Volkswagen zná cestu k velmi levným bateriím pro elektromobily a hybridy

24 komentářů

Pate
5. května • 7:55

No, Tesla model S má volitelnou nejsilnější baterku 85 kWh, s tím má dojezd až 500km (podle NEDC), nebo 426 km (podle EPA).
Takže pokud něco takového chce VW dobít za 15 minut, bude k tomu potřeba dobíjecí výkon 1.15*4*85 = 391 kW. (připouštím 15% ztráty v dobíjecí elektronice a baterii - ve skutečnosti to bude jistě ještě víc).Takže optimisticky 391 kW. To znamená při napájení 3*400V třífázový jistič 391E3/sqrt(3)/400=567A.Jo už vidím, jak to bude mít každý ve své garáži.
A až si takové auto pořídí, celá ulice, to bude terno.
Na konci každé ulice asi postaví jadernou elektrárnu...Je to jen marketingový trik, taková krásná vlhká virtuální "realita". Bohužel ne pozemská realita.

Jaklovský
28. prosince • 11:40

Na benzínce bude 15 minut výhoda a
doma v garáži přece není nutné mít auto dobité za 15 minut, možná by stačilo mít ho dobité za 6 hodin a to poněkud mění situaci. Co myslíte?

Freddka
5. května • 9:02

Plne souhlasim - ale je tu jeste jedna moznost - na baterky si zaplatis predplatne a na benzince je misto nabijeni vymenis za nabite.
Nerikam, ze to dokaze VW udelat, ale reseni by to bylo a za 15 minut to neni problem vyndat vybitou a dat zpet (jinou) nabitou baterku.

Ivan
28. dubna • 9:52

len treba tam dolievať olej kazdých 1000km hehe..B-]

josehko
27. dubna • 22:15

Prekvapuje ma, že to VW označuje ako pomaly revolúciu. A ešte viac ma prekvapuje, že to doteraz takto nefunguje. Pretože tento variant sa ponúka úplne automaticky. Štandardizácia je totiž základným kameňom súčasnej priemyselnej produkcie - čohokoľvek.
Viem si predstaviť niečo na spôsob DIN rádia. Ak má autorádio DIN rozmery, tak sa dá namontovať do každého auta, ktoré má na palubnej doske DIN šachtu. U niektorých modelov si zákazník môže vybrať dokonca 2DIN-ové autorádio.
Niečo podobné by som očakával aj u batérií. Že by sa vyvinul jednotný štandard (funguje napr. aj kontajnerovej doprave), a podľa počtu jednotlivých modulov sa mohli poháňať malé autá, veľké autá a SUV či dokonca menšie kamióny.
Rovnako by to mohlo slúžiť ako "sklad" elektriny pre domácnosti, úrady a priemyselné objekty.

jouda
27. dubna • 21:11

Fauwé by mělo místo sraček v podobě elektromobilů radši řešit problémy TSI atd.

Pippo
27. dubna • 21:39

Proč sraček? E-mobily mají mnohem větší potenciál do budoucna než TSI-čka...

čert
27. dubna • 21:19

Když jim lidi platí, tak co by řešili, že. Ale vážně. Já si osobně nemyslím, že by šlo o cílená kurvítka. Spíš jde o nedotažený vývoj, časově tlačený termíny náběhů emisních předpisů.

Moik
27. dubna • 20:37

Kdyz vidim vstrikovani mocoviny, dpf filtry a dalsi kurvitka a kdyz vidim dalsi vyvoj jeste vetsich kurvitek, jima me tisen. Ja osobne si uz zvykam na hromadnou dopravu, vubec nejsem zvykly za opravy auta vyhazovat castky v tisici-nasobcich ceny dobryho kafe. Fakt ne.

Břeťa
27. dubna • 18:48

Proč VW něco vyvíjí a vyrábí,to jen tu baterii prodražuje,ať to zadají někomu velkému,třeba Bosch-Samsung dělá dobré baterie a jedou to ve velkém.

Freddka
5. května • 8:44

Nekde na youtube najdes rozhovor s Muskem, kde zcela otevrene rika, ze kdyz premysleli o baterkach pro Teslu, podivali se, jak co nejlevneji vyrabet baterky.
Vysledkem analyzy celosvetoveho trhu baterii byl zaver, ze pokud nakoupi patenty + ziskaji nejake sve vlastni + postavi fabriku, vyjde je to nejlepe (myslim, ze rikal 3x levneji naz nakup od nejakeho dodavatele) - a muzou si potom vybrat, jestli budou mit levna auta a na bateriich jako takovych vydelavat nebudou, anebo drazsi auta a vydelavat budou.
Podle me se ze zacatku rozhodli pro podporu rustu prodeju Tesly, a tudiz ze zatim na bateriich samotnych vydelavat nepotrebuji.
Gigafactory je jen dalsim krokem - ale hooodne ostrym krokem. Pokud si pamatuju, budou zpracovavat cca 90% produkce Lithia na planete Zemi...
Takze se ted pomalu prehoupli do uplne jine dimenze, kdy jim nikdo nema moc sanci konkurovat, dokud neprijde jina ekvivalentni technologie, kde lithium neni potreba.Je to šach. Nikoliv vsak mat, tech moznosti v technologii baterii je obrovske mnozstvi, nechme se prekvapit.A jeste mala poznamka - nekdo se tu ohani nejakymi bateriemi na kolo ?!? a snazi se sve zkusenosti nejak aplikovat na auto !?!
To sorry, ale to neni chytry napad - ano, oboji jsou to baterie, ale tim to konci. Jejich parametry nebudou vybec porovnatelne.
Nekdo jiny tady zminil, ze mu odesla Lion baterka (asi v telefonu?) ... dobry, ale jak jsem pred chvili napsal, Lion baterky v autech bude mit vicemene jen Tesla (a ten kdo si od nich koupi baterky), ostatni budou mit baterky bez lithia (to uz myslim VW i sam rikal, ze jejich baterky budou bez lithia).
Atd... porovnavat telefony, kola a auta, to je jako hrusky a jabka :-)

Driver
28. dubna • 20:12

Kdybys věděl, jak posledních 50let VW funguje, tak bys nenapsal takový nesmysl. Tady nejde o to, co je fakticky nejlevnější, ale o to, na čem VW nejvíce vydělá. Když Samsung umí dodat levněji ale VW na tom nevydělá téměř nic, tak to je špatný obchod. Lepší je, když si to VW vyrobí o 30% dražší, ale vydělá na tom o 50% více. To je pro ně důležité, vydělat. Nechápeš to? Takto koupili nejen jednotlivé výrobce a dodavatele nebo patenty ale i celé automobilky. A né proto, aby byly produkty levnější, ale proto, aby na tom co nejvíce vydělali. Už je to doufám jasné. Vítej v realitě.

puk123
27. dubna • 15:02

Mám lepší nápad: Jeden typ baterie pro auta všech značek. Je mi jasné, že ani s tímto jsem neobjevil Ameriku. Přede mnou už měli stejný nápad pánové Monočlánek, Plochý, Tužka, Cimrman, aj.

Vana666
27. dubna • 18:19

Tak v podstatě na modernější typ monočlánků jezdí i Tesla

eLzyx
27. dubna • 18:45

a 90% notebooků :-D

oh.c
27. dubna • 20:13

A to mi připomělo, že mi zrovna jeden bateriový lion článek odešel do věčných lovišť. Dožil se hezkých pátých narozenin a pak umřel :-(. Počet cyklů 210 z 300 možných. Když jsem za něl držel pietu, vzpoměl jsem si na majitele elektrovozidel na baterky :-). A to si žil jak bavlnce, pravidelně živený a v teploučku (max. 25°C). A ani jsem ho nemlátil.

Art Vandelay
27. dubna • 21:37

No spominaj, hlavne mysli na tych co maju Teslu Roadster a maju po 160 000 km v priemere stale k dispozicii 85% baterky. Model S vyzera ze straca kazdych 50 000 km len 2%, smutny je to pribeh...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ernie
27. dubna • 22:22

je pekne, ze aspon niekto este veri marketingu GENIALNEJ Tesly...

Art Vandelay
28. dubna • 9:06

Nezavisle studie priatelu, nezavisle studie.

Vana666
28. dubna • 10:17

Jednu nezávislou studii jsem nedávno viděl a největší nájezd tam měla jediná Tesla, a sice kolem 80 tis.km. Extrapolovat z toho stav po několika stovkách tis. km nedokáže ani jasnovidec s křišťálovou koulí

tito
28. dubna • 12:34

Mohu-li soudit analogii z vlastní praxe s používáním Li-Ion 36V/13Ah akumulátoru MTB elektrokola, kde jako pajšl mají být cells Samsung ev. Panasonic se životností 800 full capacity cyklů a akumulátor i motor hlídá hejno ochranných elektronických systémů, pak při vyšší zátěži, např. v horách, je zcela běžné že mi zdechne náhlou smrtí měsíc starý akku díky poruše jediného článku uvnitř, zatímco ve druhém kole po 500cyklech chodí akku s téměř původní výdrží. Jinak řečeno, pokud se v podobných případech nemá vyhazovat celý velký akumulátor do elektroauta ale opravovat, bude to bezva byznys, protože mrtvých článků v nich asi nebude zas až tak málo.

eLzyx
27. dubna • 14:53

to jsem na ně zvědav, imho opět čísla vycucaná z prstu. Hlavní část ceny baterie netvoří obal, ale jednotlivé články.

Art Vandelay
27. dubna • 13:56

Cize Nissan platil za 1kwh az 750 usd, dost, Tesla plati okolo 250 teraz a ked bude gigafactory, tak to bude do 150 usd. Tak vela stastia Volkswagenu so znizovanim nakladov...

tito
28. dubna • 12:44

Upřímně řečeno nevěřím, že Nissan platí 750USD za 1kWh. Li-Pol a LiFePo akumulátory do elektrokol a elektromopedů jsou už dnes v kapacitách kolem 0,5kWh s hmotností kolem 3,5kg a zatížítelností 20/40A dostupné za koncovou zákaznickou cenu kolem 300USD a v tom už je celá logistika a zisk prodejní linky od výrobce po maloobchod. Navíc řídící elektroniku určitě nemá hnissan samostatnou pro každou půlkWh, ale pro celý akku najednou. Takže buď dělá Nissan někde chybu nebo záměrně lže. Naopak číslům Tesly se asi věřit dá.

Doporučujeme

Články odjinud