Volkswagen XL1 zná svou cenu: Stojí tolik, co Porsche 911

Produkční podoba i základní technické údaje sériového Volkswagenu XL1 jsou známy už od prvního čtvrtletí letošního roku.  

Víme, že superúsporný Volkswagen s kompozitovou karoserií dokáže zrychlit na 100 km/h za 12,7 s, vyvine rychlost až 160 km/h a s plnou nádrží i nabitou bateriií urazí vzdálenost až 500 km. To vše při udávané kombinované spotřebě 0,9 l/100 km.

Víme dokonce i to, že XL1 vykazuje stejné emise CO2 jako průměrný cyklista

Zajímavosti | Technika | Volkswagen | Premiéry | Hybridy | Palivo

Volkswagen XL1: sériové provedení se spotřebou 0,9 l/100 km

Jeden zásadní údaj jsme ale dosud postrádali: cenu. Už v Ženevě se mluvilo o tom, že malosériově vyráběné auto s velmi nákladnou technikou rozhodně nebude pro šetřílky. 

Po zářijových spekulacích některých německých médií přestal Volkswagen dělat s cenou tajnosti a oznámil, že na domácím trhu bude za XL1 chtít 110 000 eur. Informoval o tom srbský AutoBlog.

V přepočtu cena v eurech odpovídá částce 2,83 milionu korun. Volkswagen XL1 je tedy podobně drahý jako Porsche 911 Carrera S.

Největší německá automobilka plánuje vyrobit maximálně 200 kusů XL1, prodej má být zahájen na jaře roku 2014. 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků