Volkswagen vstupuje do soutěžního mistrovství světa. S fabiemi

Pětiletý program stáje Volkswagen Motorsport dospěl do fáze prvních startů v mistrovství světa v automobilových soutěžích. Během léta se jejich zástupci objeví ve Finsku a na domácí trati při Rallye Deutschland. Nepůjde však ještě o nasazení vyvíjeného modelu VW Polo WRC. S ním hodlá tým z Wolfsburgu přijít až v roce 2013, ale o vozy Škoda Fabia Super 2000, které Volkswagen získal od svého koncernového partnera.

Klepněte pro větší obrázek
Vozy Fabie S2000 budou jezdit letos a zřejmě i příští rok ve službách Volkswagenu

Tým Volkswagen si od startů s českými speciály pro kategorii Super 2000 slibuje, že se zorientuje a zaběhne v prostředí mistrovství světa. V poledních letech se totiž pohyboval v odlišných podmínkách motoristických maratonů a v minulých třech ročnících triumfoval mimo jiné i v Rallye Dakar. Letos však toto sportovní odvětví opustil a veškeré prostředky vrhá do klasické rallye.

Kromě toho chtějí Němci najít pravé jezdce, kteří by od roku 2013 šířili slávu Volkswagenu. V této souvislosti se během letošní sezony spekulovalo o některých slavných jménech, která by se mohla v barvách německého týmu objevit. Jedním z nich byl i nejúspěšnější soutěžní pilot všech dob Francouz Sebastian Loeb, který není úplně spokojený se svou pozicí v továrním týmu Citroën.

Pro dalšího mistra světa Nora Pettera Solberga by místo ve fabrické stáji určitě znamenalo jistotu. Jistý měl být Katařan Nasser Al-Attiyah, který letos v lednu vyhrál s VW Race Touareg 3 dakarskou rallye, jenže se před časem se značkou rozešel. Když totiž zjistil, že by mu Volkswagen vedle angažmá ve WRC neumožnil jet Dakar, což je pro něj srdeční záležitost, obrátil svou pozornost jinam. Proto se v nadcházejících startech objeví víceméně nováčci, z nichž ale jednou mohou vyrůst hvězdy automobilových soutěží.

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Polo WRC má vyjet až v roce 2013

„Rádi bychom měli v sestavě elitní piloty, ale chceme představovat a dávat prostor i jezdcům budoucnosti. Jejich národnost by v tom neměla hrát roli. Je to nejlepší možnost, jak zjistit, kdo podává nejlepší výkony, a který závodník by byl ideálním kamínkem do mozaiky naší nové stáje,“ řekl ředitel oddělení motosportu ve Volkswagenu Kris Nissen.

Pro Finskou rallye vybral dvojici Seveřanů Andrease Mikkelsena z Norska a Fina Joonase Lindroose. V Německu pojedou s fabiemi zase Nizozemec Hans Weijs a domácí pilot Christian Riedermann. V letošní sezoně VW chystá ještě starty ve Francii, Španělsku a ve Walesu a dá se předpokládat, že i tam bude hledání vhodných kandidátů pokračovat.

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků