Volkswagen XL1 zná svou cenu: Stojí tolik, co Porsche 911

Produkční podoba i základní technické údaje sériového Volkswagenu XL1 jsou známy už od prvního čtvrtletí letošního roku.  

Víme, že superúsporný Volkswagen s kompozitovou karoserií dokáže zrychlit na 100 km/h za 12,7 s, vyvine rychlost až 160 km/h a s plnou nádrží i nabitou bateriií urazí vzdálenost až 500 km. To vše při udávané kombinované spotřebě 0,9 l/100 km.

Víme dokonce i to, že XL1 vykazuje stejné emise CO2 jako průměrný cyklista

Zajímavosti | Technika | Volkswagen | Premiéry | Palivo | Hybridy

Volkswagen XL1: sériové provedení se spotřebou 0,9 l/100 km

Jeden zásadní údaj jsme ale dosud postrádali: cenu. Už v Ženevě se mluvilo o tom, že malosériově vyráběné auto s velmi nákladnou technikou rozhodně nebude pro šetřílky. 

Po zářijových spekulacích některých německých médií přestal Volkswagen dělat s cenou tajnosti a oznámil, že na domácím trhu bude za XL1 chtít 110 000 eur. Informoval o tom srbský AutoBlog.

V přepočtu cena v eurech odpovídá částce 2,83 milionu korun. Volkswagen XL1 je tedy podobně drahý jako Porsche 911 Carrera S.

Největší německá automobilka plánuje vyrobit maximálně 200 kusů XL1, prodej má být zahájen na jaře roku 2014. 

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků