Volvo a dieselový hybrid? Výroba začne do tří let

Volvo včera oznámilo, že ještě letos v létě začne s praktickými zkouškami svých hybridních prototypů. Budou dieselové a „plug-in”.

Už jsme si zvykli, že se nyní zvláště ty automobilky, jejichž budoucnost je dosti nejistá, doslova předhánějí v nových projektech. Ale je to zřejmě dobře, alespoň vývojoví pracovníci neustrnou, nebudou si připouštět smutné vyhlídky a zároveň sami udělají něco pro aktivní odpor vůči pohnuté době.

Volvo nyní oznámilo, že již v půli letošního roku vyjedou do evropských ulic jeho první tři prototypy s hybridním pohonem, jež budou vycházet z řady V70. Sériová výroba vozů s tímto systémem by se pak měla rozběhnout až v roce 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový prototyp je zatím posledním krokem Volva v jeho kampani s titulem DRIVe Towards Zero. Její povaha je tedy jasná, měla by směřovat k zcela ekologickému provozu bez škodlivých emisí. Zároveň se jedná o další krok ve spolupráci se švédskou energetickou spolenčostí Vattenfall, s níž má Volvo smlouvu o společném vývoji hybridních i plně elektrických systémů. Vloni se k tomuto úsilí připojil i Saab. Obě automobilky od té doby představily své hybridní prototypy C30, resp. 9-X BioHybrid.

Všechny tři prototypy mají za úkol sbírat informace a podněty ze strany běžných zákazníků a přizpůsobit jim fungování celé soustavy. Naproti tomu Vattenfall si vzal na starosti testování různých druhů rychlonabíjení v domácích podmínkách a nové typy „tankovacích stanic“ na ulicích. Vozy jež roku 2012 naběhnou do výroby budou mít ještě jednodušší a ekologicky méně kamarádský systém s velkým podílem práce ze strany spalovacího motoru, ale představené prototypy by měly prošlápnout cestu hybridním systémům nové generace, jež budou ušity přímo na tělo potřebám zákazníků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Abychom nezapomněli. Volvo se v otázce výběru spalovacího motoru poněkud odchýlili od trendů a zvolili pro pohon generátoru elektrické energie vznětovou jednotku, čímž by měl být provoz celé soustavy ještě hospodárnější v porovnání s konkurencí ze strany Toyoty Prius nebo Chevroletu Volt. Navíc by mělo jít o tzv. plug-in hybridy, tedy akumulátory bude možné nabíjet i z jiného zdroje elektrické energie, čímž by (alespoň na nějaký čas jízdy) byly emise přímo vypouštěné vozem zcela nulové Žádné zásadní detaily o chystaném systému ale publikovány nebyly.

Volvo je známo svým příkladným přístupem k ekologii a bezpečnosti, ale jeho hybridy se v prodejích jen tak neobjeví. Situace Volva totiž zůstává špatná a prodeje stále neutěšeně klesají, proto musí automobilka pro své nové modely najít dostatečně silný tržní segment.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo V70 Hybrid
Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků