Volkswagen XL1 má stejné emise CO2 jako průměrný cyklista

Superúsporný Volkswagen XL1 není horkou novinkou. Psali jsme o něm už v únoru letošního roku a tehdy jsme také zmínili, že v kombinovaném cyklu vykazuje spotřebu pouze 0,9 l/100 km.

Už tak pozoruhodný údaj zařadil do ještě zajímavějšího kontextu britský motoristický novinář Chris Harris. Na Twitteru upozornil, že X1 má emise CO2 (jež jsou spotřebě přímo úměrné) jen 21 g/km – stejně jako průměrný cyklista.

Volkswagen | Hybridy

Volkswagen plánuje up! s technikou XL1

Samosebou tušíme, že i tak extrémně hospodárné auto jako Volkswagen XL1 bude mít v provozu spotřebu i emise o něco vyšší. Harrisova poznámka ale vtipně ilustruje, jakých pokroků automobilový průmysl v posledních letech dosáhl – a také jak je nesmyslné přepočítávat na emise CO2 veškeré lidské aktivity, od přepravy přes pěstování hospodářských zvířat až po sport.

Volkswagen Passat 1.968
Rok výroby: 2006
Stav: 174 316 km
Cena: 85 000 Kč
Volkswagen Golf 1.595
Rok výroby: 2005
Stav: 148 947 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Passat 1.781
Rok výroby: 2003
Stav: 164 785 km
Cena: 60 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků