Volkswagen Up! Lite: dále za méně, ve čtyřech

Na autosalonu v Los Angeles prezentuje VW studii s označením Up! Lite. Nabízí zajímavou kombinaci využitelnosti a spotřeby paliva.

Volkswagen Up! Lite vzniknul jako modifikace prototypu L1, s nímž se Volkswagen pochlubil letos na autosalonu ve Frankfurtu a my jsme vám jej představili na tomto místě. A podle tvrzení evropského superkoncernu se má jednat rovnou o nejhospodárnější čtyřmístný osobní automobil současnosti.

Pohonná energie přichází hned ze dvou zdrojů. Prvním je dvouválcový vznětový motor TDI s objemem 0,8 l. Ten je naladěn na výkon 51 koní (38 kW) při 4 000 ot./min. a jeho točivý moment vrcholí hodnotou 120 Nm v rozmezí od 1 800 do 2 250 ot./min. Jednotka při pohonu studie spolupracuje s elektromotorem o výkonu 14 koní (10 kW) napájeným li-ionovými akumulátory, takže se Volkswagen Up! Lite může pochlubit celkovým výkonem 65 koní (48 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mezi další prvky směřující k maximální hospodárnosti patří dále regenerativní brzdění, soustava start/stop a sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG. Ty údajně ve spojení s pohotovostní hmotností jen 695 kg umožňují vozu dosahovat průměrné spotřeby nafty o výši 2,44 l/100 km, emise CO2 pak mají činit 65 g/km. Dvacetilitrová palivová nádrž tak vozu vystačí na ujetí zhruba 800 km. Ačkoli od tohoto třídveřového kompaktního vozu žádné jízdní rekordy čekat nemůžeme, brzdou provozu se zřejmě v případě sériové výroby nestane: zrychlit z klidu na 100 km/h má za 12,5 s a dosáhne trvalé cestovní rychlosti 160 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V otázce designu sáhnul Volkswagen k čistým liniím s nově koncipovanou, jednoduchou přídí a dynamicky vzad sestupující střechou s takřka svislou zadní stěnou. Střecha je kvůli úspoře hmotnosti zhotovena z uhlíkových kompozitů a celek váží jen 3,3 kg. Většina struktury karosérie je tvořena kombinací hliníkových slitin, oceli a právě uhlíkových kompozitů. Vůz je 3 800 mm dlouhý, 1 600 mm široký a 1 400 mm vysoký, rozvor náprav činí 2 450 mm.

Mezi bezpečnostní prvky patří stabilizace ESP a jedna čelní a dvojice bočních kamer, jež nahrazují zpětná zrcátka. Zvenčí se studie vyznačuje i mlhovkami, dennímni světly LED (z těchto jednotek jsou složena také zadní sdružená světla) a osmnáctipalcovými ráfky vyrobenými z kombinace hliníku a kompozitů. O zábavu cestujících se mají postarat přehrávač MP3, dotykový displej s úhlopříčkou 5,7 palce, vestavěný telefon a přístup na internet. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Up! Lite
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků