Volkswagenu za první kvartál prudce poklesl zisk

Německý koncern Vlkswagen Group musel na konci prvního kvartálu konstatovat vcelku nelichotivý výsledek svědčící o tom, že situace se ani zdaleka neubírá tím správným směrem. Oproti stejnému období předchozího roku, kdy automobilka vydělala 929 milionů eur, si VW může letos na své konto připsat 243 milionů eur, což představuje zhruba 74 procentní pokles zisku. Nutno ovšem říci, že prohloubení by bylo ještě výraznější, pokud by se automobilce nepovedlo pozvednout prodeje užitkových vozidel v Brazílii.

Dalším nepříjemným konstatováním byl 11 procentní pokles celkového obratu společnosti a to i navzdory nárůstu prodejnosti v Německu, Brazílii, Rusku a Čině. Naopak, pozitivní informací je 1,3 procentní nárůst podílu na světovém trhu, který vzrost na hodnotu 11 procent. Na druhé straně, Volkswagen na tom, oproti takové Toyotě nebo GM není ani zdaleka nejhůř.
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků