Volkswagen zvažuje další modulární platformu pro elektrická auta

Platformy pro elektrické vozy poskytují mnohem širší možnosti než v případě klasických aut se spalovacími motory. Bude to ale stačit?

Volkswagen aktuálně intenzivně pracuje na úplně nové modulární platformě, která má sloužit jako základ pro vývoj a výrobu kompaktních osobních a lehkých užitkových aut s výhradně elektrickým pohonem. Jmenuje se MEB (Modularer Elektrobaukasten) a představena byla na elektrickém konceptu VW Budd-e.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modulární platforma MEB určená pro čistě elektrické vozy koncernu VW nabízí široké možnosti. Akumulátory umístěné pod podlahou tvoří základní nosný prvek a lze je snadno rozšiřovat nebo naopak zkracovat, jako když si odlamujete čokoládu

První sériové auto s platformou MEB by se mělo prodávat od roku 2019 a ačkoli bude nová platforma značně variabilní a automobilka s ní bude moci pracovat, možná přeci jen narazí na svá přirozená konstrukční omezení. Volkswagen proto zvažuje, že postaví ještě jednu platformu pro větší vozy.

Elektromobily | Život řidiče | Palivo | Volkswagen

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Právě nová generace luxusní limuzíny Phaeton, která je plánována na rok 2021, bude ležet na hranici, případně za hranicí použitelnosti platformy MEB. Nový Phaeton má být výhradně elektrický, případně použije záložní spalovací motor jako palubní generátor.

Výhodou platformy MEB je to, že se s ní dá pracovat jako s tabulkou čokolády nebo s Legem. Prostě přikládáte anebo ubíráte jednotlivé kostičky, tedy v tomto případě moduly akumulátorů, které jsou umístěné pod podlahou a tvoří vlastně základní nosný prvek. Na to si pak můžete dát prakticky jakoukoli karoserii - od hatchbacku přes SUV, až po malou dodávku.

Ojetiny | Elektromobily | Život řidiče | Statistiky | BMW | Tesla | Nissan

Nekupujte si ojeté BMW i3, Nissan Leaf ani Teslu, radí Consumer Reports

Díky tomu se výrazně sníží náklady na vývoj a výrobu nových modelů a samozřejmě také samotných akumulátorů. Stačí vám vlastně jen jeden typ, který pak skládáte dohromady. Zajímavé také je, že nová generace elektromobilů nemusí být tak velká jako srovnatelná auta se spalovacími motory.

Nepotřebujete totiž nikam vměstnat dlouhý spalovací motor spolu s převodovkou, hnacími hřídeli a rozvodovkou. Platforma se pak také nemusí omezovat na zástavbu motoru podélně, napříč či na pohon předních, zadních nebo všech kol.

Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 141 717 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2003
Stav: 188 745 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Passat 2
Rok výroby: 2005
Stav: 172 154 km
Cena: 75 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků