Volkswagen už zveřejnil, jak opraví auta postižená kauzou Dieselgate

Konkrétní opatření se bude lišit podle typu motoru. Turbodiesely 2.0 TDI si vystačí se softwarovou úpravou, 1.6 TDI bude vyžadovat také nový hardware.

Volkswagen představil spolkovému ministerstvu dopravy technická opatření, která mají uvést motory TDI z kauzy Dieselgate do souladu s pomínkami homologace.

Konkrétní opatření se bude lišit podle typu motoru. Turbodiesely 2.0 TDI konstrukční řady EA189 si vystačí se softwarovou úpravou. Přehrání programu v řídicí jednotce by mělo servisu trvat přibližně půl hodiny.

Život řidiče | Dieselgate

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Motor 1.6 TDI EA189 bude vyžadovat také nový hardware. Servisy namontují před senzor hmotnosti nasávaného vzduchu (tzv. „váha vzduchu“) zařízení, které Volkswagen nazývá „flow transformer“. Jedná se o síťku, jejímž účelem je zklidnit víření před senzorem a zpřesnit tak měření. Na základě přesnějších údajů o hmotnosti nasávaného vzduchu pak může řídicí jednotka precizněji řídit spalovací proces, tvrdí automobilka. Celá modifikace včetně aktualizace softwaru se má vejít do jedné hodiny. 

Klepněte pro větší obrázek
Nová součástka mezi vzduchovým filtrem a měřičem hmotnosti nasávaného vzduchu má umožnit přesnější řízení spalovacího procesu

Do konce měsíce Volkswagen ještě upřesní, jak hodlá vyřešit problém u tříválce 1.2 TDI. Podle předběžných informací by i v tomto případě měl stačit k nápravě nový software. 

Technika | Volkswagen | Dieselgate | Názory

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Jednotlivé značky skupiny Volkswagen začnou zvát dotčená auta do servisů v příštím roce. Škoda Auto by podle ČTK měla začít se servisní kampaní ke konci prvního čtvrtletí 2016. Jen v České republice eviduje Škoda 106 000 aut s motorem vybaveným nedovoleným softwarem, dalších 47 000 aut připadá na značky Audi, Seat a Volkswagen. To jsou však jen vozy, které se na českém trhu prodaly v oficiální distribuční síti jako nové.

Ze zveřejněných informací nevyplývá, zda (popřípadě v jaké míře) se provedená opatření odrazí na provozních vlastnostech automobilu, zejména na spotřebě paliva a jízdní dynamice. 

Kauza Dieselgate propukla v září v USA, když se Volkswagen tamním úřadům přiznal k nedovolenému obcházení homologačního měření emisí. Minulý týden se potvrdilo, že přinejmenším v Americe mají stejný problém i vznětové šestiválce 3.0 TDI. 

Zajímavosti | Život řidiče | Renault | Dieselgate

Renault Espace 1.6 dCi prý vypouští 25x víc emisí, než dovoluje norma

Neziskové organizace i odborníci ale upozorňují, že tak či onak obcházejí emisní normy i ostatní výrobci automobilů. Skandál přiměl EU k urychlenému schválení nové metodiky měření, na které se pracovalo už nějakou dobu. Ta by měla přiblížit hodnoty zjištěné při homologační zkoušce reálnému provozu.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků