

Volvo CMA: Nová platforma ukazuje také švédskou Škodu Octavia

Kapitoly článku:


4. Hybrid, elektromobil i čtyřkolka

Modulární platformy umožňují velká kouzla, která využije i Volvo. Také platforma CMA je proto připravena na všechny druhy pohonu. Základem budou předokolky s klasickými spalovacími motory, nicméně Volvo počítá s hybridem i elektromobilem. Na rozdíl od SPA, kde má hybridní verze Twin Engine elektromotor na zadní nápravě a jde tedy o hybridní čtyřkolku, tady se pro začátek počítá s hybridní předokolkou. Také čistě elektrická varianta bude používat pohon předních kol.

_DSC0824.jpg_DSC0823.jpg_DSC0822.jpg_DSC0821.jpg_DSC0825.jpg_DSC0827.jpg
Modely postavené na CMA stoprocentně dorazí časem také v čistě elektrickém provedení. To by mělo zvládnout zhruba 350 km na jedno nabití. Plug-in hybridní verze T5 Twin Engine nabídne dojezd na elektřinu „přes 50 km“

Nicméně CMA technicky dokáže přidat i pohon zadní nápravy. Volvo počítá s nasazením pohonu všech kol pracujícím s klasickou mezinápravovou spojkou, technicky možná je i verze s elektromotorem na zadní nápravě. Co se čtyřkolky týká, mezinápravovou spojku bude možné přidat jak k benzinovému tříválci, tak k naftovému čtyřválci.

5. Hybrid zvládne přes 50 km, elektromobil 350 km

Volvo slibuje plug-in hybridní provedení, které zvládne v čistě elektrickém režimu „více než 50 km“ na jedno nabití. Elektromobil by měl být schopen ujet na jedno nabití 350 km.

Tyto hodnoty se ale budou v průběhu času měnit, protože Volvo zatím počítá s klasickými lithium-iontovými akumulátory, jejich vývoj ale bude dále pokračovat, takže by měly být baterie v blízké budoucnosti kompaktnější a výkonnější. Jak ukázala vystavená odhalená technika, hybrid i elektromobil budou mít akumulátory pod podlahou a ty tedy nebudou omezovat prostor v interiéru.

_DSC0809.jpg_DSC0810.jpg_DSC0811.jpg
Také menší modely postavené na CMA dostanou armádu bezpečnostních asistentů, a to včetně možnosti jezdit samostatně po dálnicích v rychlostech do 130 km/h

6. Systémy převzaté z SPA

Volvo si zakládá na bezpečnosti a ne jinak tomu bude u malých automobilů postavených na CMA. Jednoduše řečeno, všechny bezpečnostní systémy, které známe z SPA, budou moci být také v těchto nových kompaktních automobilech. Zákazníci se mohou těšit kromě jiného třeba na semi-autonomní řízení, kdy bude vůz schopný samostatné jízdy po dálnicích v rychlosti do 130 km/h.

7. Design: Máme se na co těšit

Hlavním bodem prezentace v Götteborgu bylo přirozeně odhalení dvou nových konceptů a nutno podotknout, že by na nich Volvo už moc věcí měnit nemělo, protože oba dva vypadají vážně dobře.

_DSC0780.jpg_DSC0782.jpg_DSC0774.jpg_DSC0784.jpg_DSC0776.jpg_DSC0795.jpg
Nové koncepty Volvo se velmi povedly. Na pohled jde o zajímavé automobily, které si své zákazníky určitě najdou hodně rychle. Všimněte si, že přední část obou konceptů se trochu liší

Tým designérů v čele s Thomasem Ingenlathem odvedl výbornou práci, když velmi vkusně implantoval na tato malá auta prvky známé z nové řady 90, ale přidal také něco navíc, aby nešlo pouze o zmenšené verze. Za pozornost stojí skutečnost, že každý z těchto konceptů má trochu jinak zpracovanou přední část. Co mají naopak oba společné, to je poměrně velké světlá výška podvozku.

Mé sympatie si více získala studie 40.2, což je vůz s karoserií liftback (ano, tato studie je svým způsobem taková švédská Octavia). Především boční profil s protaženou střechou a plynulým přechodem k zádi připomínajícím kupé se velice povedl. Klasické SUV XC40 pro změnu zaujme třeba matnou střechou. Ani jeden koncept ale není vyloženě malý.

SUV měří na délku 4390 mm, široké je 1933 mm a vysoké 1635 mm. Liftback je ještě delší (měří 4507 mm), na šířku má 1857 mm a na výšku dosahuje 1470 mm. Velikost rozvoru je v obou případech shodných 2,7 m. Jen pro srovnání, stávající V40 je dlouhá 4369 mm, široká 1802 mm, vysoká 1439 mm a rozvor je o 83 mm menší.

_DSC0805.jpg_DSC0806.jpg_DSC0808.jpg_DSC0814.jpg_DSC0792.jpg_DSC0817.jpg_DSC0813.jpg_DSC0831.jpg_DSC0835.jpg_DSC0818.jpg_DSC0800.jpg_DSC0802.jpg_DSC0840.jpg_DSC0841.jpg_DSC0842.jpg_DSC0845.jpg_DSC0844.jpg_DSC0819.jpg_DSC0765.jpg_DSC0770.jpg_DSC0796.jpg

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Doporučujeme

Články odjinud