Volkswagen v Evropě opravil desetinu aut s podvodným softwarem

Evropanům se do úprav podvodnických motorů příliš nechce. Doposud bylo upraveno méně než 10 % z 8,5 milionu aut, které v Evropě dokáží manipulovat s měřením emisí.

Technika | Dieselgate | Volkswagen

Dieselgate: Obviněnému inženýrovi hrozí 5 let vězení a obří pokuta

I přesto, že bylo na starém kontinentě upraveno jen něco přes půl milionu vozů, zástupci automobilky jsou optimističtí: „Jsem si jistý, že během příštího roku svolávací proces v Evropě dokončíme," uvedl manažer VW Manfred Bort, který má svolávání aut na starosti.

V evropském prostředí mají tyto úpravy pro zákazníky nepříjemnou pachuť. Zatímco za oceánem koncern svým zákazníkům nabízí zpětný odkup vozidla či peněžité odškodnění, evropští klienti se musí spokojit s kávou zdarma při čekání na korekci motoru ve svém voze. Automobilka v USA navíc jako omluvu podpoří různé ekologické programy. Když se k takřka nulové motivaci přičte to, že se lidé obávají snížení výkonu či spolehlivosti upravených motorů, není se neochotě k podstoupení úprav proč divit.

Zajímavosti | Život řidiče | Dieselgate | Palivo

Ekologická daň pro auta s Euro 3 se pozastavuje, může za to Dieselgate

Aféra „Dieselgate“ propukla loni v září, kdy Volkswagen přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. V České republice začala německá automobilka naftové automobily svolávat v květnu. Celkově by mělo být v Česku do servisů povoláno asi 58 000 vozů Volkswagen, Audi a Seat a více než 100 000 škodovek. Úprava těchto motorů je v České republice dobrovolnou záležitostí.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků