Volkswagen XL Sport: Ano, už i tohle ekoauto je sportovní (aktualizováno)

Aktualizováno 2.10. 11:30: Rozšířili jsme fotogalerii o další snímky pořízené na stánku automobilky Volkswagen

Aktualizováno: Volkswagen zveřejnil technické detaily konceptu XL Sport

Volkswagen do Paříže přivezl i jakousi sportovní verzi ekologického vozu XL. Ukazuje se tak, že sportovní dneska musí být úplně všechno. Nicméně Volkswagen XL Sport není jenom XL s nápisem. Auto dostalo výrazný bodykit a efektivní aerodynamiku.

Technika | Volkswagen | Byznys | Ceny | Hybridy

Volkswagen XL1 zná svou cenu: Stojí tolik, co Porsche 911

Volkswagen XL Sport používá vidlicový dvouválec 1,2 l z Ducati Superleggera 1199, který produkuje výkon 147 kW (200 k) v 11 000 ot./min. Je to nejvýkonnější sériový dvouválec na světě. Díky velmi efektivní aerodynamice s ním XL Sport dosáhne na maximální rychlost 270 km/h a díky nízké hmotnosti pod 900 kg zrychlí na stovku za 5,7 sekundy. Síla (až 147 Nm) putuje na zadní kola přes sedmistupňovou převodovku DSG.

Povšimněte si prodlouženého zadku a masivních výdechů a vstupů vzduchu. Z profilu trochu koncept XL Sport připomíná legendární koncept supersportu W12 Nardo. Stejnou dynamiku ale očekávat nemáme. Zajímavostí je, že Volkswagen XL Sport je vůz s pořadovým číslem 200 000 000. Ano, Volkswagen ho vyrobil jako své dvousetmilionté auto.

Volkswagen také v rámci představení tohoto modelu hovořil o emisích. Každý jediný gram CO2 uspořený na spotřebě jednoho modelu prý stojí koncern Volkswagen každý rok 100 000 000 eur. To je v přepočtu asi 2,75 miliardy korun. A to se vyplatí!

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků