Volvo C30 BEV: hudba budoucnosti?

Na frankfurtském autosalonu, na nějž byl tento týden soustředěn takřka celý motoristický svět, nepředstavilo Volvo pouze dvě faceliftované novinky C70 a C30, ale část své expozice věnovalo i elektrickému konceptu na bázi modelu C30. To si za typové označení připíše ještě zkratku BEV, což neznamená nic jiného, než Battery Electric Vehicle.

Volvo C30 BEV, které je prozatím stále ve fázi vývoje, v sobě bude kombinovat menší dieselový agregát, jemuž bude sekundovat elektromotor napájený z lithiových baterií o kapacitě 12 či 24 kWh, které bude možné snadno dobít přes elektrickou zástrčku. Tím pádem můžeme hybrid zařadit do kategorie plug-in, přičemž jedním z průkopníků tohoto řešení se před dvěma lety stalo právě Volvo. Teď můžeme vidět, že vývoj i v tomto směru jde stále dopředu a výrobci se momentálně zaměřují na dosáhnutí co největší životnosti baterii a co nejsnadnější a nejrychlejší nabití. Volvo ve specifikacích u tohoto modelu uvádí, že maximální nabití baterii přes 230V elektrickou síť bude trvat „pouze” 8 hodin.
Na jedno plné nabití přitom bude možné ujet až 150 km, což na denní popojíždění po městě bohatě stačí, je třeba se však usmířit s tím, že z nuly na 100 km/h se vůz dostane za 11 vteřin a maximální rychlost je elektronicky omezena na 130 km/h. Na konto tohoto konceptu uvedla automobilka, že s podobnými technickými záležitostmi se budeme u sériových modelů automobilky setkávat zhruba od roku 2012, přičemž každý ze současně nabízených modelů bude k dispozici i jako plug-in hybrid. Určitě za nemalý příplatek...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Na první pohled obyčejné Volvo C30 BEV v sobě kombinuje elektromotor a malý diesel
Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků