Volkswagen Up!: sériová verze je venku

Automobilka Volkswagen představila produkční provedení svého nového minivozu Up!. Novinka nakonec o vykřičník za jménem nepřišla.

Nabízíme vám první snímky nového Volkswagenu Up!, jenž navazuje na čtveřici postupně uvolňovaných konceptů s označením Up!, přičemž poslední z nich pojmenovaný Volkswagen E-UP! jsme vám popsali již dříve. Novinka ve výrobním programu značky Volkswagen nahradí někdejší model Lupo, VW Up se má stát nejprodávanějším vozem Volkswagenu a klíčovým prvkem v plánu posunout VW Group v roce 2018 na pozici největšího producenta automobilů na světě. Podle oficiálních informací má být Up! zhruba o 30 000 Kč levnější než Polo. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jednoduchá dvouprostorová karosérie je dílem týmu designéra Klause Bischoffa a její silueta do značné míry zůstává věrná předchozím konceptům Up!. Zákazníky chce oslovit především velmi kompaktními vnějšími rozměry předurčujícími novinku hbitému pohybu v městských aglomeracích. Mezi specifické rysy modelu Up patří široká maska chladiče v předním nárazníku s vestavěnými kulatými mlhovkami. Rozšířené blatníky budí dojem stabilního kontaktu s vozovkou. VW Up! má být prvním malým vozem vybaveným systémem City Emergency Braking umožňujícím v případě nouze samočinně zastavit, a to do rychlosti 30 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Up bude 3 540 mm dlouhý, 1 640 mm široký a 1 480 mm vysoký, čímž je o 430 kratší, o 40 mm užší a o 20 mm vyšší než současné třídveřové Polo, poměrně dlouhý rozvor náprav 2 420 mm pak má posádce zajistit velký vnitřní prostor. Na své palubě Up! usadí čtveřici pasažérů a nabídne 251 l prostoru pro zavazadla, který po sklopení zadních sedadel naroste na 951 l. Zatímco první Up! v roce 2007 disponoval motorem vzadu a pohonem zadních kol (Martin Winterkorn tehdy hovořil o „nejlepším možném řešení“), v sérii se dočká konvenčního řešení s motorem vpředu a pohonem předních kol. Žádná revoluce se tedy bohužel nekoná. Základem se stane nová podlahová plošina Modularer Querbaukasten (MQB).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Model Up! bude poháněn novým, přeplňovaným zážehovým tříválcem s objemem 1,0 l a výkonovými verzemi 60 koní (44 kW) a 75 koní (55 kW). Standardem se stane pětistupňová převodovka s manuálním řazením, záhy přibude blíže nespecifikovaný bezspojkový „automat“. Průměrná spotřeba má dosahovat 4,2, resp. 4,3 l/100 km. Volkswagen Up! oslaví svoji oficiální premiéru letos ve Frankfurtu a prodávat se začne počátkem příštího roku, výbavové stupně mají být tři a ponesou jména Také Up, Move Up a High Up. V roce 2013 se objeví Up také jako elektromobil.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků