Volkswagenu hrozí v USA gigantická pokuta, měl švindlovat s emisemi TDI

Turbodiesely TDI „clean diesel“ prý ve skutečnosti vypouštějí mnohem více oxidů dusíku než při měření v laboratoři.

Agentura EPA, což je americká vládní organizace ochrany životního prostředí, obvinila Volkswagen z podvádění při měření emisí. Jeho turbodiesely TDI s přídomkem „clean diesel“, prý ve skutečnosti vypouštějí deseti- až čtyřicetinásobné množství emisí oxidů dusíku než při měření v laboratoři.

EPA obviňuje Volkswagen, že používá software, který rozpozná, že auto prochází zkouškou měření emisí, a upraví chod motoru tak, aby pohonná jednotka přísná kritéria splnila. V reálném světě se prý takový program vypne a auto jede „normálně“ bez regulace emisí NOx.

Život řidiče | Technika | Názory

Studie: Přímovstřikové turbobenzíny čoudí 10x víc než moderní diesely

Pokud se prokáže, že takové zařízení skutečně Volkswagen používá, hrozí mu gigantická pokuta až 18 miliard dolarů (432 miliard korun)! Podle nových zákonů by totiž musel Volkswagen zaplatit pokutu 37 500 dolarů za každé prodané auto.

Podle EPA se to týká 482 000 vozidel Volkswagen a Audi. Vedení Volkswagenu nařídilo interní vyšetřování této záležitosti, EPA nyní musí prokázat, že Volkswagen skutečně pochybil.

O moderních dieselech je známo, že v reálném provozu skutečně vypouští více škodlivých emisí NOX než v laboratoři. Oxidy dusíku prý způsobují například astma nebo rakovinu plic.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek