Volvo C30 Polestar: oficiální tuning?

Volvo zveřejnilo první informace ke své studii „poladěného“ modelu C30. Upravena je sice externě, i tak ale vypadá na slušný hothatch.

O vznik tohoto modelu se zasloužila společnost Polestar Performance, která nasazuje vozy Volvo ve švédském šampionátu závodů cestovních vozů STCC (Swedish Touring Car Championship). O tomto víkendu začíná za účasti Volva již patnáctý ročník této soutěže, do kterého Volvo a Polestar vstupují jako vítězové ročníku předchozího. Polestar se však v závodech angažuje již pěkně dlouhou dobu, během níž nasazoval i modifikované modely Volvo 850, S40 nebo S60.

Spolupráce Polestaru a Volva se však nemá omezit pouze na závodní tratě, o čemž svědčí i představení konceptu C30 Polestar pro běžné siliční využití. Studie nese plný název Volvo C30 Polestar Performance Concept a vychází z nedávno omlazeného kompaktního modelu C30, přičemž má naznačit, jak bude vypadat výsledek práce konstrutérů a designérů ve chvíli, kdy jim ruce nebudou vázat žádné předpisy. Vůz svoji premiéru oslavil včera na autosalonu Gothenburg Motor Show a jeho tvůrci na jeho adresu poznamenali, že „stavěli na vynikajících jízdních vlastnostech sériového vozu C30 a zároveň se snažili zdůraznit jeho sepětí se závodními vozy a produkty firmy Polestar Performance“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo C30 Polestar Performance

Vůz disponuje známým řadovým zážehovým pětiválcem T5 s objemem 2,5 l a přeplňováním turbodmychadlem KKK 26 s větším mezichladičem stlačovaného vzduchu. Nově vyvinuty byly písty, ojnice či vačkový hřídel sacích ventilů. Tyto modifikace se postaraly o nárůst nejvyššího výkonu z 230 koní (169 kW) na 411 koní (302 kW) a točivého momentu z 320 Nm na 510 Nm. Karoserie byla opatřena sadou aerodynamických doplňků vycházejících ze závodního provedení, podvozek dostal trvalý pohon všech kol s mezinápravvou spojkou Haldex, tlumicí a pružicí jednotky Öhlins či devatenáctipalcové ráfky BBS nazouvající pneumatiky Pirelli P Zero. Brzdová soustava Brembo disponuje kotouči o průměru 380 mm vpředu a 330 mm vzadu a šesti, resp. čtyřpístkovými třmeny. Sportovní sedadla s čtyřbodovými bezpečnostními pásy jsou čalouněna kůží Ternsjö.

Zatím není jasné, jak daleko má tento výtvor do standardní nabídky seveřanů, ale i s trochu střídmějším výkonem by mohl být slušným pokračovatelem tradic ostrých Volv založených dnes již neexistující R řadou.

Závěrem dodejme, že díky nabytým zkušenostem Volvo Polestar pověřilo vývojem sady Performance Engine Optimization Products pro sérivé vozy. Tato série modifikací se nyní prodává na vybraných trzích a jde o jediný „tuning“ pohonné jednotky, který neporuší tovární záruku na nové auto.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Sériové Volvo C30 pro modelový rok 2010
Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 239 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 300 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků