Volvo C30 1,6D DRIVe od Heico Sportiv. Diagnóza: schizofrenik

Určitě nebudeme jediní, komu uniká smysl jakýchkoliv sportovních a výkon zlepšujících doplňků pro modely vyráběné tak, aby byly co nejvíce ekologické a úsporné. Dá se pochopit, když chce někdo vůz s motorem vybičovaným na maximum, stejně jak se dá pochopit, když chce někdo auto s co nejnižšími provozními náklady. Nerozumíme ale tomu, proč se tyto dvě protichůdné kategorie někdo snaží spojit. A přece se o to pokusil věrný úpravce automobilů Volvo, Heico Sportiv, odkud vyšla „ekologická“ C30 1,6D s přívlastkem DRIVe v úpravě, která celou filosofii úsporných modelů dost značně potlačuje.

Standardně je tento model poháněn 1,6 litrovým dieselem s výkonem 109 koní a maximálním točivým momentem 240 Nm. S kombinací vícerých prvků snižujících spotřebu, se údaj o kombinované spotřebě ustálil na lákavé hodnotě 3,9 l/100 km. To ovšem neplatí po zásahu Heica, seznamme se tedy s novými údaji.
Úpravce se pohrál především s elektronickou jednotkou motoru, což má za výsledek zvýšení výkonu o 16 koní a točivého momentu o celých 40 Nm. Výsledkem je pružnější zrychlení z nuly na stovku, které vůz zvládne za 9,2 sekundy, což je oproti sérii lepší výsledek o celé dvě vteřiny. Zvýšila se i maximální rychlost a to o 10 km/h, naopak zajímavostí je, že úpravce už nedodal informace o výsledné spotřebě, což je u úsporných vozidel jeden z nejpodstatnějších údajů. Ke všemu zmíněnému přidali vozu u Heica i ten správný sportovní „look“, který podtrhují 19-ti palcová litá kola. Kdo ví, zda jsou stále obuty pneumatiky s nižším valivým odporem..
Z vozu tedy úpravce udělal něco, pro co primárně nebyl určen ani náhodou a co vlastně automobilka již nabízí v „neekologických” verzích. Celá úprava je tak vhodná leda pro někoho, kdo si koupil ekoverzi a zjistil, že se s ní nedá jezdit. Nebo pro někoho, kdo se chce tvářit jako zachránce planety jen proto, že je to „in”, sám ale dobře ví, že tato cesta je jedna velká lež  Tak proč by se nepřidal...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Volvo C30 1,6D DRIVe od Heico Sportiv
Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků