Volkswagen zná cestu k velmi levným bateriím pro elektromobily a hybridy

Akumulátory by už nemusely zvedat cenu elektromobilů a hybridů tak drasticky. Volkswagen přišel na to, jak je zlevnit.

Blíží se okamžik, kdy bude prakticky nevyhnutelné mít v nabídce od každého modelu aspoň jednu elektrickou a jednu hybridní verzi. To samozřejmě zvyšuje náklady na vývoj a zákazníci stále nejsou ochotni za dražší a méně použitelné elektromobily platit.

Volkswagen teď ale objevil cestu, jak náklady na výrobu a vývoj akumulátorů radikálně snížit. Koncern VW chce totiž vyvinout jeden jediný typ li-ion akumulátoru, který najde využití ve všech modelech koncernu. To má snížit náklady o masivní dvě třetiny, což se příznivě promítne do koncové ceny.

Život řidiče | Elektromobily | SUV | Statistiky | Hybridy | Palivo

Majitelé se zbavují elektromobilů a hybridů. Místo nich si kupují SUV

Možná si říkáte, že přece nelze mít jeden typ baterie například pro malý VW Up! a pro veliký Touareg nebo chystané plně elektrické SUV Audi Q6. Heinz-Jakob Neusser, člen rady Volkswagenu zodpovědný za vývoj, ale pro Autonews řekl, že bude nový typ akumulátoru vyvinut jako spojovatelný modul.

Každý model by tak dostal určitý počet spojených modulů, čímž by mělo být dosaženo kýženého výsledku v kapacitě baterie a tím pádem i dojezdu. Volkswagen nyní vyrábí akumulátory v továrně v Braunschweigu a dostává různé systémy od několika výrobců, například od firem Panasonic a Samsung.

Elektromobily | Volkswagen | BMW | Srovnávací testy | Nissan | Volkswagen Golf

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Na vývoji nového typu akumulátoru se mají podílet různí dodavatelé. Cílem Volkswagenu je získat baterie s pětinásobnou kapacitou, takže by bylo možné používat menší a lehčí zařízení. Volkswagen ale nechtěl určit termín, kdy se má nový typ jednotného koncernového akumulátoru objevit ve výrobě.

Jen pro zajímavost, když přišel v roce 2010 na trh elektromobil Nissan Leaf, jedno balení akumulátorů stálo automobilku poměrně masivních 18 000 dolarů, tedy skoro 400 000 korun. Ceny baterií sice pomalu klesají, ale i tak by byla úspora až 66 % nákladů, jakou vypočítal Volkswagen, skutečně znatelná nejen pro výrobce, ale i pro koncového zákazníka.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek