Volkswagen vstupuje do soutěžního mistrovství světa. S fabiemi

Pětiletý program stáje Volkswagen Motorsport dospěl do fáze prvních startů v mistrovství světa v automobilových soutěžích. Během léta se jejich zástupci objeví ve Finsku a na domácí trati při Rallye Deutschland. Nepůjde však ještě o nasazení vyvíjeného modelu VW Polo WRC. S ním hodlá tým z Wolfsburgu přijít až v roce 2013, ale o vozy Škoda Fabia Super 2000, které Volkswagen získal od svého koncernového partnera.

Klepněte pro větší obrázek
Vozy Fabie S2000 budou jezdit letos a zřejmě i příští rok ve službách Volkswagenu

Tým Volkswagen si od startů s českými speciály pro kategorii Super 2000 slibuje, že se zorientuje a zaběhne v prostředí mistrovství světa. V poledních letech se totiž pohyboval v odlišných podmínkách motoristických maratonů a v minulých třech ročnících triumfoval mimo jiné i v Rallye Dakar. Letos však toto sportovní odvětví opustil a veškeré prostředky vrhá do klasické rallye.

Kromě toho chtějí Němci najít pravé jezdce, kteří by od roku 2013 šířili slávu Volkswagenu. V této souvislosti se během letošní sezony spekulovalo o některých slavných jménech, která by se mohla v barvách německého týmu objevit. Jedním z nich byl i nejúspěšnější soutěžní pilot všech dob Francouz Sebastian Loeb, který není úplně spokojený se svou pozicí v továrním týmu Citroën.

Pro dalšího mistra světa Nora Pettera Solberga by místo ve fabrické stáji určitě znamenalo jistotu. Jistý měl být Katařan Nasser Al-Attiyah, který letos v lednu vyhrál s VW Race Touareg 3 dakarskou rallye, jenže se před časem se značkou rozešel. Když totiž zjistil, že by mu Volkswagen vedle angažmá ve WRC neumožnil jet Dakar, což je pro něj srdeční záležitost, obrátil svou pozornost jinam. Proto se v nadcházejících startech objeví víceméně nováčci, z nichž ale jednou mohou vyrůst hvězdy automobilových soutěží.

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Polo WRC má vyjet až v roce 2013

„Rádi bychom měli v sestavě elitní piloty, ale chceme představovat a dávat prostor i jezdcům budoucnosti. Jejich národnost by v tom neměla hrát roli. Je to nejlepší možnost, jak zjistit, kdo podává nejlepší výkony, a který závodník by byl ideálním kamínkem do mozaiky naší nové stáje,“ řekl ředitel oddělení motosportu ve Volkswagenu Kris Nissen.

Pro Finskou rallye vybral dvojici Seveřanů Andrease Mikkelsena z Norska a Fina Joonase Lindroose. V Německu pojedou s fabiemi zase Nizozemec Hans Weijs a domácí pilot Christian Riedermann. V letošní sezoně VW chystá ještě starty ve Francii, Španělsku a ve Walesu a dá se předpokládat, že i tam bude hledání vhodných kandidátů pokračovat.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků