Volkswagen XL1 zná svou cenu: Stojí tolik, co Porsche 911

Produkční podoba i základní technické údaje sériového Volkswagenu XL1 jsou známy už od prvního čtvrtletí letošního roku.  

Víme, že superúsporný Volkswagen s kompozitovou karoserií dokáže zrychlit na 100 km/h za 12,7 s, vyvine rychlost až 160 km/h a s plnou nádrží i nabitou bateriií urazí vzdálenost až 500 km. To vše při udávané kombinované spotřebě 0,9 l/100 km.

Víme dokonce i to, že XL1 vykazuje stejné emise CO2 jako průměrný cyklista

Zajímavosti | Technika | Volkswagen | Premiéry | Hybridy | Palivo

Volkswagen XL1: sériové provedení se spotřebou 0,9 l/100 km

Jeden zásadní údaj jsme ale dosud postrádali: cenu. Už v Ženevě se mluvilo o tom, že malosériově vyráběné auto s velmi nákladnou technikou rozhodně nebude pro šetřílky. 

Po zářijových spekulacích některých německých médií přestal Volkswagen dělat s cenou tajnosti a oznámil, že na domácím trhu bude za XL1 chtít 110 000 eur. Informoval o tom srbský AutoBlog.

V přepočtu cena v eurech odpovídá částce 2,83 milionu korun. Volkswagen XL1 je tedy podobně drahý jako Porsche 911 Carrera S.

Největší německá automobilka plánuje vyrobit maximálně 200 kusů XL1, prodej má být zahájen na jaře roku 2014. 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků