Volkswagen ukazuje nový motor 2.0 TDI. Má výkon 272 koní!

Volkswagen představil nový motor s dnes už legendárním označením 2.0 TDI, který dosahuje vskutku úctyhodných parametrů. Jednotka vychází konstrukčně z aktuální řady motorů EA288 a jedná se o další vývojový stupeň silného turbodieselu, který najdeme třeba pod kapotou nového Volkswagenu Passat.

Nový motor využívá k přeplňování dvoustupňové elektricky ovládané turbodmychadlo, nový systém přímého vstřikování common-rail s tlakem až 2500 barů a dokonce také nově navržený systém proměnného časování ventilů.

Kombi | Volkswagen | Sedany | První svezení | Volkswagen Passat

Nový Passat chce sebrat zákazníky i BMW první jízdní dojmy

Výsledkem je skutečně šokující výkon rovných 200 kW, tedy 272 koní. To je hodnota, která byla ještě před deseti lety vyhrazena vrcholným benzínovým osmiválcům v prestižních německých limuzínách. Je to také o deset koní víc, než kolik nabízí modernizovaný šestiválec 3.0 TDI ve faceliftovaném Volkswagenu Touareg. Stejný výkon dává ze svého třílitrového šestiválce Audi.

Volkswagen neupřesnil hodnotu točivého momentu, ale prý se má pohybovat kolem 500 Nm. Zajímavostí je také vývoj nové desetistupňové dvouspojkové převodovky DSG, která vychází ze známé šestistupňové skříně s mokrými spojkami.

Testy | Kombi | Škoda | Nová Octavia | Škoda Octavia

Test Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG: absolutní špička  

Nová verze DSG, označená jako DQ511, se má do sériové výroby dostat v roce 2016. Je stavěná na přenos točivého momentu až 550 Nm, takže by se mohla uplatnit v celé řadě vozů koncernu. Navržena je také pro zástavbu napříč, takže jsou její rozměry velmi kompaktní.

O použití nového čtyřválce 2.0 TDI o výkonu 272 koní zatím nepadlo ani slovo, ale dá se očekávat v Passatu, Touaregu a dalších větších modelech. Určitě se podívá i do ostatních značek koncernu, zejména pak k Audi. To ale také pracuje na systému elektrického turba pro svůj naftový šestiválec.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 8 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků