Volkswagen Užitkové vozy dodal 445 000 vozidel v roce 2014

Značka Volkswagen Užitkové vozy předala v roce 2014 zákazníkům po celém světě 444 900 vozidel. To odpovídá meziročnímu zvýšení o dvě procenta. V roce 2013 si tato značka připsala na své konto 436 000 dodaných vozidel. Volkswagen Užitkové vozy dodal především v západní Evropě výrazně více vozidel než v předchozím roce, celkem 292 000 (+6,5 procenta). V České republice značka dosáhla nárůstu registrací o 12,3 % a potvrdila vedoucí pozici mezi importéry užitkových vozů.

Celosvětové výsledky

„Je to vynikající výsledek a výjimečný týmový výkon,“ poznamenal Dr. Eckhard Scholz, předseda představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy. „Obzvlášť velký dík patří našim zákazníkům za důvěru. V novém roce chceme na tento úspěch navázat našimi novými modely.“

V roce 2014 odebrali zákazníci celkem 168 600 vozidel Volkswagen Transporter (2013: 156 300 vozů). Meziročně se tak zvýšil počet těchto vozidel dodaných zákazníkům o 7,9 procenta. Vysoká poptávka po tomto modelu vedla v létě 2014 k zavedení dalších směn ve výrobním závodě v Hannoveru.

Volkswagen Caddy potvrdil své dobré postavení 148 900 dodanými vozidly (2013: 146 600 vozů; +1,6 procenta). Kapacita výroby modelu Volkswagen Caddy byla přitom plně využita. Také Volkswagen Crafter zaznamenal s 49 200 dodanými vozidly výrazný nárůst oproti předchozímu roku (2013: 44 100 vozů; +11,6 procenta). Volkswagen Amarok naproti tomu utrpěl pokles o 12,2 procenta na 78 100 dodaných vozidel (2013: 89 000 vozů), zejména kvůli ekonomické krizi v Jižní Americe.

Výsledky v České republice

Také v České republice dosáhla značka Volkswagen užitkové vozy v loňském roce vynikajících výsledků. Podle statistik SDA bylo registrováno 4023 užitkových vozů Volkswagen včetně jejich osobních verzí (N1 + M1), což představuje meziroční nárůst 12,3 procenta a dosažení tržního podílu ve výši 18,0 procent. O oblibě užitkových vozů s logem Volkswagen svědčí odstup od druhého konkurenta v pořadí, který za stejné období loňského roku vykázal registrace ve výši 3148 vozů a podíl na trhu 14,1 procent.

„Trh užitkových vozů v České republice v roce 2014 zaznamenal velmi dynamický růst, za kterým stála zvýšená poptávka zákazníků, produktová obnova řady našich konkurentů a vstup nových levných produktů na trh,“ komentoval Jan Procházka, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika. „Zejména posledně jmenovaný faktor způsobil strukturální změny trhu, kdy dnes osobní verze užitkových vozů ve větší míře nakupují zákazníci, kteří v minulosti kupovali vozy osobní. I přes tuto konkurenci zvýšila značka Volkswagen Užitkové vozy v roce 2014 registrace o více než dvanáct procent a s výrazným odstupem uhájila pozici č. 1 na trhu užitkových vozů (vč. jejich osobních verzí). Obchodní síť Volkswagen Užitkové vozy přitom dosáhla výborných hospodářských výsledků a svou kvalitou a stabilitou zaručuje další zdravý rozvoj značky na českém trhu. Nabízíme špičkové produkty a špičkové služby a jsme rádi, že to naši zákazníci oceňují při výběru svých vozů. V roce 2015 uvedeme na trh nové produkty a předpokládáme další pozitivní vývoj našich prodejů,“ uzavírá Jan Procházka.

Největší zájem byl mezi českými firmami a podnikateli tradičně o modely legendární řady T5 (Transporter, Multivan, Caravelle, California). Podle oficiálních registrací se zvýšil počet zákazníků, kteří se pro tuto modelovou řadu rozhodli, o 19,5 procent na celkových 1 848, což znamená posílení tržního podílu na 30,9 % a zvýšení náskoku před druhým konkurentem v segmentu. Druhým nejprodávanějším užitkovým vozem značky Volkswagen byl model Caddy, nabízený rovněž v rozmanitých variantách, kde registrace vzrostly na 1 507, což představuje nárůst o 5,6 procenta.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků