Volvo C30 DRIVe: „závodní” ekospeciál aneb možné je všechno

Žijeme ve zvláštní době a já se začínám obávat toho, že na mě ze skříně vyskočí nějaký „ekologický pohon“. Ano, žijeme v době, kdy běžná auta pod rouškou snižování spotřeby obouvají příšerně drahé „pneumatiky se sníženým valivým odporem“ a kdy je dost dobře možné, že do příští sezóny vstoupí výkladní skříň automobilové techniky, Formule 1, povinně s hybridním pohonem. Dost možná se blíží doba, kdy se kdysi ostrá hranice mezi rallye a ekorallye stane minulostí.

Touto cestou jdou rozhodně Švédové, kteří, tiše spočívající ve své severské izolaci, posouvají vývoj takovým směrem stále kupředu. Odhlédneme nyní od jejich přínosu bezpečnosti provozu, jímž daleko přesahují jakýkoli jiný světový region, a povíme si něco o Volvu a Švédském šampionátu cestovních automobilů (STCC). Před dvěma lety se stáj Volvo rozhodla jako první na světě startovat s vozy vybavenými motory spalujícími etanolové „biopalivo“ E85. Vloni Volvo v tomto snažení v sérii STCC pokračovalo s novým modelem C30. Pro letošní ročník se Volvo rozhodlo do svých závodních strojů C30 aplikovat systém DRIVe, který v rozsáhlé míře uplatňuje u svých sériových vozů. V podstatě tak obrátilo princip, kdy automobilky aplikují své poznatky ze závodní činnosti do sériové produkce.

Pro svůj závodní speciál v ročníku 2009 použilo Volvo plochý spodek, difuzor a zadní spoiler přímo ze svého produkčního vozu C30 DRIVe. Zásadní rozdíl mezi sériovým a závodním vozem C30 DRIVe však zůstává: po silicích se prohánějí stroje se vznětovými motory 1,6 l, zatímco závodní trati budou brázdit vozy spalující bioetanol E85. Pilot Robert Dahlgren z továrního týmu Polestar se dal slyšet, že spolu s kolegou Tommym Rustadem po aplikaci úprav ze sériového Volva C30 DRIVe zaznamenali při jízdních zkouškách znatelné zrychlení a zlepšení jízdních vlastností. A nebo spíše spotřeby paliva?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Robert Dahlgren / Tommy Rustad / Volvo C30 STCC 2009
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2009
Stav: 168 890 km
Cena: 275 000 Kč
Volvo V50 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 180 115 km
Cena: 149 000 Kč
Volvo S60 1.999
Rok výroby: 2010
Stav: 82 667 km
Cena: 310 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků