Volvo C30 v Detroitu jako produkční elektromobil, prodeje začnou za rok

Prototyp nejmenšího Volva C30 poháněného pouze elektromotorem jsme měli možnost vidět před dvěma měsíci a automobilka již tehdy avizovala představení produkční verze. Ta se sice představí již za měsíc na autosalonu v Detroitu, avšak před sebou má ještě stále dlouhou cestu ke koncovému zákazníkovi. Příští rok plánuje automobilka vyrobit padesát kusů, které bude poté testovat v ostrém provozu, na sklonku roku by se pak měly začít i první prodeje. Můžeme říci, že Volvo je druhou automobilkou po BMW, která se rozhodla vyrábět čistě elektrickou verzi některého ze svých modelů.

Verze představená v Detroitu se kromě faceliftu ukáže v provozuschopném stavu s přepracovaným interiérem, větším počtem baterii a mírně doladěnou technikou. Sada baterii s kapacitou 24 kWh může být nabíjena nejen doma přes elektrickou zásuvku ale i ve speciálních dobíjecích stanicích, které by měly být v Skandinávii v budoucnu hojně rozšířeny. Na plné nabití, trvající kolem osmi hodin, ujede vůz zhruba 150 km, z nuly na 100 km/h zrychlí za méně než 11 sekund a svou „maximálkou“ 130 km/h nebude brzdou ani na dálnicích, i když řidič může na levý pruh rovnou zapomenout.
Volvo tato čísla považuje za více než dostačující, podle vypracované studie totiž výše uvedené parametry plně odpovídají potřebám zhruba 90 % evropských řidičů. Inu, uvidíme, co na to řeknou sami řidiči...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek
Volvo C30 electric
Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků