Volkswagen XL1 má stejné emise CO2 jako průměrný cyklista

Superúsporný Volkswagen XL1 není horkou novinkou. Psali jsme o něm už v únoru letošního roku a tehdy jsme také zmínili, že v kombinovaném cyklu vykazuje spotřebu pouze 0,9 l/100 km.

Už tak pozoruhodný údaj zařadil do ještě zajímavějšího kontextu britský motoristický novinář Chris Harris. Na Twitteru upozornil, že X1 má emise CO2 (jež jsou spotřebě přímo úměrné) jen 21 g/km – stejně jako průměrný cyklista.

Volkswagen | Hybridy

Volkswagen plánuje up! s technikou XL1

Samosebou tušíme, že i tak extrémně hospodárné auto jako Volkswagen XL1 bude mít v provozu spotřebu i emise o něco vyšší. Harrisova poznámka ale vtipně ilustruje, jakých pokroků automobilový průmysl v posledních letech dosáhl – a také jak je nesmyslné přepočítávat na emise CO2 veškeré lidské aktivity, od přepravy přes pěstování hospodářských zvířat až po sport.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

dnes | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků