Volkswagen vstupuje do soutěžního mistrovství světa. S fabiemi

Pětiletý program stáje Volkswagen Motorsport dospěl do fáze prvních startů v mistrovství světa v automobilových soutěžích. Během léta se jejich zástupci objeví ve Finsku a na domácí trati při Rallye Deutschland. Nepůjde však ještě o nasazení vyvíjeného modelu VW Polo WRC. S ním hodlá tým z Wolfsburgu přijít až v roce 2013, ale o vozy Škoda Fabia Super 2000, které Volkswagen získal od svého koncernového partnera.

Klepněte pro větší obrázek
Vozy Fabie S2000 budou jezdit letos a zřejmě i příští rok ve službách Volkswagenu

Tým Volkswagen si od startů s českými speciály pro kategorii Super 2000 slibuje, že se zorientuje a zaběhne v prostředí mistrovství světa. V poledních letech se totiž pohyboval v odlišných podmínkách motoristických maratonů a v minulých třech ročnících triumfoval mimo jiné i v Rallye Dakar. Letos však toto sportovní odvětví opustil a veškeré prostředky vrhá do klasické rallye.

Kromě toho chtějí Němci najít pravé jezdce, kteří by od roku 2013 šířili slávu Volkswagenu. V této souvislosti se během letošní sezony spekulovalo o některých slavných jménech, která by se mohla v barvách německého týmu objevit. Jedním z nich byl i nejúspěšnější soutěžní pilot všech dob Francouz Sebastian Loeb, který není úplně spokojený se svou pozicí v továrním týmu Citroën.

Pro dalšího mistra světa Nora Pettera Solberga by místo ve fabrické stáji určitě znamenalo jistotu. Jistý měl být Katařan Nasser Al-Attiyah, který letos v lednu vyhrál s VW Race Touareg 3 dakarskou rallye, jenže se před časem se značkou rozešel. Když totiž zjistil, že by mu Volkswagen vedle angažmá ve WRC neumožnil jet Dakar, což je pro něj srdeční záležitost, obrátil svou pozornost jinam. Proto se v nadcházejících startech objeví víceméně nováčci, z nichž ale jednou mohou vyrůst hvězdy automobilových soutěží.

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Polo WRC má vyjet až v roce 2013

„Rádi bychom měli v sestavě elitní piloty, ale chceme představovat a dávat prostor i jezdcům budoucnosti. Jejich národnost by v tom neměla hrát roli. Je to nejlepší možnost, jak zjistit, kdo podává nejlepší výkony, a který závodník by byl ideálním kamínkem do mozaiky naší nové stáje,“ řekl ředitel oddělení motosportu ve Volkswagenu Kris Nissen.

Pro Finskou rallye vybral dvojici Seveřanů Andrease Mikkelsena z Norska a Fina Joonase Lindroose. V Německu pojedou s fabiemi zase Nizozemec Hans Weijs a domácí pilot Christian Riedermann. V letošní sezoně VW chystá ještě starty ve Francii, Španělsku a ve Walesu a dá se předpokládat, že i tam bude hledání vhodných kandidátů pokračovat.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků