Volvo C30 DRIVe: „závodní” ekospeciál aneb možné je všechno

Žijeme ve zvláštní době a já se začínám obávat toho, že na mě ze skříně vyskočí nějaký „ekologický pohon“. Ano, žijeme v době, kdy běžná auta pod rouškou snižování spotřeby obouvají příšerně drahé „pneumatiky se sníženým valivým odporem“ a kdy je dost dobře možné, že do příští sezóny vstoupí výkladní skříň automobilové techniky, Formule 1, povinně s hybridním pohonem. Dost možná se blíží doba, kdy se kdysi ostrá hranice mezi rallye a ekorallye stane minulostí.

Touto cestou jdou rozhodně Švédové, kteří, tiše spočívající ve své severské izolaci, posouvají vývoj takovým směrem stále kupředu. Odhlédneme nyní od jejich přínosu bezpečnosti provozu, jímž daleko přesahují jakýkoli jiný světový region, a povíme si něco o Volvu a Švédském šampionátu cestovních automobilů (STCC). Před dvěma lety se stáj Volvo rozhodla jako první na světě startovat s vozy vybavenými motory spalujícími etanolové „biopalivo“ E85. Vloni Volvo v tomto snažení v sérii STCC pokračovalo s novým modelem C30. Pro letošní ročník se Volvo rozhodlo do svých závodních strojů C30 aplikovat systém DRIVe, který v rozsáhlé míře uplatňuje u svých sériových vozů. V podstatě tak obrátilo princip, kdy automobilky aplikují své poznatky ze závodní činnosti do sériové produkce.

Pro svůj závodní speciál v ročníku 2009 použilo Volvo plochý spodek, difuzor a zadní spoiler přímo ze svého produkčního vozu C30 DRIVe. Zásadní rozdíl mezi sériovým a závodním vozem C30 DRIVe však zůstává: po silicích se prohánějí stroje se vznětovými motory 1,6 l, zatímco závodní trati budou brázdit vozy spalující bioetanol E85. Pilot Robert Dahlgren z továrního týmu Polestar se dal slyšet, že spolu s kolegou Tommym Rustadem po aplikaci úprav ze sériového Volva C30 DRIVe zaznamenali při jízdních zkouškách znatelné zrychlení a zlepšení jízdních vlastností. A nebo spíše spotřeby paliva?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Robert Dahlgren / Tommy Rustad / Volvo C30 STCC 2009
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volvo V50 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 180 115 km
Cena: 149 000 Kč
Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 70 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 239 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků