Volkswagen XL1 má stejné emise CO2 jako průměrný cyklista

Superúsporný Volkswagen XL1 není horkou novinkou. Psali jsme o něm už v únoru letošního roku a tehdy jsme také zmínili, že v kombinovaném cyklu vykazuje spotřebu pouze 0,9 l/100 km.

Už tak pozoruhodný údaj zařadil do ještě zajímavějšího kontextu britský motoristický novinář Chris Harris. Na Twitteru upozornil, že X1 má emise CO2 (jež jsou spotřebě přímo úměrné) jen 21 g/km – stejně jako průměrný cyklista.

Volkswagen | Hybridy

Volkswagen plánuje up! s technikou XL1

Samosebou tušíme, že i tak extrémně hospodárné auto jako Volkswagen XL1 bude mít v provozu spotřebu i emise o něco vyšší. Harrisova poznámka ale vtipně ilustruje, jakých pokroků automobilový průmysl v posledních letech dosáhl – a také jak je nesmyslné přepočítávat na emise CO2 veškeré lidské aktivity, od přepravy přes pěstování hospodářských zvířat až po sport.

Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 141 717 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 2
Rok výroby: 2005
Stav: 172 154 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 126 389 km
Cena: 160 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků