Volvo bude vyrábět nové kompaktní modely v Číně a v Belgii

Automobilka Volvo připravuje řadu nových kompaktních modelů, mimo jiné novou globální generaci Volva V40, která vyjede na modulární platformě CMA. Ta poskytne základ modelům V40 a také například malému crossoveru XC40, který by mohl přijít do roku 2018.

Výroba těchto vozů bude probíhat v belgické továrně v Gentu (pozor, neplést s továrnou Genk, kterou Ford na konci roku 2014 uzavřel) a zároveň v továrnách automobilky Geely v Číně. Ta se na vývoji aut podílí a bude je vyrábět pro domácí trh, informují Autonews.

Bezpečnost | Video | Volvo

Volvo představuje systém propojení automobilů s cyklisty  

Na trh evropský a případně do USA tak ale zamíří pouze vozy vyrobené v Belgii. Volvo právě potřebuje na vývoj a výrobu kompaktních aut čínského partnera, protože samotný evropský trh je neuživí.

Čínský trh je pro Volvo velmi důležitý a to ne jen pro to, že právě švédskou automobilku vlastní čínská společnost Geely. Je tu silná poptávka a například právě v Číně dále pokračuje výroba veleúspěšné minulé generace SUV XC90.

Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2009
Stav: 168 890 km
Cena: 275 000 Kč
Volvo V50 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 180 115 km
Cena: 149 000 Kč
Volvo S60 1.999
Rok výroby: 2010
Stav: 82 667 km
Cena: 310 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek