Volvo C30 BEV: hudba budoucnosti?

Na frankfurtském autosalonu, na nějž byl tento týden soustředěn takřka celý motoristický svět, nepředstavilo Volvo pouze dvě faceliftované novinky C70 a C30, ale část své expozice věnovalo i elektrickému konceptu na bázi modelu C30. To si za typové označení připíše ještě zkratku BEV, což neznamená nic jiného, než Battery Electric Vehicle.

Volvo C30 BEV, které je prozatím stále ve fázi vývoje, v sobě bude kombinovat menší dieselový agregát, jemuž bude sekundovat elektromotor napájený z lithiových baterií o kapacitě 12 či 24 kWh, které bude možné snadno dobít přes elektrickou zástrčku. Tím pádem můžeme hybrid zařadit do kategorie plug-in, přičemž jedním z průkopníků tohoto řešení se před dvěma lety stalo právě Volvo. Teď můžeme vidět, že vývoj i v tomto směru jde stále dopředu a výrobci se momentálně zaměřují na dosáhnutí co největší životnosti baterii a co nejsnadnější a nejrychlejší nabití. Volvo ve specifikacích u tohoto modelu uvádí, že maximální nabití baterii přes 230V elektrickou síť bude trvat „pouze” 8 hodin.
Na jedno plné nabití přitom bude možné ujet až 150 km, což na denní popojíždění po městě bohatě stačí, je třeba se však usmířit s tím, že z nuly na 100 km/h se vůz dostane za 11 vteřin a maximální rychlost je elektronicky omezena na 130 km/h. Na konto tohoto konceptu uvedla automobilka, že s podobnými technickými záležitostmi se budeme u sériových modelů automobilky setkávat zhruba od roku 2012, přičemž každý ze současně nabízených modelů bude k dispozici i jako plug-in hybrid. Určitě za nemalý příplatek...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Na první pohled obyčejné Volvo C30 BEV v sobě kombinuje elektromotor a malý diesel
Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 239 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 300 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků