Volkswagen XL1: sériové provedení se spotřebou 0,9 l/100 km

21 komentářů

Zelí
25. února • 17:09

Tohle je docela luxusní velorex.

ixb1
26. února • 9:20

No jo ten nedřel ale leštil a kastle se dala vyprat.

.
25. února • 17:05

pro průměrnou čtyřčlennou rodinu je to naprosto ideální auto na celoroční provoz - v létě navíc dovolená u moře, v zimě na hory. co víc si může člověk přát:-D jedině das Auto. ovšem kdyby nová Octavia měla alespoň o 100 litrů větší kufr než má v reálu dnes, bral bych raději spíše ji.

andre
25. února • 8:58

Mají to dobře spočítané.. Jen tady většina lidí nemá tušení co to je akční rádius. To je vzdálenost ze které se můžete bezpečně vrátit zpět.Když máme akční rádius 500km, auto jede 500km tam a dalších 500km zpět. Takže celkem je to 1000km. Potom: 10l/1000km = 1l/100km.

Vana666
25. února • 9:42

... a pokud jsi stále přesvědčený že máš pravdu, stačí dát do gůglu třeba "Volkswagen XL1 driving range"dostaneš například tohle:
"...Note, the 261 mpg rating is only when the batteries are constantly topped up. On a single charge of the batteries, plus a fill of the car’s 10-liter fuel tank, you’re looking at a driving range of just over 300 miles..."http://www.motorauthority.com/news/1082472_2014-volkswa... ...

andre
25. února • 10:06

Komentoval jsem to jen k tomu co mají napsané tady!.. . Desetilitrová naftová nádrž pak prodlužuje celkový akční rádius na 500 km (dosud se uvádělo 340 km). ...Navíc i v tom textu z UK co jsi sem dával, tak mají napsané: ...driving range of just over 300 miles..." Takže opět je to jen o tvé neznalosti výrazu driving range ( akční rádius)Pro méně chápavé pár obrázků: http://www.nissanusa.com/vlp-assets/media/vehicles... ... Prvně to chce začít používat tu věc co máš na krku a pak sem psát takové bludy.

martan
25. února • 10:32

Andre tvoje chapanie radiusu sa pouziva tak akurat pri stihackach. Tie potrebuju niekam priletiet, zbombardovat a doletiet naspat na zakladnu. Pri beznych dopravnych lietadlach sa dolet tiez neudava tak, aby sa to lietadlo este vracalo. Ci myslis ze linka Bratislava Pariz funguje tak, ze lietadlo prileti do Pariza, pasazieri povyskakuju padakmi a lietadlo leti spat do BA? Pri autach sa akcny radius neudava uz vobec v zmysle stastneho navratu. Skratka ked prides na koniec radiusu, zoberies si bandasku a ides hladat cerpacku, nikam sa nevracias ;-)

andre
25. února • 11:53

Ty ale tady pleteš dvě věci dohromady.. Akční rádius je něco jiného co dolet!! To samé bude i s v článku uvedeným akčním rádiusem elektro auta mají psaný dojezd!Takže ti doporučuji si tyto pojmy osvěžit. Moc dobře vím co znamená akční rádius a dolet!!Ale vysvětlení těchto dvou triviálních pojmů je nemožné. Dolet(dojezd) není to samé co akční rádius! A v tom je celý problém.... V chápání některých pojmů.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LanRic
25. února • 14:33

Andre má pravdu, co se týče vysvětlení pojmu "akční rádius". Je to maximální vzdálenost, které můžete dosáhnout při předpokladu, že se chcete/musíte taky vrátit zpět. Rádius se dá totiž přeložit také jako "poloměr". Pokud si vzpomenete jak jste ve škole počítali kdejaké kružnice, tak si vzpomenete i na písmenko "r", které se objevovalo ve všech vzorcích. Toto "r" neznamená nic jiného něž radius(malé "d" zase znamenalo diametr). Tudíž když si na mapě zabodnete kružítko do polohy vašeho auta a uděláte křužnici s poloměrem "r", máte akční rádius. Tedy okruh kam se můžete vydat a vrátit se zpět.
Toto se používá třeba u lodí, kde se nepředpokládá, že cestou uprostřed moře narazíte na pumpu. Tak se uvádí akční rádius, aby nedošlo k překvapení.
Jak píše Andre, dojezd/dolet je něco jiného. Dojezd je vzdálenost z bodu A do bodu B na jedno natankování.
A pokud zvládáte základo-školskou matematiku, tak zjistíte, že pokud máte nádrž deset litrů a spotřebu 1l/100km, tak musíte ujet 1000km. Tudíž akční rádius činí? Ano, 500km. To, že to je nereálné je už věc výpočetní metodiky spotřeby hybridů v EU.

Vana666
25. února • 14:59

jistě, je to slovíčkaření. Ovšem když i ofic. stránky výrobce jasně píšou 500km, tak je veškeré rozebírání pojmu akční rádius už jen mlácením prázdné slámy. Takže bez ohledu na slovníkový význam akčního rádiusu je dobré používat hlavu, což na oplátku doporučuju i já andremu.

LanRic
25. února • 16:50

Souhlas. Můžeme se na to dívat dvěma pohledy, buď jde o akční rádius a v tom případě platí co jsem psal. Nebo je to špatný překlad a jedná se čistě o dojezd.A jelikož to vypadá spíš na to druhé, tak můžeme předpokládat menší nesoulad spotřeby a dojezdu. Díky metodice EU při, kterém se neujede tolik aby se vybili baterie a jelo se čistě naftu, nám vzniká tento nesoulad. Protože spotřeba 0,9l/100km platí jen pokud mám nabité baterie, takže po vyčerpání 50 elektrických kilometrů už nemohu dosáhnout této spotřeby. Tzn. že prvních sto ujedu (ideálně) za 0,9, ale poté jsem odkázán jen na naftu na kterou ujedu už "jen" 400km.Kdyby jsme byli ve škole a šlo o porozumění textu, tak má pravdu Andre. Což mu nelze upřít protože na to reagoval. Ale jelikož nejsme ve škole, tak lze logicky předpokládat, že je špatně překlad a i rozum říká, že s takovouto kapacitou je 500km dojezd reálnější.

andre
25. února • 18:50

Konečně věcný přispěvěk.. Já jsem tady řešil jen a pouze to, že v článku mají napsáno "akční rádius". A první příspěvky zde byly o tom, že to mají špatně vypočítané. Poukazoval jsem jen na to, že akční rádius a dojezd/ dolet není to samé. Jo je to slovíčkaření ale význam těchto dvou slov je sakra rozdílný!!To, že to mají v článku blbě napsané (přeložené) je věc druhá, na kterou jsem nereagoval.. Sešlo se jim to tak, že spotřeba při akčním radiusu a velikosti nádrže vyšla stejná jaká odpovídala definici akčního rádiusu.Takže tímto bych to ukončil...

Vana666
25. února • 18:24

Souhlas, kromě špatného překladu je špatná i bruselská metodika stanovení spotřeby a na jejím základě následně výrobci oblbujou své zákazníky. Někteří se nechají oblbnout, jiní ne. Kdo je kdo zřetelně vyplývá i z téhle diskuze

LanRic
25. února • 14:37

Když vycházím z toho co zde píšou...

Vana666
25. února • 14:19

andre: nicméně stačí přečíst oficiální info výrobce a pochopíš konečně svůj omyl i ty. Význam slova Gesamtreichweite je doufám zcela jasný:"... ermöglicht es dem Fahrer, bis zu 50 Kilometer rein elektrisch zu fahren ... während die Gesamtreichweite des Systems ca. 500 km beträgt...." http://www.volkswagen.de/de/Volkswagen/News.suffix... ...

Vana666
25. února • 9:29

andre: haha, dobrý vtip :-D

Vana666
25. února • 7:40

Aha, takže 10 ltr. nádrž a plné baterky zajistí dojezd 500km, tj. průměrná spotřeba dělá rovné 2 ltr./100km.
Kde je tedy těch slibovaných 0,9ltr., mají nás za úplné blbce ?? :-(

Radek
25. února • 8:31

Ano, mají nás za blbce. Navíc když připočteš energii v bateriích, což je v přepočtu výkonu cca 2l nafty, tak je to jakoby celkem 12l, dále se dřív uvádělo, že na to najede 340km, což bude blíže pravdě, ten nový údaj je zřejmě z EU metodiky, pro které to bylo optimalizováno, takže to už máme 12/340 ~ takže to odpovídá 3,5l/100km. Ale to je detail, že?

Vana666
25. února • 8:53

Jj, na ZDŠ by za tu jejich matematiku dostali pětku, ovšem v Bruselu je to na jedničku s hvězdičkou.

lethal924
25. února • 7:16

Hezky reseny koncept - zadne zbytecnosti + nejmodernejsi materialy a technologie = nizka spotreba. Bohuzel v teto dobe naprosto nepouzitelne jako realne auto - bude neskutecne drahe a ti co na nej budou mit zas tak moc spotrebu na ukor komfortu resit nebudou. Takze si to koupi par majetnejsich ekoblaznu - nejspis jich je 50 :-)

HKTR
26. února • 0:59

Já vím, že současná realita bude někde jinde, ale kdyby chtěli tak tento koncept by i blízké budoucnosti mohl být právě úspěšný v tom, že ho lze zkonstruovat a vyrábět v podstatě za stejnou cenu nebo i nižší než soudobé automobily. Nevidím tam nic nepřekonatelného, věci jako keramické brzdy, kompozity, atd. jsou drahé jen díky malosériovosti, není tam žádný vodíkový pohon, supervýkonné elektromotory s hromadou mědi, laserové radary...Mě se tato představa jeví dost přijatelná, není to žádný 300kg velorex, který by současná vozidla při střetu zatlačila do silnice, výkonová charakteristika je taky podobná současným vozidlům tudíž zase nehrozí problém s potřebou rychlé změny návyků uživatelů (jako např. nabíjet auto přes noc, v práci, při nákupu). Můj názor je, že by takovádle vozidla mohla mít své kupce v přechodné blízké budoucnosti, zejména ty kteří berou automobil jako čistě dopravní prostředek z bodu A do bodu B, a nebude se jim chtít platit při ceně paliva např. 50kč/litr a nebo 2,5Mkč za elektromobil.

Doporučujeme

Články odjinud