Volkswagen zvažuje další modulární platformu pro elektrická auta

Platformy pro elektrické vozy poskytují mnohem širší možnosti než v případě klasických aut se spalovacími motory. Bude to ale stačit?

Volkswagen aktuálně intenzivně pracuje na úplně nové modulární platformě, která má sloužit jako základ pro vývoj a výrobu kompaktních osobních a lehkých užitkových aut s výhradně elektrickým pohonem. Jmenuje se MEB (Modularer Elektrobaukasten) a představena byla na elektrickém konceptu VW Budd-e.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modulární platforma MEB určená pro čistě elektrické vozy koncernu VW nabízí široké možnosti. Akumulátory umístěné pod podlahou tvoří základní nosný prvek a lze je snadno rozšiřovat nebo naopak zkracovat, jako když si odlamujete čokoládu

První sériové auto s platformou MEB by se mělo prodávat od roku 2019 a ačkoli bude nová platforma značně variabilní a automobilka s ní bude moci pracovat, možná přeci jen narazí na svá přirozená konstrukční omezení. Volkswagen proto zvažuje, že postaví ještě jednu platformu pro větší vozy.

Život řidiče | Elektromobily | Volkswagen | Palivo

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Právě nová generace luxusní limuzíny Phaeton, která je plánována na rok 2021, bude ležet na hranici, případně za hranicí použitelnosti platformy MEB. Nový Phaeton má být výhradně elektrický, případně použije záložní spalovací motor jako palubní generátor.

Výhodou platformy MEB je to, že se s ní dá pracovat jako s tabulkou čokolády nebo s Legem. Prostě přikládáte anebo ubíráte jednotlivé kostičky, tedy v tomto případě moduly akumulátorů, které jsou umístěné pod podlahou a tvoří vlastně základní nosný prvek. Na to si pak můžete dát prakticky jakoukoli karoserii - od hatchbacku přes SUV, až po malou dodávku.

Ojetiny | Život řidiče | Elektromobily | Statistiky | BMW | Nissan | Tesla

Nekupujte si ojeté BMW i3, Nissan Leaf ani Teslu, radí Consumer Reports

Díky tomu se výrazně sníží náklady na vývoj a výrobu nových modelů a samozřejmě také samotných akumulátorů. Stačí vám vlastně jen jeden typ, který pak skládáte dohromady. Zajímavé také je, že nová generace elektromobilů nemusí být tak velká jako srovnatelná auta se spalovacími motory.

Nepotřebujete totiž nikam vměstnat dlouhý spalovací motor spolu s převodovkou, hnacími hřídeli a rozvodovkou. Platforma se pak také nemusí omezovat na zástavbu motoru podélně, napříč či na pohon předních, zadních nebo všech kol.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků