Volkswagen v Evropě opravil desetinu aut s podvodným softwarem

Evropanům se do úprav podvodnických motorů příliš nechce. Doposud bylo upraveno méně než 10 % z 8,5 milionu aut, které v Evropě dokáží manipulovat s měřením emisí.

Technika | Volkswagen | Dieselgate

Dieselgate: Obviněnému inženýrovi hrozí 5 let vězení a obří pokuta

I přesto, že bylo na starém kontinentě upraveno jen něco přes půl milionu vozů, zástupci automobilky jsou optimističtí: „Jsem si jistý, že během příštího roku svolávací proces v Evropě dokončíme," uvedl manažer VW Manfred Bort, který má svolávání aut na starosti.

V evropském prostředí mají tyto úpravy pro zákazníky nepříjemnou pachuť. Zatímco za oceánem koncern svým zákazníkům nabízí zpětný odkup vozidla či peněžité odškodnění, evropští klienti se musí spokojit s kávou zdarma při čekání na korekci motoru ve svém voze. Automobilka v USA navíc jako omluvu podpoří různé ekologické programy. Když se k takřka nulové motivaci přičte to, že se lidé obávají snížení výkonu či spolehlivosti upravených motorů, není se neochotě k podstoupení úprav proč divit.

Zajímavosti | Život řidiče | Dieselgate | Palivo

Ekologická daň pro auta s Euro 3 se pozastavuje, může za to Dieselgate

Aféra „Dieselgate“ propukla loni v září, kdy Volkswagen přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. V České republice začala německá automobilka naftové automobily svolávat v květnu. Celkově by mělo být v Česku do servisů povoláno asi 58 000 vozů Volkswagen, Audi a Seat a více než 100 000 škodovek. Úprava těchto motorů je v České republice dobrovolnou záležitostí.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2000
Stav: 156 244 km
Cena: 25 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků