Volkswagen zvažuje naftový Golf R. Dostat má motor z modelu Passat

Naftový Volkswagen GTI figuruje na trhu coby GTD už dlouho. Aktuální hojně používané modulární platformy ale nabízejí široké možnosti sdílení techniky napříč různými modely tak, že třeba menší Golf může dostat motor z nového VW Passat. A ten má ve své nabídce i dvoulitrové biturbo s parametry 176 kW (240 k) a 500 Nm. Že by se rýsoval dieselový Golf R? 

Testy | Hatchbacky | Volkswagen | Volkswagen Golf

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

S takovou myšlenkou přišli kolegové ze serveru Motoring, kteří během mezinárodní prezentace nového Passatu vyzpovídali šéfa vývoje motorů. Hanno Jelden potvrdil, že instalace tohoto motoru pod kapotu VW Golf technicky není problém. Problém by ale mohla být vyšší hmotnost. 

Sportovní auta | Volkswagen | Premiéry | Design | Volkswagen Golf

Volkswagen Golf GTD umí stovku za 7,5 s, průměrně si řekne o 4,2 l/100 km

Jak už to v podobných případech chodí, nic definitivního Hanno Jelden nakonec neprozradil, údajně ale z rozhovoru vyplynulo, že nejvýkonnější naftový Golf v historii modelu automobilka opravdu zvažuje. Zájem ze strany minimálně evropských zákazníků by o dieselový Golf R totiž určitě byl. 

Zdroj: Motoring

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků