Volkswagen zná cestu k velmi levným bateriím pro elektromobily a hybridy

Akumulátory by už nemusely zvedat cenu elektromobilů a hybridů tak drasticky. Volkswagen přišel na to, jak je zlevnit.

Blíží se okamžik, kdy bude prakticky nevyhnutelné mít v nabídce od každého modelu aspoň jednu elektrickou a jednu hybridní verzi. To samozřejmě zvyšuje náklady na vývoj a zákazníci stále nejsou ochotni za dražší a méně použitelné elektromobily platit.

Volkswagen teď ale objevil cestu, jak náklady na výrobu a vývoj akumulátorů radikálně snížit. Koncern VW chce totiž vyvinout jeden jediný typ li-ion akumulátoru, který najde využití ve všech modelech koncernu. To má snížit náklady o masivní dvě třetiny, což se příznivě promítne do koncové ceny.

SUV | Elektromobily | Život řidiče | Statistiky | Hybridy | Palivo

Majitelé se zbavují elektromobilů a hybridů. Místo nich si kupují SUV

Možná si říkáte, že přece nelze mít jeden typ baterie například pro malý VW Up! a pro veliký Touareg nebo chystané plně elektrické SUV Audi Q6. Heinz-Jakob Neusser, člen rady Volkswagenu zodpovědný za vývoj, ale pro Autonews řekl, že bude nový typ akumulátoru vyvinut jako spojovatelný modul.

Každý model by tak dostal určitý počet spojených modulů, čímž by mělo být dosaženo kýženého výsledku v kapacitě baterie a tím pádem i dojezdu. Volkswagen nyní vyrábí akumulátory v továrně v Braunschweigu a dostává různé systémy od několika výrobců, například od firem Panasonic a Samsung.

Elektromobily | Volkswagen | Srovnávací testy | BMW | Nissan | Volkswagen Golf

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Na vývoji nového typu akumulátoru se mají podílet různí dodavatelé. Cílem Volkswagenu je získat baterie s pětinásobnou kapacitou, takže by bylo možné používat menší a lehčí zařízení. Volkswagen ale nechtěl určit termín, kdy se má nový typ jednotného koncernového akumulátoru objevit ve výrobě.

Jen pro zajímavost, když přišel v roce 2010 na trh elektromobil Nissan Leaf, jedno balení akumulátorů stálo automobilku poměrně masivních 18 000 dolarů, tedy skoro 400 000 korun. Ceny baterií sice pomalu klesají, ale i tak by byla úspora až 66 % nákladů, jakou vypočítal Volkswagen, skutečně znatelná nejen pro výrobce, ale i pro koncového zákazníka.

Volkswagen Passat 2
Rok výroby: 2004
Stav: 159 323 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2000
Stav: 144 756 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Touran 2
Rok výroby: 2004
Stav: 165 221 km
Cena: 75 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků