Volkswagen Užitkové vozy dodal 445 000 vozidel v roce 2014

Značka Volkswagen Užitkové vozy předala v roce 2014 zákazníkům po celém světě 444 900 vozidel. To odpovídá meziročnímu zvýšení o dvě procenta. V roce 2013 si tato značka připsala na své konto 436 000 dodaných vozidel. Volkswagen Užitkové vozy dodal především v západní Evropě výrazně více vozidel než v předchozím roce, celkem 292 000 (+6,5 procenta). V České republice značka dosáhla nárůstu registrací o 12,3 % a potvrdila vedoucí pozici mezi importéry užitkových vozů.

Celosvětové výsledky

„Je to vynikající výsledek a výjimečný týmový výkon,“ poznamenal Dr. Eckhard Scholz, předseda představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy. „Obzvlášť velký dík patří našim zákazníkům za důvěru. V novém roce chceme na tento úspěch navázat našimi novými modely.“

V roce 2014 odebrali zákazníci celkem 168 600 vozidel Volkswagen Transporter (2013: 156 300 vozů). Meziročně se tak zvýšil počet těchto vozidel dodaných zákazníkům o 7,9 procenta. Vysoká poptávka po tomto modelu vedla v létě 2014 k zavedení dalších směn ve výrobním závodě v Hannoveru.

Volkswagen Caddy potvrdil své dobré postavení 148 900 dodanými vozidly (2013: 146 600 vozů; +1,6 procenta). Kapacita výroby modelu Volkswagen Caddy byla přitom plně využita. Také Volkswagen Crafter zaznamenal s 49 200 dodanými vozidly výrazný nárůst oproti předchozímu roku (2013: 44 100 vozů; +11,6 procenta). Volkswagen Amarok naproti tomu utrpěl pokles o 12,2 procenta na 78 100 dodaných vozidel (2013: 89 000 vozů), zejména kvůli ekonomické krizi v Jižní Americe.

Výsledky v České republice

Také v České republice dosáhla značka Volkswagen užitkové vozy v loňském roce vynikajících výsledků. Podle statistik SDA bylo registrováno 4023 užitkových vozů Volkswagen včetně jejich osobních verzí (N1 + M1), což představuje meziroční nárůst 12,3 procenta a dosažení tržního podílu ve výši 18,0 procent. O oblibě užitkových vozů s logem Volkswagen svědčí odstup od druhého konkurenta v pořadí, který za stejné období loňského roku vykázal registrace ve výši 3148 vozů a podíl na trhu 14,1 procent.

„Trh užitkových vozů v České republice v roce 2014 zaznamenal velmi dynamický růst, za kterým stála zvýšená poptávka zákazníků, produktová obnova řady našich konkurentů a vstup nových levných produktů na trh,“ komentoval Jan Procházka, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika. „Zejména posledně jmenovaný faktor způsobil strukturální změny trhu, kdy dnes osobní verze užitkových vozů ve větší míře nakupují zákazníci, kteří v minulosti kupovali vozy osobní. I přes tuto konkurenci zvýšila značka Volkswagen Užitkové vozy v roce 2014 registrace o více než dvanáct procent a s výrazným odstupem uhájila pozici č. 1 na trhu užitkových vozů (vč. jejich osobních verzí). Obchodní síť Volkswagen Užitkové vozy přitom dosáhla výborných hospodářských výsledků a svou kvalitou a stabilitou zaručuje další zdravý rozvoj značky na českém trhu. Nabízíme špičkové produkty a špičkové služby a jsme rádi, že to naši zákazníci oceňují při výběru svých vozů. V roce 2015 uvedeme na trh nové produkty a předpokládáme další pozitivní vývoj našich prodejů,“ uzavírá Jan Procházka.

Největší zájem byl mezi českými firmami a podnikateli tradičně o modely legendární řady T5 (Transporter, Multivan, Caravelle, California). Podle oficiálních registrací se zvýšil počet zákazníků, kteří se pro tuto modelovou řadu rozhodli, o 19,5 procent na celkových 1 848, což znamená posílení tržního podílu na 30,9 % a zvýšení náskoku před druhým konkurentem v segmentu. Druhým nejprodávanějším užitkovým vozem značky Volkswagen byl model Caddy, nabízený rovněž v rozmanitých variantách, kde registrace vzrostly na 1 507, což představuje nárůst o 5,6 procenta.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků