Volkswagen Up! dostane turbo a výkon 100 koní ve sportovně laděné verzi

Malý městský hatchback Volkswagen Up! se dostane v květnu 2015 do prodeje s přeplňovaným tříválcem z faceliftovaného modelu VW Polo. Motor 1.0 TSI bude vyhrazen samostatné sportovně laděné verzi Upu. Výkon 74 kW (100 koní) bude přenášet na přední kola pětistupňový manuál.

Přeplňovaný Up!, který dostane příznačné jméno Turbo, se ale nejprve podívá pouze na brazilský trh, kde bude tříválec 1.0 TSI upraven pro provoz na biolíh. Nicméně nevidíme důvod, proč by se taková malá kapesní raketa nemohla podívat ani na trh evropský.

Testy | Zajímavosti | Technika | Volkswagen | Design

Test Volkswagen Up! Shiftmatic: šUp!em městem bez spojky

I pokud by se ostřejší Up! se sníženým podvozkem a nějakými těmi pruhy na kapotě podíval do Evropy, není jisté, že by příbuzné modely Škoda Citigo a Seat Mii následovaly stejného příkladu. I když by třeba Citigo RS byla určitě vtipná záležitost, v plánech značky nic takového nefiguruje.

Trojice modelů Up!, Citigo a Mii není ve skutečnosti tak úspěšná, jak Volkswagen plánoval. Původně měl vyrobit 4,5 milionu aut během devíti let, ale bratislavská továrna je ráda, že dodá ročně dvě stě tisíc aut. To je hluboko pod původními plány. Sportovní model určitě tahle čísla nezachrání.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků