Volkswagen Up! Lite: dále za méně, ve čtyřech

Na autosalonu v Los Angeles prezentuje VW studii s označením Up! Lite. Nabízí zajímavou kombinaci využitelnosti a spotřeby paliva.

Volkswagen Up! Lite vzniknul jako modifikace prototypu L1, s nímž se Volkswagen pochlubil letos na autosalonu ve Frankfurtu a my jsme vám jej představili na tomto místě. A podle tvrzení evropského superkoncernu se má jednat rovnou o nejhospodárnější čtyřmístný osobní automobil současnosti.

Pohonná energie přichází hned ze dvou zdrojů. Prvním je dvouválcový vznětový motor TDI s objemem 0,8 l. Ten je naladěn na výkon 51 koní (38 kW) při 4 000 ot./min. a jeho točivý moment vrcholí hodnotou 120 Nm v rozmezí od 1 800 do 2 250 ot./min. Jednotka při pohonu studie spolupracuje s elektromotorem o výkonu 14 koní (10 kW) napájeným li-ionovými akumulátory, takže se Volkswagen Up! Lite může pochlubit celkovým výkonem 65 koní (48 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mezi další prvky směřující k maximální hospodárnosti patří dále regenerativní brzdění, soustava start/stop a sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG. Ty údajně ve spojení s pohotovostní hmotností jen 695 kg umožňují vozu dosahovat průměrné spotřeby nafty o výši 2,44 l/100 km, emise CO2 pak mají činit 65 g/km. Dvacetilitrová palivová nádrž tak vozu vystačí na ujetí zhruba 800 km. Ačkoli od tohoto třídveřového kompaktního vozu žádné jízdní rekordy čekat nemůžeme, brzdou provozu se zřejmě v případě sériové výroby nestane: zrychlit z klidu na 100 km/h má za 12,5 s a dosáhne trvalé cestovní rychlosti 160 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V otázce designu sáhnul Volkswagen k čistým liniím s nově koncipovanou, jednoduchou přídí a dynamicky vzad sestupující střechou s takřka svislou zadní stěnou. Střecha je kvůli úspoře hmotnosti zhotovena z uhlíkových kompozitů a celek váží jen 3,3 kg. Většina struktury karosérie je tvořena kombinací hliníkových slitin, oceli a právě uhlíkových kompozitů. Vůz je 3 800 mm dlouhý, 1 600 mm široký a 1 400 mm vysoký, rozvor náprav činí 2 450 mm.

Mezi bezpečnostní prvky patří stabilizace ESP a jedna čelní a dvojice bočních kamer, jež nahrazují zpětná zrcátka. Zvenčí se studie vyznačuje i mlhovkami, dennímni světly LED (z těchto jednotek jsou složena také zadní sdružená světla) a osmnáctipalcovými ráfky vyrobenými z kombinace hliníku a kompozitů. O zábavu cestujících se mají postarat přehrávač MP3, dotykový displej s úhlopříčkou 5,7 palce, vestavěný telefon a přístup na internet. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Up! Lite
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků