Volkswagen XL Sport: Ano, už i tohle ekoauto je sportovní (aktualizováno)

Aktualizováno 2.10. 11:30: Rozšířili jsme fotogalerii o další snímky pořízené na stánku automobilky Volkswagen

Aktualizováno: Volkswagen zveřejnil technické detaily konceptu XL Sport

Volkswagen do Paříže přivezl i jakousi sportovní verzi ekologického vozu XL. Ukazuje se tak, že sportovní dneska musí být úplně všechno. Nicméně Volkswagen XL Sport není jenom XL s nápisem. Auto dostalo výrazný bodykit a efektivní aerodynamiku.

Technika | Volkswagen | Ceny | Byznys | Hybridy

Volkswagen XL1 zná svou cenu: Stojí tolik, co Porsche 911

Volkswagen XL Sport používá vidlicový dvouválec 1,2 l z Ducati Superleggera 1199, který produkuje výkon 147 kW (200 k) v 11 000 ot./min. Je to nejvýkonnější sériový dvouválec na světě. Díky velmi efektivní aerodynamice s ním XL Sport dosáhne na maximální rychlost 270 km/h a díky nízké hmotnosti pod 900 kg zrychlí na stovku za 5,7 sekundy. Síla (až 147 Nm) putuje na zadní kola přes sedmistupňovou převodovku DSG.

Povšimněte si prodlouženého zadku a masivních výdechů a vstupů vzduchu. Z profilu trochu koncept XL Sport připomíná legendární koncept supersportu W12 Nardo. Stejnou dynamiku ale očekávat nemáme. Zajímavostí je, že Volkswagen XL Sport je vůz s pořadovým číslem 200 000 000. Ano, Volkswagen ho vyrobil jako své dvousetmilionté auto.

Volkswagen také v rámci představení tohoto modelu hovořil o emisích. Každý jediný gram CO2 uspořený na spotřebě jednoho modelu prý stojí koncern Volkswagen každý rok 100 000 000 eur. To je v přepočtu asi 2,75 miliardy korun. A to se vyplatí!

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků