Volkswagen zahájil testy závodního Pola R WRC. Co na to Škoda?

Volkswagen to se svojí účastí ve světě automobilových soutěží myslí vážně. Ulrich Hackenberg, člen představenstva společnosti Volkswagen zodpovědný za technický vývoj, a Carlos Sainz, dvojnásobný mistr světa v rallye (WRC) a vítěz Dakaru, právě absolvovali první testovací kilometry mezi vinicemi v okolí Trevíru. Právě tudy vedou rychlostní zkoušky ADAC Rallye Deutschland.

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen bude vyvíjet vůz s pohonem všech kol a výkonem cca 221 kW (300 k), aby s ním mohl v roce 2013 vstoupit do MS v rallye FIA WRC (World Rally Championship).

„První Polo je přípravnou verzí finálního soutěžního vozu a v následujících měsících poslouží jako testovací vozidlo pro zkoušky různých komponentů, jako jsou motory, převodovky nebo díly podvozku. Výsledky těchto testů přímo využijeme v konstrukci prvního čistokrevného vozu Polo R WRC,“ vysvětluje Kris Nissen, ředitel sportovního oddělení Volkswagen Motorsport. „V příštím roce nás čeká náročný testovací program na asfaltu, šotolině, blátě a sněhu, abychom se nejlepším možným způsobem připravili na sezonu 2013.“

Klepněte pro větší obrázek
„Mám radost, že se mohu podílet na testování vozu Polo R WRC,“ říká Carlos Sainz. „Auto se nachází v počáteční fázi svého vývoje, ale už teď zanechává dobrý dojem.“

Reakce Škody

Účast Škody ve světě motorsportu okomentoval pro AutoRevue Karel Pokorný, představitel mladoboleslavské automobilky:

„Škoda se v roce 2007 rozhodla vstoupit s vozem Fabia do kategorie Super 2000, která je reprezentována zejména šampionátem IRC, který svým pojetím, charakterem, možnostmi využití vozů na národní a mezinárodní úrovni, možnosti zákaznického prodeje vozů a televizním pokrytím stanicí Eurosport přesně pasuje potřebám a možnostem reklamního využití, které tento pro značku Škoda šampionát nabízí. V IRC jsme v loňském roce slavili premiérový titul mezi značkami, který jsme letos obhájili.

Zároveň se nám v kategorii SWRC Mistrovství světa, určeného pro vozy právě kategorie Super 2000, povedlo letos poprvé v naší 110 leté historii motorsportu získat titul mistrů světa díky posádce Hänninen/Markkula.

Škoda nikdy neuvažovala o vstupu do WRC, tento šampionát naopak přesně pasuje ke globálním aktivitám značky VW zejména z pohledu trhů, které oslovuje, na kterých se koná.

Vstup VW do světa rally vítáme, otevírá možnosti celokoncernové spolupráce v oblasti motorsportu, nacházení a využití synergií a tím posílení pozic jednotlivých značek koncernu.“

 

Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 155 460 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 105 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků