Volkswagen zaplatí za dieselgate každému majiteli až 170 tisíc korun

Skandál Dieselgate spěje ve Spojených státech do finále, alespoň co se týče hlavního aktéra, který už se podle magazínu Bloomberg připravuje na odškodnění zákazníků a následně také případné opravy či výměny vozů. Celkově by se aféra měla týkat 482 tisíc aut s naftovými motory, které do ovzduší mohou vypouštět až čtyřicetkrát více oxidů dusíku než automobilka deklarovala.

Život řidiče | Technika | Dieselgate | Byznys | Volkswagen

Volkswagen už zveřejnil, jak opraví auta postižená kauzou Dieselgate

Majitelé postižených aut by měli obdržet částku v rozmezí od 1000 do 7000 dolarů, což v přepočtu představuje přibližně 25 - 170 tisíc korun. To je poměrně slušná náplast za to, že je vaše auto o něco méně ekologické než by mělo být.

Konkrétní suma se bude odvíjet od stáří auta a dalších faktorů, v průměru by se však měli majitelé dočkat částky okolo 5000 dolarů, což je v přepočtu asi 120 tisíc korun. Nic z toho se pochopitelně netýká aut prodaných v Evropě, takže pokud vlastníte naftový Volkswagen, máte s žádostí o odškodnění pravděpodobně smůlu.

Ojetiny | Život řidiče

10 ojetin s nejčastěji stáčenými tachometry podle Cebie

Je samozřejmě otázka, co s automobily bude dál. Volkswagen už americkým institucím předložil přesné popisy oprav postižených vozů, ty ale ještě americký úřad neschválil. Už teď je ale jisté, že některé agregáty nepůjde „opravit“ tak, aby splňovaly stanovené emise. Automobilka je však připravena takové automobily od zákazníků vykoupit, případně zaplatí dodatečné peníze do fondu životního prostředí.

Celý skandál přijde Volkswagen jen v Americe na 10 miliard dolarů, což kromě kompenzace majitelům zahrnuje také prostředky na odkup vozů a pokuty za porušení amerických zákonů.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků