Volvo chce následovat Teslu. Auta bude prodávat přes internet

25 komentářů

Gallardo
16. prosince • 16:43

Já auta prodávám. Podle mě je to bude jen možnost navíc jak auto objednat. Rozhodně nepůjde auto objednat pouze a jenom přes internet. Důvody proč showroomy nezaniknou?
1.Předváděcí jízdy, jen málokdo si auto před koupí nevyzkouší.
2.K sepsání objednávky je potřeba podpis, razítko u firem atd.
3.Doplňující info k autu, výkony, reálné spotřeby, možnost příslušenství a jeho kombinace, způsob financování (úvěr, leasing), na to vám internet odpovědět nedokáže.
4.Předání vozu s vysvětlením funkcí.
A tak bych mohl dál pokračovat, prostě auto není rohlík!

Gallardo
16. prosince • 16:47

Jo a SLEVY, na ty jsem zapomněl. Zkuste si dnes auto nakonfigurovat kdekoli na netu, a pak s tou cenou přijďte do salonu. Prodejce vám nabídne rozhodně cenu nižší, protože konfigurátory nezahrnují akce. :-D

homer
17. prosince • 17:56

ty seš totálně mimo, odhaduju tě tak na 60+ s celoživotní praxi v mototechně. Poslední koho na koupi auta potřebuju je předavač klíčků a faktury v autosalonu.

Zelí
15. prosince • 21:49

Trend je jednoznačný. Nákupy zboží přes internet rostou. Rozšířují se segmenty zboží, které jsou do toho zahrnuty. Není důvod, aby tam nepatřily i automobily. Myslím si, že auta přes internet prodávat půjdou velmi dobře.

runner42
16. prosince • 8:14

Tak určitě. Stejně jako uzavírání manželství. Já si ale myslím, že auto i holku je lepší nejdřív vyzkoušet. :P

Zelí
17. prosince • 19:53

Předváděcí jízdou u prodejce nic moc nezjistíš, pokud ti ho nepůjčí aspoň na celý den.

Quebe
15. prosince • 12:37

Z mého pohledu nepoužitelné - auto si chci prohlédnout, projet se v něm, než o něm začnu uvažovat. Kupovat ho přes internet se rovná koupi zajíce v pytli.

znalec
15. prosince • 14:13

99% ludi si auto vyskusat nemoze.
99% aut na predvadzanie su top vybavy a top motory.Takze, tvoje tvrdenie je nezmysel.Ja osobne by som to naopak privital. V sucasnosti cloveka automobilky doslova nutia, aby zabijal cas chodenim po salonoch, kde pracuju nekvalifikovani zamestnanci, ktori aj tak o aute nic nevedia.Mna to otravuje.Preto - palec hore takejto iniciative!

runner42
16. prosince • 8:10

A ty jsi někdy kupoval nové auto, jo? Nezdá se.

Quebe
15. prosince • 19:01

A proč by si 99% lidí auto nemohlo vyzkoušet? Protože jsou líní zvednout řiť a zajet si tam? Když už jdu utratit nemalé peníze za něco, co budu nějaký ten rok používat, dám si na výběru záležet a nebudu to nakupovat jak ponožky. Jó, když je někdo tak pohodlný, že jej ani tohle nedonutí, ať pak nepláče, až mu daný výrobek nebude vyhovovat.99% předváděček nejsou top modely. Je jich sice většina, ale i normální konfigurace se hojně vyskytují. Navíc i ta top výbava ti dá základní info o tom, jaké to auto je.

Mautin
15. prosince • 14:58

Přesně tak. Auto na showroomu má většinou šílenou výbavu, aby ohromilo. Lidi pak bývají často překvapení, co všechno v jejich autě chybí oproti předváděčce...

st
15. prosince • 15:46

Tak Ty lidi musí být.... řekněme při nejmenším neinformovaní. Pokud mám v předváděcím voze střešní okno, tak se pak nemůžu divit, že ho ve svém automobilu nemám, když jsem si ho neobjednal. A je logické, že se prodejci snaží prezentovat to nejlepší (to nejdražší), aby zákazníkovi toho co nejvíce prodali. Na druhé straně, kdo chce, tak si může zařídit předváděcí jízdu s takovým vozem, který by byl co nejblíže tomu, který si chce koupit.

eLzyx
15. prosince • 16:28

tak ono jde o takové ty skryté detaily typu dojezd oken. To sice u Volva nehrozí, ale třeba u Fordu je to běžné. Máme na firmě dva stejně staré Focusy s velmi podobnou výbavou. Akorát jeden má vzadu švihadla a druhý je komplet v elektrice. Každý by čekal, že přední okna budou fungovat stejně ... omyl. U toho se švihadly funguje dojezd předního bočního skla pouze dolů, u toho plně v elektrice funguje i nahoru.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jehoVista
16. prosince • 14:26

wtf? Vzdyt na tom nemuzou nic usetrit

Fantomas
15. prosince • 13:16

Hezky jsi ukázal, jak zákazníci postupně přestávají používat hlavu. Výrobce ti dá další možnost na výběr a ty hned začneš být bezradný.

Quebe
15. prosince • 18:57

A můžeš mi říct, jak jsi na to přišel?

Fantomas
15. prosince • 19:43

Samozřejmě. Napsal jsi, že je to pro tebe nepoužitelný způsob nákupu auta, že si nemůžeš auto prohlédnout. Ale v článku je jasně napsáno, že jde pouze o objednávku přes internet, předání auta proběhne u dealera. Auto tedy uvidíš. A jak už ti psal kolega, kterékoliv auto si můžeš kdykoliv předem vyzkoušet u prodejce. Prosté. Výrobce se ti jen snaží vyjít vstříc, ale ty jsi to hned bez přemýšlení zavrhnul.

Quebe
15. prosince • 20:51

Článek naznačuje, že showroomy dealerství jsou vlastně přežitek, ale tedy ještě zůstanou zachována, protože je potřeba auto nějak předat. Z toho jsem dostal pocit, že je potřeba poukázat na to, že objednávat auto z netu, bez toho, aby si jej člověk osahal, je blbost a tento "staromódní" styl nakupování má i nadále smysl.

Fantomas
15. prosince • 19:56

Ale uznávám, že pro tebe tahle nabídka opravdu vhodná není.

Kevil
15. prosince • 13:11

Není přece problém si auto u prodejce osobně vyzkoušet a pak ho objednat na Internetu :-D Mimochodem v článku píší, že i při prodeji před Internet si auto vyzvednete u prodejce. Ten z prodeje také určitě něco dostane.

Quebe
15. prosince • 18:56

A proč bych to objednával na netu, když už v té prodejně kvůli projížďce jsem a můžu to sepsat s prodejcem a vyjednat např. slevu (což na netu asi těžko půjde)?

Fantomas
15. prosince • 19:53

Při projížďce v prodejně o tom autě teprve uvažuješ, sám to píšeš. A nejspíš tedy ještě půjdeš i jinam. No a výrobce se ti snaží vyjít vstříc a nabízí ti, že kdyby sis to pak v neděli večer rozmyslel, že si to auto můžeš hned po internetu objednat. Jednoduché a šikovné. Žádné vnucování, prostá možnost volby pro ty, kdo se tak rozhodnou.

Fantomas
15. prosince • 19:59

Stejně je zajímavé, jak prostá možnost a nabídka svobodné volby vyvolá v některých lidech negativní reakce.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Quebe
15. prosince • 20:48

Ano, to uznávám - nerozporuji. A jak tedy s tou cenou? Na internetu asi nic moc nevyjednám.Mimochodem, já nikde neříkám, že by to měli zrušit atd. Pouze za sebe tuto novou možnost komentuju. Nevím, proč mi pořád podstrkuješ, že mi vadí možnost svobodné volby.

Martin
15. prosince • 21:57

Otázkou samozřejmě je, jak to bude uděláno. Jestli do toho prodeje bude nějak zasahovat i vybraný dealer, nebo ne. Třeba to bude tak, že ta objednávka půjde nejdřív dealerovi a ten objednávku jednak zkontroluje a jednak bude moci zákazníkovi nabídnout další služby, třeba i tu slevu. O zcela přímý prodej jako u Tesly podle mého názoru nepůjde. Protože klasická auta přece jen potřebují mnohem větší servisní zázemí dealera než elektromobily, které jsou snad kromě brzd prakticky bezúdržbové. A i ty brzdy vydrží díky rekuperaci mnohem déle než u spalovacího auta. Ale výhodu to může mít i tu, že prodej bude možný třeba i na různých výstavách, předváděcích jízdách, atd. když to bude celé fungovat přes internet. Nebo sestavíte objednávku u dealera a teprve v klidu doma ji odešlete. Možností je asi hodně.

Doporučujeme

Články odjinud