Volkswagen v Německu zruší 3000 kancelářských pracovních míst

Volkswagen čeká do konce roku 2017 poměrně velké propouštění na kancelářských pracovních pozicích v domácím Německu. V rámci programu šetření a zefektivnění fungování managementu tak německý koncern zruší zhruba tři tisíce pracovních míst, píší Automotive News.

Jedním z důvodů je i šetření prostředků kvůli emisnímu skandálu, jehož celkové náklady ještě nikdo nedokázal přesně spočítat. Koncern Volkswagen se připravuje na nejhorší možný scénář. A tak třeba jen letos omezí investice ve výši jedné miliardy eur (27 miliard korun).

Volkswagen | Dieselgate | Byznys

Skleněná továrna VW v Drážďanech se nakonec zavře. Ale jen dočasně

Volkswagen ve svých německých továrnách a finančních odděleních zaměstnává asi 120 000 lidí, z čehož je zhruba třetina v kancelářích, nikoli ve výrobě. Právě kancelářských pracovních míst se má šetření dotknout nejvíce.

Vedle propouštění stálých i dočasných pracovníků ale Volkswagen tlačí například i na subdodavatele. Také ruší ztrátové projekty, pozastavuje nebo ruší vývoj některých jiných projektů a značně omezil své sponzorské aktivity.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků