Volvo chce v Česku letos prodat 150 aut s airbagem pro chodce

Tuzemské zastoupení švédské značky Volvo plánuje v letošním roce prodat 150 vozů V40 nové generace, které jsou jako první vybaveny airbagem pro chodce. Příští rok by jich mělo být 300. První nové V40 mají do Česka dorazit v srpnu.

Nová generace vozů V40 chce konkurovat v nižší střední třídě prémiovým modelům, jako je Mercedes třídy A, BMW 1 nebo Audi A3. Důraz klade především na bezpečnostní prvky. Vedle airbagu pro chodce je to systém hlídání mrtvého úhlu nebo systém pro upozornění řidiče na vozidlo blížící se z boku.

Moderní technikou prošpikovaný automobil nabízí také systém hlídající bdělost řidiče, asistenta pro jízdu v jízdních pruzích a parkovacího asistenta, který při podélném parkování přejímá řízení. Ve výbavě má také adaptivní tempomat funkční až do úplného zastavení a pracující na bázi radaru i laseru nebo systém detekce chodců s funkcí automatického brzdění. Cena bude začínat na 590 tisících korun.

Zdroj: E15.cz

 

Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2009
Stav: 168 890 km
Cena: 275 000 Kč
Volvo V50 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 180 115 km
Cena: 149 000 Kč
Volvo S60 1.999
Rok výroby: 2010
Stav: 82 667 km
Cena: 310 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek