Volvo a dieselový hybrid? Výroba začne do tří let

Volvo včera oznámilo, že ještě letos v létě začne s praktickými zkouškami svých hybridních prototypů. Budou dieselové a „plug-in”.

Už jsme si zvykli, že se nyní zvláště ty automobilky, jejichž budoucnost je dosti nejistá, doslova předhánějí v nových projektech. Ale je to zřejmě dobře, alespoň vývojoví pracovníci neustrnou, nebudou si připouštět smutné vyhlídky a zároveň sami udělají něco pro aktivní odpor vůči pohnuté době.

Volvo nyní oznámilo, že již v půli letošního roku vyjedou do evropských ulic jeho první tři prototypy s hybridním pohonem, jež budou vycházet z řady V70. Sériová výroba vozů s tímto systémem by se pak měla rozběhnout až v roce 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový prototyp je zatím posledním krokem Volva v jeho kampani s titulem DRIVe Towards Zero. Její povaha je tedy jasná, měla by směřovat k zcela ekologickému provozu bez škodlivých emisí. Zároveň se jedná o další krok ve spolupráci se švédskou energetickou spolenčostí Vattenfall, s níž má Volvo smlouvu o společném vývoji hybridních i plně elektrických systémů. Vloni se k tomuto úsilí připojil i Saab. Obě automobilky od té doby představily své hybridní prototypy C30, resp. 9-X BioHybrid.

Všechny tři prototypy mají za úkol sbírat informace a podněty ze strany běžných zákazníků a přizpůsobit jim fungování celé soustavy. Naproti tomu Vattenfall si vzal na starosti testování různých druhů rychlonabíjení v domácích podmínkách a nové typy „tankovacích stanic“ na ulicích. Vozy jež roku 2012 naběhnou do výroby budou mít ještě jednodušší a ekologicky méně kamarádský systém s velkým podílem práce ze strany spalovacího motoru, ale představené prototypy by měly prošlápnout cestu hybridním systémům nové generace, jež budou ušity přímo na tělo potřebám zákazníků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Abychom nezapomněli. Volvo se v otázce výběru spalovacího motoru poněkud odchýlili od trendů a zvolili pro pohon generátoru elektrické energie vznětovou jednotku, čímž by měl být provoz celé soustavy ještě hospodárnější v porovnání s konkurencí ze strany Toyoty Prius nebo Chevroletu Volt. Navíc by mělo jít o tzv. plug-in hybridy, tedy akumulátory bude možné nabíjet i z jiného zdroje elektrické energie, čímž by (alespoň na nějaký čas jízdy) byly emise přímo vypouštěné vozem zcela nulové Žádné zásadní detaily o chystaném systému ale publikovány nebyly.

Volvo je známo svým příkladným přístupem k ekologii a bezpečnosti, ale jeho hybridy se v prodejích jen tak neobjeví. Situace Volva totiž zůstává špatná a prodeje stále neutěšeně klesají, proto musí automobilka pro své nové modely najít dostatečně silný tržní segment.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo V70 Hybrid
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2009
Stav: 168 890 km
Cena: 289 000 Kč
Volvo V50 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 180 115 km
Cena: 155 000 Kč
Volvo S60 1.984
Rok výroby: 2012
Stav: 181 310 km
Cena: 249 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků