Volvo bude vyrábět nové kompaktní modely v Číně a v Belgii

Automobilka Volvo připravuje řadu nových kompaktních modelů, mimo jiné novou globální generaci Volva V40, která vyjede na modulární platformě CMA. Ta poskytne základ modelům V40 a také například malému crossoveru XC40, který by mohl přijít do roku 2018.

Výroba těchto vozů bude probíhat v belgické továrně v Gentu (pozor, neplést s továrnou Genk, kterou Ford na konci roku 2014 uzavřel) a zároveň v továrnách automobilky Geely v Číně. Ta se na vývoji aut podílí a bude je vyrábět pro domácí trh, informují Autonews.

Bezpečnost | Video | Volvo

Volvo představuje systém propojení automobilů s cyklisty  

Na trh evropský a případně do USA tak ale zamíří pouze vozy vyrobené v Belgii. Volvo právě potřebuje na vývoj a výrobu kompaktních aut čínského partnera, protože samotný evropský trh je neuživí.

Čínský trh je pro Volvo velmi důležitý a to ne jen pro to, že právě švédskou automobilku vlastní čínská společnost Geely. Je tu silná poptávka a například právě v Číně dále pokračuje výroba veleúspěšné minulé generace SUV XC90.

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků