Volkswagen zaplatí za dieselgate každému majiteli až 170 tisíc korun

Skandál Dieselgate spěje ve Spojených státech do finále, alespoň co se týče hlavního aktéra, který už se podle magazínu Bloomberg připravuje na odškodnění zákazníků a následně také případné opravy či výměny vozů. Celkově by se aféra měla týkat 482 tisíc aut s naftovými motory, které do ovzduší mohou vypouštět až čtyřicetkrát více oxidů dusíku než automobilka deklarovala.

Život řidiče | Technika | Volkswagen | Byznys | Dieselgate

Volkswagen už zveřejnil, jak opraví auta postižená kauzou Dieselgate

Majitelé postižených aut by měli obdržet částku v rozmezí od 1000 do 7000 dolarů, což v přepočtu představuje přibližně 25 - 170 tisíc korun. To je poměrně slušná náplast za to, že je vaše auto o něco méně ekologické než by mělo být.

Konkrétní suma se bude odvíjet od stáří auta a dalších faktorů, v průměru by se však měli majitelé dočkat částky okolo 5000 dolarů, což je v přepočtu asi 120 tisíc korun. Nic z toho se pochopitelně netýká aut prodaných v Evropě, takže pokud vlastníte naftový Volkswagen, máte s žádostí o odškodnění pravděpodobně smůlu.

Ojetiny | Život řidiče

10 ojetin s nejčastěji stáčenými tachometry podle Cebie

Je samozřejmě otázka, co s automobily bude dál. Volkswagen už americkým institucím předložil přesné popisy oprav postižených vozů, ty ale ještě americký úřad neschválil. Už teď je ale jisté, že některé agregáty nepůjde „opravit“ tak, aby splňovaly stanovené emise. Automobilka je však připravena takové automobily od zákazníků vykoupit, případně zaplatí dodatečné peníze do fondu životního prostředí.

Celý skandál přijde Volkswagen jen v Americe na 10 miliard dolarů, což kromě kompenzace majitelům zahrnuje také prostředky na odkup vozů a pokuty za porušení amerických zákonů.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků