Volkswageni uvádí motory 1,2 TSI a 1,6 TDi: (r)evoluce v downsizingu?

Německý Volkswagen je nepochybně jeden z prvních výrobců, kteří se dali na dráhu „downsizingu“ nebo chcete-li snižování objemů motorů. Začalo to před několika lety a nebylo to tak dávno, co jsme kroutili nad tím, jak někdo může Passatu vtisknout přeplňovaný 1,4 TSI nebo jak někdo může v rámci šetřících opatření ubrat jeden válec a nabídnout, teď už takřka ikonický 1,2 HTP.

Nyní už víme, že tyto tendence nejsou ani zdaleka u konce a koncern hodlá vytěžit ze svých zkušeností co nejvíce. Na poslední tiskové konferenci ve Vídni „stáhl plachtu“ hned z dvojice malých přeplňovaných agregátů, které již brzy budou okupovat místa v nabídkách u modelu Golf a Polo. Snad nejzajímavější pro milovníky benzínových agregátů je z této dvojice přeplňovaný 1,2 TSI, který se kromě odlehčené konstrukce může pochlubit i výkonem 77 kW/105 koní. Tento relativně výkonný „skrček” dosáhne maximálního točivého momentu 175 Nm již při 1 500 ot./min. Spekuluje se dokonce, že tento agregát se mírně upravené podobě objeví i v modelu Polo GTi.
Na poli nováčků bude dieselové agregáty zastupovat 1,6 TDi, jenž má postupně nahradit tolik vyhledávanou „jedna-devítku“. Novinka přitom bude k dispozici ve dvou výkonnostních verzích a to 66 kW/90 koní a 77 kW/105 koní a nutno dodat, že ji nejsou cizí emisní standardy EU5.
Zajímavou tečku na závěr přidal hlavní vývojář motorů Dr. Jens Handler, který se vyjádřil, že všechna pozornost je sice věnována elektromotorům a zřejmě jim patří i budoucnost, avšak zcela jistě dodal, že přítomnost stále patří benzínovým a dieselovým motorům, jejichž popularita určitě neklesá a to zejména, když jsou i úsporné.
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků