Volvo C30 facelift: vylepšení nejmenšího

Výstavní plocha automobilky Volvo bude letos patřit krom faceliftované C70 také výrazně omlazenému hatchbacku C30.

Necelý týden před otevřením bran v pořadí již 63. frankfurtského autosalonu začaly automobilky téměř jedna po druhé zveřejňovat svá esa, která si pro tuto významnou motoristickou akci připravily. Zprávy, jež nyní dostáváme, jsou však jen pouhým zlomkem toho, co doopravdy ve Frankfurtu bude k vidění, a tak je zřejmé, že rozhodně bude na co koukat. V řadě nezaostává ani Volvo, v jehož expozici budeme svědky hned několika novinek a jednou z nich je i omlazené Volvo C30, které si svou virtuální premiéru odkroutilo pouze před několika hodinami.

Omlazovací kúra, kterou designéři C30 naordinovali, není až natolik jemná a nevýrazná, změny jsou totiž vcelku odvážné a patrné hned na první pohled. Začít tedy nemůžeme nikde jinde než u přídě, kde postřehneme hned několik zásadních změn. Návrháři se v tomto případě jednoznačně inspirovali u konceptu S60 a vypadá o tak, že podobnou masku a přední světlomety budou mít v dohledné době všechny v současnosti nabízené vozy Volvo. C30 se tak po změně masky chladiče, zaoblení nárazníku a změně v oblasti světlometů zařadilo mezi designovo unifikované modely, kde najdeme třeba crossover XC60 a nově i kabriolet C70. Podle slov šéfdesignéra působí tato příď i na menším voze velice dynamicky a zároveň exkluzivně a nepochybuje přitom o prodejním úspěchu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Od přední části se ale přesuňme směrem dozadu. Na bocích si můžeme všimnout nových hliníkových prahů a postřehnout i to, že automobilka mírně upustila od černých plastových částí. Vzadu na nás také čeká upravený nárazník, jenž v případě verzí T5 a D5 ozdobují i dostatečně viditelné chromové koncovky výfuku.

Změny pak najdeme ještě při pohledu do katalogu, zde přibyla možnost doobjednat si středovou konzolu Oyster Burst Deco a dva nové přírůstky najdeme v nabídce litých disků. Volvo navíc k tomuto modelu nabízí i novou metalizovanou oranžovou barvu Orange Flame.

Z technických úprav můžeme zmínit pouze novou nabídku pro dobrodružnější povahy, které si do tohoto modelu můžou doobjednat paket zahrnující tužší pružení, upravené řízení a stabilizátory, čímž se zlepší nejen reakční čas a přesnost řízení ale i umocní pocit ze sportovní a dynamické jízdy. O tuto možnost budou zcela pochopitelně ochuzeni majitelé úsporné verze 1,6D DRIVe.

Inovované Volvo C30 se začne prodávat pár týdnů po oficiální premiéře, kromě nových agregátů netřeba očekávat ani výraznější změny cen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Inovované Volvo C30
Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 239 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 300 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 46 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků