Volkswagen v Německu zruší 3000 kancelářských pracovních míst

Volkswagen čeká do konce roku 2017 poměrně velké propouštění na kancelářských pracovních pozicích v domácím Německu. V rámci programu šetření a zefektivnění fungování managementu tak německý koncern zruší zhruba tři tisíce pracovních míst, píší Automotive News.

Jedním z důvodů je i šetření prostředků kvůli emisnímu skandálu, jehož celkové náklady ještě nikdo nedokázal přesně spočítat. Koncern Volkswagen se připravuje na nejhorší možný scénář. A tak třeba jen letos omezí investice ve výši jedné miliardy eur (27 miliard korun).

Volkswagen | Dieselgate | Byznys

Skleněná továrna VW v Drážďanech se nakonec zavře. Ale jen dočasně

Volkswagen ve svých německých továrnách a finančních odděleních zaměstnává asi 120 000 lidí, z čehož je zhruba třetina v kancelářích, nikoli ve výrobě. Právě kancelářských pracovních míst se má šetření dotknout nejvíce.

Vedle propouštění stálých i dočasných pracovníků ale Volkswagen tlačí například i na subdodavatele. Také ruší ztrátové projekty, pozastavuje nebo ruší vývoj některých jiných projektů a značně omezil své sponzorské aktivity.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků