Volkswagen zaplatí za dieselgate každému majiteli až 170 tisíc korun

57 komentářů

Kuk Vykuk
28. června • 2:40

Tak je to nepřijde jen na 10, ale rovnou na 15 miliard.

honza
27. června • 23:38

Je zajímavé, jak se tu brojí proti VW, ale téměř nikdo se neptá, co dělali ti, kteří mají za úkol předpisy vymáhat. A krom toho - lidstvo dříve na emise sralo a přesto si užívalo vození zadků a šťávy v zásuvkách. Najednou se může pominout toho, že nějaká automobilka se tak trochu vrátila v regulací emisí zpět. Největší křiklouny stejně zajímá jen jejich pocit ošizenosti, jakoby ten smrad dýchali snad jen oni. Jde jim o prachy. Mají chodit pěšky, jako mnozí jiní, hajzlové.

Standadas
27. června • 14:01

neviděl někdo nějakou petici apelující na nápravu a potrestání chování VW? Co třeba aby platil neomezeně výzkum rakovina po dalších 500 let? hled bych něco takového podepsal, vklidu se i připojil k hromadné žalobě, je přeci jedno jestli to škodovku máte nebo ne, dýchat jste to museli tak i tak...

Kuk Vykuk
26. června • 2:59

To jsou Evropští klienti takový lemplové, že se nedokážou semknout a podat hromadnou žalobu na podvod VW a vymoci si tučné odškodné?

Míra
26. června • 8:47

Další co nechápe, že by to dovedlo celou Evropu k bankrotu. Ale co bych neudělal pro pár bankovek, že? Klidně i babičku prodám.

Míra
26. června • 9:57

Někde jsem četl, že se to týká 11 milionů aut. Při odškodném 170 tisíc to dělá 2 biliony Kč. Taková částka by VW spolehlivě položila, do existenčních potíží by se dostalo nejen 600 tisíc přímých zaměstnanců, ale odhadem další dvojnásobek, dejme tomu milion lidí, které VW živí nepřímo. Týkalo by se to samozřejmě i naší Škody a jejích přímých a nepříných zaměstnanců, takže u nás by se rázem dostalo do existenčních potíží nějakých 50 tisíc lidí. To by spustilo lavinový efekt a stáhlo s sebou do potíží další a další desítky a stovky tisíc lidí okolo, kteří různým způsobem spoléhají na pravidelné peníze od zaměstnanců (banky a splátkové firmy, pronajímatelé, obchodníci, řemeslníci a výrobci,...).
Navíc v okamžiku, kdy by se začalo vyplácet odškodnění, by se ozvali majitelé jiných značek, kterých se to týká také (jak hezky ty zprávy vyšuměly do ztracena a vůbec už se o tom nemluví, podivné) a i oni by chtěli peníze. Takže by se rozvrátil automobilový průmysl celé Evropy, přineslo by to potíže milionům lidí a rozvrátilo zadlužené ekonomiky mnoha států. To vše jen kvůli chamtivosti majitelů aut, kteří by si jinak ničeho ani nevšimli. A to se vyplatí, spravedlnost přece musí být, ne? Ať se svět třeba sesype, hlavně když dostanu něco zadarmo :-)
Navíc se marně snažím přijít na přínos toho odškodnění. Začnou tím auta kouřit míň a lidé budou zdravější, nebo jak? Kolik těch majitelů si vybralo svoje auto právě kvůli úrovni emisí? A buďme upřímní - nikdo. A kdyby se o tom nezačalo mluvit, nikdo by nic nepoznal, nic by se nestalo a všichni by byli spokojení. Ale najednou se cítí velice ukřivděně? Houby, vidí jen možnost bezpracně přijít k penězům. To je jediný důvod a ukrývají ho za srdceryvné kecy o tom jak byli podvedeni a jak jim záleží na zdraví nás všech.

Míra
26. června • 10:09

A to jsem nezmínil kdo vlastně by to odškodnění platil. Majitelem automobilky dnes není nějaký vypasený kapitalista s doutníkem v puse, sedící na trezoru s miliardami. Automobilky jsou akciovky a akcionář může být kdekdo, od různých společností až po obyčejné lidi - tedy nejrůznější banky a finanční instituce, někdy dokonce i státy, ale také různé investiční skuiny, ve kterých často mají vložené své peníze obyčejní lidé, kteří se třeba snaží zhodnotit své celoživotní úspory, aby měli zajištěné stáří. Ti všichni by tedy museli své investice poškrtat a začít znovu. Problém se nám tedy přes majitele, zaměstnance a navazující vyzby rozlévá po celé společnosti. Tohle by si měli uvědomi ti, kteří tady brečí a chtějí odškodnění - že to nezaplatí nějaká zlá firma, ale zaplatíme si to vlastně všichni navzájem.

Míra
26. června • 10:18

A nejvíc bych se nasmál těm, kteří teď volají po odškodnění, pak by ho dostali a přišli by kvůli tomu o práci.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Míra
26. června • 10:59

No a jako totální výsměch by pak působilo to, že by si pro odškodnění mezi prvními běželi ti, kteří mají auto nějak upravené, třeba načipované, nebo s vykuchaným filtrem.

Kuk Vykuk
26. června • 11:57

A hele "zachránce Evropy" vylez z díry! :-D
Ten kdo tu Evropu pokládá na zem je VW se svejma podvodama a několikanásobným zamořováním životního prostředí a ne oklamaný lidi, který si ty sračkomety koupili a hlavně lidi, který musej ty 40ti násobný sračky dejchat!
Nikdo je do toho nenutil, místo podvodů mohli ty vyhozený miliardy už dávno dávno narvat do hybridů či elektrovozítek! Ale to voni né voni radši udělaj kravinu, zabrzděj vývoj a teprve teď udělaj hybrid se třema převodovkama. Výše odškodnění je stanovená pro USA takže je dost zcestné ji vztahovat pro Evropu. A nakonec jsme podle tebe za všechno zodpovědní my obyčejný lidi a máme si to rakovinový svinstvo nechat líbít a klidně to vdechovat dál protože jinak by to položilo Evropu! Svinstvo je to a krejt to je ještě větší svinstvo. Stejně se autoprůmysl bude za chvíli pokládat a tahkle si tu bolest akorát prodloužili.

Míra
26. června • 12:17

No a co teda navrhuješ? Jaké řešení? :-)

Míra
27. června • 6:44

Pořád čekám na to tvoje řešení. Co by podle tebe situaci vyřešilo?
Mluvil jsi o tučném odškodném. Kolik je tučné?
A když se lidem rozdají prachy, tak už ti pak nebude vadit dýchat "násobné sračky"? Už bude vše zase v pořádku? Nejspíš ano :-)

pepa
27. června • 10:45

Hele Míro, to je asi jasné každému, odškodnění emise motoru nezmění. Ale mohlo by změnit vlastníky akcií a následně vedení firmy. Jestli k dobrému, to je bude otázka. Dojde-li někdy k tomu.

Míra
27. června • 11:08

Tak potom nechápu o co teda jde těm křiklounům typu kuk a podobní, co tu panikaří kvůli rakovině. O co jim jde, když je každému jasné, že se s emisema nestane nic? Odpovím si sám - no o prachy. Na emise každý dlabe, ale jak je vidina peněz za nic, obvlášť když soused dostal a já ne, tak jsou ochotní předvádět jakékoliv divadlo. Předvádějí parádní faleš - tedy dělají přesně to, co výrobci aut. Ovšem teď je to ve jménu spravedlnosti a to je přece něco jiného, to je v pořádku :-)) Když okradu zloděje, tak to není zločin :-))

Míra
27. června • 11:17

Kde vlastně byli všichni ti bojovníci proti rakovině dodnes schovaní? Proč s tím něco nedělali už dávno, když jim to tak hrozně vadí a tak moc je to zabíjí? Proč neprotestovali a nepožadovali tučné odškodné před 15 lety, kdy nafťáky kouřily daleko víc než dnes? Zase si odpovím sám - nic z toho nekoukalo, tak si spokojeně jezdili ve svých načipovaných TDI a nic je netrápilo. Ale dnes v nich vidina odškodnění probudila spravedlivé a rozhořčené občany :-)

Kuk Vykuk
28. června • 2:47

Nejvíc tady řveš ty. Ty budeš asi jedinej koho tu VW splašil na trolení. Akorát se trochu přešnup sazí.

Petr
26. června • 14:16

Clovece, co ty jsi za kokota...
Uz to nehul, Miro, leze ti to na mozek.

Míra
26. června • 14:21

Nechovej se jako primitiv.

Patrik
25. června • 12:51

USA peníze a čistý vzduch,Německo čistý vzduch,Česko hovno a rakovina,už vím že náš "demokratický civilizovaný" svět dělí lidi do tří kategorií.

Míra
25. června • 14:37

A co byste chtěl? Aby Evropa totálně zbankrotovala? Fakt tohle ti, kteří tady brečí že nic nedostali, chtějí? Opravdu?
Moc nechápu proč a za jakým účelem tady takovéhle články vznikají? Nasr.t lidi? Rozeštvávat? A důvod?
Realita je prostě jiná než papírová čísla a týká se to všech aut (protože šlapat na plyn je vždy jiné, než nějaké měření). Při stamilionech aut se s tím nic dělat nedá, jen se z toho poučit a začít to dělat líp.A dělení světa? Jo, takový je prostě kapitalismus (od slova kapitál, ne od slova všichnisemajídobře). Smiřte se s tím.

Bimbo
25. června • 6:45

Již brzy je v plánu auta na STK připojovat i k diagnostice, tak jsem moc zvědav co budou na STK dělat, když zjistí podvodný software u někoho kdo si s autem nezajel na "nepovinnou úpravu" a tím pádem nebudou splňovat emise. Chudáci majitelé. Tyhle šroty budou jako ojetiny v bazarech pro myslícího kupujícího přehlížené! Jinak je velké svinsto, že na zákazníky v Evropě je pohlíženo jako na plebs a v USA se němčouři můžou podělat. Hanba fauvé !

Míra
25. června • 18:15

Jaký podvodný software a proč nebudou splňovat emise? Ten software je tam od výrobce, na STK ho nijak smazat ani nedokážou, ani nesmí. A dokonce ho ani nijak nezjistí, je to nedílná součást celého programu. Zjstí jen nějakou verzi, nebo nějaký číselný kód, nic víc. A emise to v tomto stavu splňuje. Já tedy vidím problém pouze v úřední rovině.

mpolan
25. června • 10:36

Na STK nebudou moci dělat nic, maximálně doporučit úpravu. Zakázat provoz nemohou, protože ho nezakázala ČR. A ojetiny? Dokud bude česká modla "Oktáfka f dýzlu", není se čeho bát. Vůbec.

Standadas
25. června • 6:08

Je jasné že W podváděl, kradl(dotaze na vývoj eko motorů) a co nejhoršího vraždil - jestliže si nikdo z Vás neuvědomuje, co je to rakovina (šířil pro mrský peníz 40x více rakovinotvorných látek do ovzduší - dle jedné studie dokonce může za 1/2 množství PM2,5 ve všech velkých městech světa) tak já znám 3 lidi bojující s rakovinou. Nechtěl bych být ve vaší kůži až nedej bože chytne raka někdo z vaší rodiny - nevím jak se popasujete s tím, že jste u W plechovky nenechali přepsat software. Např. můj tchán dal Tiguana pryč, protože by se svému bratru, který bojuje s rakovinou plic, nemohl ani podívat do očí. Zrovna tak nechápu lidi, co si nyní koupí auto z koncernu WV - to se nestydíte podporovat takový lumpy? bych se musel hambou propadnout, nějaký keci o vlivu na ekonomiku jsou nesmyslný, když jde o životy třeba vlastních dětí - rakovina není otázka okamžitá, ale lidstvo dožene.

Míra
25. června • 17:30

Situaci nemocných nechci nijak zlehčovat, ale ve většině případů je rakovina výsledkem dlouhodobého způsobu života "majitele". Dokud je člověku dobře, tak je machr, kouří, pije, láduje se chemickým salámem, všemožně se léta huntuje, a když se mu to pak nasčítá a projeví, tak hledá viníka všude jinde, jen ne u sebe. On za to přece nemůže, to samo. Jasně.

Standadas
25. června • 21:08

no speciálně u nekuřáka rakovina plic je jasná z čeho je, Já spíš nerozumím lidem, co nechtějí nechat opravit svoji plechovku, když ví co způsobuje, nechápu to, že někdo omlouvá takovou lumpárnu a nebo dokonce to podporuje koupí dalšího auta od této firmy...to nemá přednost zdraví a férovost? vždyť VW získal konkurenční výhodu = lepší charakteristika motoru, na které postavil prodejní kampaně, za cenu podvodů, nebral ohledy na lidské životy...vše je pro mrský peníz a potrestání žádné nebude...ty šmejdy převeze do evropy a tady je prodá za trojnásobek než v USA a typický čecháček bude ještě básnit jak výhodně nakoupil...Neměl by VW platit výzkum rakoviny po dalších 1000 let neomezeně jako trest? proč jsou odškodňování ti co v těch autech jezdili a né ti co to museli dýchat? Proč není potrestáno vedení VW, které o všem vědělo 1 a 1/4 roku a dál ty auta vyráběli?

Míra
25. června • 22:44

Rozumím a chápu. Obecně jsou lidé bohužel pro peníze schopní všeho.
Ve skutečnosti ale tak velký rozdíl mezi auty není. Smrdí a jsou jedovatá všechna podobně.
Já si občas i myslím, že výrobci (on v tom nejede jen VW) už předem počítali s tím, že v tak velkém rozsahu se to nijak řešit nebude, a že jsou v podstatě nepostižitelní, protože jakákoliv celoplošná akce by znamenala obrovské výdaje a ohrožení automobilového průmyslu celé Evropy, který ale živí statisíce lidí a drží nad vodou velkou část evropské ekonomiky, takže si nikdo nedovolí tohle ohrozit, protože by tím ohrozil celou Evropu, ve které sám žije, což nejde.
Lynč se tedy nekoná, můžeme si vzít jen ponaučení.

Ludek_II
25. června • 4:55

Ano, vyuziji sveho prava zakaznika a od tech ulhanych skopcaku uz nic nekoupim. Nemecko je vazne prokleti.

Player
25. června • 1:03

Všechny spekulace, co by, jak by, jsou liché. Je to prostě podvod. Podvod, který byl záměrně páchán pro zvýšení zisku akcionářů. Tečka.

brk77
24. června • 18:01

Nejsem si jist, jestli je dobře, že odškodné dostanou majitelé aut, kteří byli paradoxně poškození spíše nejmíň. Seděli si ve své klimatizované kabině za prachovými filtry a bordel z výfuku nechávali za sebou, kde ho museli dýchat ostatní. Typický zákazník beztak řeší kW, Nm, l/100 km, ale jestli je to či ono číslo u CO2, NOx, ..., velké, nebo malé, ani neumí zhodnotit. Ve finále to bude spíše vypadat jako výhra v loterii, že se vybrali zrovna VW v naftě.Spíš by mi přišlo logické, kdyby ty peníze skončily v nějakém viditelném ekologickém projektu.

k22
24. června • 20:22

Mi jsme mimo, ale v civilizovaných zemích mají vozy s nižšími emisemi daňové výhody a nyní budou muset majitelé lživozů tyto daňě doplatit - a tak jim VW pomůže. U nás není důvod dávat nějaké odškodné...

Ludek_II
25. června • 4:56

Prosim te, neztrapnuj se.

Martin
24. června • 21:58

Zákazník dostal něco jiného než to, co si objednal a zaplatil. To je normálně podvod. To, že to někoho nezajímá, je věc jiná.

sokar
24. června • 17:58

Řečeno česky : Volkswagen na majitele dotčených aut v evropě totálně sere i když tito majitelé platí za jejich výrobky mnohem víc než američané.

pepa
27. června • 10:36

Řečeno česky : Co brání evropanům totálně srát na Volkswagen?

Míra
27. června • 10:54

A počítá se do toho i Škodovka, nebo ne? Že by třeba u nás nikdo nekupoval Škodovky :-)

pepa
27. června • 11:43

Průměrný evropan asi přeci jen neví, že škodovka je ve vlastnictví VW. Takže odpověď je: Bylo by to hezké, kdyby evropani dokázali alespoň rok bojkotovat výrobky celého konzernu, ale nejde to očekávat. Nicméně, i jen bojkot VW by stál za pokus, pokud by se tím měla zlepšit firemní kultura a v ideálním případě i vlastnická struktura.

Míra
27. června • 12:13

Jako že by Češi přestali kupovat fábie a oktávky a místo nich si kupovali jiná, která vůbec nechtěli? Co je na tom hezkého? Vy byste si koupil něco úplně jiného, co jste vůbec nechtěl a jen proto, abyste někomu uškodil?
A co je neideálního na vlastnické struktuře VW? Vy víte kdo jsou vlastníci? A proč by se měli změnit?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Míra
27. června • 12:19

Tak například 20 % VW vlastní Spolková země Dolní Sasko.
Jestli jsem to tedy pochopil správně, tak byste občanům té země přál, aby o svoji investici přišli a byli nuceni svůj podíl levně odprodat, je to tak?

pepa
27. června • 13:00

Tak především se bavíme o tom, že VW udělal v USA prokázaný podvod a v Evropě se choval neeticky. Dále se bavíme o tom, že odškodnění majitelů dotčených aut v USA sice na VW dopadne ekonomicky nepříjemně, ale s vysokou pravděpodností žádné velké zněny v konzernu nevyvolá. Na evropany se pochopitelně žádné odškodnění nevztahuje, nicméně je s nimi (bez nich o nich) oráno ve smyslu dodatečných úprav motorů, které spotřebitelské parametry evidentně nezlepší. A jestli emise, to je zatím otázka. Takže se hypoteticky bavíme o tom, jak by této situace mohli využít evropané. Tedy pokud mají zájem, aby s nimi ze strany VW a jejich dcer nebylo v budoucnu znovu takto oráno. Teď mají jedinečnou příležitost synergicky využít oslabení konzernu ze strany USA a nějaký čas odložit koupi výrobků VW. Nejlépe, do doby, až se začnou měnit akcionáři. Já osobně na to sice nevěřím, protože je to příliš idealistické, nicméně možnost to je. A co se týká akcionářů, je to jejich riziko, do čeho vloží peníze. Já si za svoje taky zodpovídám sám, tak by oni mohli také. To snad není přemrštené očekávání.

Míra
27. června • 13:41

Pořád nechápu proč chcete nějak úmyslně oslabovat akcionáře a co si od toho slibujete.
A jak si představujete, že se taková situace dá využít?
A opět připomenu, jak šikovně se zapomnělo na zprávy, že to samé se týká i aut jiných výrobců. Ale to se nikomu nehodilo, tak se o tom přestalo mluvit. V podstatě tedy navrhujete za falšování emisí bojkotovat jednu automobilku nakupováním aut jiných výrobců, kteří to dělají také, ale to už nevadí. To je fakt přínos. Jak pro zdravý švět, tak pro byznys :-)

pepa
27. června • 14:04

Tak především, prokázaný podvod byl u VW. Až bude prokázán u jiných, nepochybně to amíci také zbyznysují :-). No a využití této situace je přece nabíledni. Každý jako zákazník přece chceme, aby se s námi jednalo fair. Ale jestli (čistě hypoteticky) očekávanou změnu v chování automobilky nevidíte jako přínos, jak pro zdravý švět, tak pro byznys, tak to je váš problém. :-)

Míra
27. června • 15:12

Aha, jednat fér. To se načekáte.

Standadas
27. června • 13:56

nikomu jinému nic takového jako VW neprokázali, to že je obtížné dosáhnou požadované emisní limity nikdo nepopírá, ale např. všechny francouzká auta toho dosáhli močovou už pro Euro5, ale VW získal výhodu tím, že začal podvádět a tudíž nepotřeboval Adblue a dokonce si vzal miliardové dotace na vývol ekomotoru. Toto je taková prasárna, že jen blbec by je nadále podporoval.

Míra
25. června • 17:22

V Evropě nic vyplácet nejde, znamenalo by to bankrot a tím rozvrat celé Evropy a možná až válku. A já věřím, že si to lidé (a politici) uvědomují a nic takového nedopustí.

sokar
25. června • 17:43

A nepříjde ti to jako kolosální nepoměr v přístupu k zákazníkovi? Tady to je tak, že právo a zákon funguje jen někdy a jen pro někoho. Udělat to menší firma tak to nikoho nezajímá.:-(

Míra
25. června • 17:59

Já osobně jsem vděčný za to, že se v Evropě nic neděje a do ničeho se nevrtá. Evropa stojí na dost chatrných nohách, skoro kulhá. A protože já v ní žiju taky, tak celkem logicky nechci žádné ekonomické kotrmelce. Chci si tu žít v klidu a míru.

Míra
25. června • 18:02

Žije se nám tu dobře. Máme všechno a můžeme si dělat co chceme. To ani zdaleka není samozřejmost a všude. Važme si toho co máme. Jinde to nemají.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Patrik
25. června • 18:17

Jo vážím si toho že nás naše legislativa nechá umřít na rakovinu,zatímco v jiných zemích zatýkají manažery VW protože tam je občan na prvním místě.

Míra
25. června • 18:31

Víš co je nejhorší? Když "občan" odevzdá svůj život a svěří ho legislativě v očekávání, že stát všechno zařídí za něj, o všechno se postará a on sám už se nebude muset starat o nic a bude už jen v bezpečí.
Je to pak ještě občan? Nebo co vlastně je? Není to spíš jen loutka?

Míra
25. června • 18:38

A když pak přijde třeba ta rakovina: Loutka bude zklamaná z legislativy a rozhořčená na stát, že ji neochránil a jak je to sakra možné a proč ještě někoho nezavřeli. A občan bude naštvaný sám na sebe, že žil nezdravě a bude přemýšlet jak svůj život zlepšit, aby se vyléčil a už se mu to nevrátilo.

Míra
25. června • 18:25

Ale prosím tě. Jestli si uženeš rakovinu záleží hlavně na tobě a ne na legislativě. Všechna auta kouří plus mínus stejně a nebýt toho, že se tohle tak rozmázlo, všimnul by sis něčeho? No nevšimnul a spokojeně by sis jezdil dál.
Podívej se jak nenápadně a potichu vyšuměly zprávy, že se stejný problém týká i dalších výrobců. Prostě všechna auta kouří. A že to není ani trochu zdravé vímě dobře. Vzdáme se aut? Nevzdáme. Nebo ty jako občan hodláš bojovat proti všem autům? Asi sotva.
Buď rád, že se máme dobře a máme čas řešit takovéto věci. To totiž znamená, že jsme na dobré cestě a zlepšení je možné. Jen ne hned. Bude to trvat dlouho a pracovat na tom musíme všichni společně.

Arde
26. června • 8:17

Kazdy moze cmudit rovnak ... rozdiel je v tom ako to deklarovali ... nebud naivny v usa ich netrapy to ze to vypusta sracky asi aj daleko mensie ako ich americke auta ...trapy ich ze vw nasluboval neco ine dokonca to odrbaval .. to je ten rozdiel medzi usa a europou tu na nas seru totalne z vysoka ...cmud si dalej mame v 3,14ci ....

Míra
25. června • 17:51

Přístup k zákazníkovi je v dnešní úrovni kapitalismu přežitek a už se na to moc nehraje.
Tady právě kvůli rozsahu celé věci nejde dělat nic. Nebo ty bys za 170 tisíc nechal uříznout větev, na které sedíš? Fakt myslíš, že by sis tím pomohl? Nechal bys Evropu zkrachovat?

dobre tak
24. června • 18:42

bohuzel je to tak. nevidim rozdil mezi evropskym a americkym zakaznikem. oba si prece koupili temer identicky produkt od globalni spolecnosti, ktera v kazdem pripade utajovala stejnou skutecnost.
ikdyby to VW proslo pravne v Evrope, eticke to neni. A nektere zakazniky to muze do budoucna odradit. A uz vubec tedy neni fer majitelum v Evrope nabizet nepovinnou upravu.

Hloupej Honza
27. června • 8:37

Evropský zákazník opravdu nekupuje identický produkt , identickou záruku ani identické služby.

mpolan
25. června • 10:34

Prosímtě, stačí pár "testů" a hned máme zase VW jako ty nejlepší. Dokonce tak nejlepší, že vlastně chtěli upozornit EU na nesmyslnost stávajících norem a na to, že není možné je s těmi úžasnými diesely, které zachrání planetu před oteplením, splnit.
Škoda jen, že americké normy jsou stejné nebo přísnější, než ty evropské...

Doporučujeme

Články odjinud