Volkswagen vykázal poprvé po 15 letech čtvrtletní ztrátu

Porvé po více než patnácti letech musel koncern Volkswagen vykázat během čtvrtletního hospodaření ztrátu. A ne zrovna malou. Ve třetím čtvrtletí roku 2015 skončilo hospodaření VW ztrátou 3,48 miliardy eur (bezmála 94 miliard korun), což je o 200 milionů eur víc, než odhadovali analytici.

Přitom ve stejném období v loňském roce hospodařil Volkswagen se ziskem 3,23 miliard eur. Podle odhadů VW ale skandál s podváděním při emisích, pro který se vžilo označení Dieselgate, už stál automobilku 6,7 miliardy eur (181 miliard korun). A to nemluvíme o třetinovém propadu hodnoty akcií.

Technika | Dieselgate | Volkswagen

Vývoj Dieselgate: Nejen EA189, razie ve Francii, Němci VW podporují

Volkswagenu klesají i prodeje. V září prodal o 1,5 % méně aut než ve stejném období v roce 2014. Během prvních třech čtvrtletí udal VW celkem o 3,4 % aut méně, takže ho těsně předběhla Toyota na pozici světové jedničky a v závěsu za VW je koncern General Motors.

Pokud se situace bude opakovat i v dalších měsících, mohl by se koncern GM dostat i na druhé místo před Volkswagen. Volkswagen už dopředu oznámil, že vyčleňuje prostředky pro řešení skandálu a zároveň značně omezuje své útraty. V ohrožení jsou postradatelné projekty a omezeny jsou i sponzorské aktivity.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků