Volvo chce v Česku letos prodat 150 aut s airbagem pro chodce

Tuzemské zastoupení švédské značky Volvo plánuje v letošním roce prodat 150 vozů V40 nové generace, které jsou jako první vybaveny airbagem pro chodce. Příští rok by jich mělo být 300. První nové V40 mají do Česka dorazit v srpnu.

Nová generace vozů V40 chce konkurovat v nižší střední třídě prémiovým modelům, jako je Mercedes třídy A, BMW 1 nebo Audi A3. Důraz klade především na bezpečnostní prvky. Vedle airbagu pro chodce je to systém hlídání mrtvého úhlu nebo systém pro upozornění řidiče na vozidlo blížící se z boku.

Moderní technikou prošpikovaný automobil nabízí také systém hlídající bdělost řidiče, asistenta pro jízdu v jízdních pruzích a parkovacího asistenta, který při podélném parkování přejímá řízení. Ve výbavě má také adaptivní tempomat funkční až do úplného zastavení a pracující na bázi radaru i laseru nebo systém detekce chodců s funkcí automatického brzdění. Cena bude začínat na 590 tisících korun.

Zdroj: E15.cz

 

Volvo V50 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 180 115 km
Cena: 149 000 Kč
Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 70 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 239 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků