Německý Volkswagen je nepochybně jeden z prvních výrobců, kteří se dali na dráhu „downsizingu“ nebo chcete-li snižování objemů motorů. Začalo to před několika lety a nebylo to tak dávno, co jsme kroutili nad tím, jak někdo může Passatu vtisknout přeplňovaný 1,4 TSI nebo jak někdo může v rámci šetřících opatření ubrat jeden válec a nabídnout, teď už takřka ikonický 1,2 HTP.
Nyní už víme, že tyto tendence nejsou ani zdaleka u konce a koncern hodlá vytěžit ze svých zkušeností co nejvíce. Na poslední tiskové konferenci ve Vídni „stáhl plachtu“ hned z dvojice malých přeplňovaných agregátů, které již brzy budou okupovat místa v nabídkách u modelu Golf a Polo. Snad nejzajímavější pro milovníky benzínových agregátů je z této dvojice přeplňovaný 1,2 TSI, který se kromě odlehčené konstrukce může pochlubit i výkonem 77 kW/105 koní. Tento relativně výkonný „skrček” dosáhne maximálního točivého momentu 175 Nm již při 1 500 ot./min. Spekuluje se dokonce, že tento agregát se mírně upravené podobě objeví i v modelu Polo GTi.
Na poli nováčků bude dieselové agregáty zastupovat 1,6 TDi, jenž má postupně nahradit tolik vyhledávanou „jedna-devítku“. Novinka přitom bude k dispozici ve dvou výkonnostních verzích a to 66 kW/90 koní a 77 kW/105 koní a nutno dodat, že ji nejsou cizí emisní standardy EU5.
Zajímavou tečku na závěr přidal hlavní vývojář motorů Dr. Jens Handler, který se vyjádřil, že všechna pozornost je sice věnována elektromotorům a zřejmě jim patří i budoucnost, avšak zcela jistě dodal, že přítomnost stále patří benzínovým a dieselovým motorům, jejichž popularita určitě neklesá a to zejména, když jsou i úsporné.