Volkswagen XL1: sériové provedení se spotřebou 0,9 l/100 km

Značka Volkswagen představila produkční verzi svého modelu XL1. Je to plug-in hybrid s diesel-elektrickým pohonem a průměrnou potřebou údajně pod 1 l/100 km.
Seznam kapitol
  1. Volkswagen XL1
  2. Fotogalerie

Na lednovém autosalonu v Kataru roku 2011 Volkswagen uvedl koncept XL1 jako svoji v pořadí již třetí studii osobního automobilu se spotřebou pod magickou hranicí 1 l/100 km. Oproti předchůdcům z let 2002 a 2009 s tandemovým umístěním sedadel se novinka vyznačovala klasickým uspořádáním dvojice sedadel vedle sebe, byť s nepatrným podélným přesazením. Nyní vám již můžeme představit finální, pro sériovou výrobu určené provedení, jež oslaví svoji premiéru na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen XL1 v provedení určeném pro sériovou výrobu

První snímek tohoto vozu jsme vám nabídli již na konci ledna, ale teď se můžete seznámit s širokou škálou oficiálních fotografií a informací. Co se pohonné soustavy typu plug-in hybrid týče, oproti třetí studii se na produkční verzi Volkswagenu XL1 změnilo jen málo. O pohon se tedy stará vznětový dvouválec s objemem 800 ccm, přeplňováním (jde vlastně o polovinu sériové jednotky 1,6 TDI BlueMotion) a výkonem 48 koní (35 kW).

Volkswagen

Volkswagen XL1: litrový koncept blíže výrobě

Podporou při provozu stroje je mu elektromotor s výkonem 27 koní (20 kW), který je napájen z li-ionových akumulátorů 5,5 kWh. K jistým odchylkám došlo v otázce dojezdů, které mají kupodivu vypadat ještě růžověji než u dva roky staré katarské studie. Na čistě elektrický pohon má tento Volkswagen urazit vzdálenost až 50 km, což je o 15 km více než u konceptu. Desetilitrová naftová nádrž pak prodlužuje celkový akční rádius na 500 km (dosud se uvádělo 340 km).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dvoumístný interiér je přístupný dvojicí vzhůru se otevírajících dveří

Čistě na spotřebu paliva zaměřený Volkswagen XL1 stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 224 mm a je dlouhý 3 888 mm a široký 1 665 mm. Karoserie je vyrobena z extrémně lehkých a pevných polymerů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP). Z téhož materiálu jsou také zkrutné stabilizátory a brzdy mají keramické kotouče, což se podílí na dosažení pohotovostní hmotnosti 795 kg. Impozantní parametr, ale jen pro zajímavost: základní verze čtyřdveřové Škody 1000 MB byly svého času ještě o 20 kg lehčí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Náhled do konstrukce a vývoje modelu XL1

Sériový Volkswagen XL1 vykazuje odpor vzduchu s koeficientem jen 0,189, z 0 na 100 km/h zrychlí za 12,7 s, dosáhne nejvyšší rychlosti 160 km/h a v kombinovaném provozu vykáže průměrnou spotřebu 0,9 l/100 km. V první fázi vznikne padesát vozů této řady a poté bude model Volkswagen XL1 k dispozici na objednávku. Ceny zatím neznáme, snad v Ženevě.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volkswagen XL1
  2. Fotogalerie
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků